ספורטאי השבוע – אריק טאוב

הוא בן 66 ומותיקי הטריאתלטים בישראל. ביום שבת הוא יזנק, בפעם הרביעית, לאליפות העולם בטריאתלון איש הברזל בקונה - הוואי. את ה"סלוט" הוא השיג לאחר שניצח בקטגורית קבוצת הגיל שלו בשתי תחרויות - בדרום אפריקה ואוסטריה. הוא התחיל לעסוק בספורט רק בגיל 45 ועשה את תחרות איש הברזל הראשונה רק בגיל 60. לקראת אליפות העולם בטריאתלון איש הברזל שתיערך בשבת, 8 באוקטובר 2011, ספורטאי השבוע של שוונג - אריק טאוב
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


הוא בן 66 ומותיקי הטריאתלטים בישראל. ביום שבת הוא יזנק, בפעם הרביעית, לאליפות העולם בטריאתלון איש הברזל בקונה – הוואי. את ה"סלוט" הוא השיג לאחר שניצח בקטגורית קבוצת הגיל שלו בשתי תחרויות – בדרום אפריקה ואוסטריה. הוא התחיל לעסוק בספורט רק בגיל 45 ועשה את תחרות איש הברזל הראשונה רק בגיל 60. לקראת אליפות העולם בטריאתלון איש הברזל שתיערך בשבת, 8 באוקטובר 2011, ספורטאי השבוע של שוונג – אריק טאוב

מאת:מערכת שוונג



אריק טאוב

בן 66, תושב הרצליה, נשוי + 2 ילדים + 3 נכדים.

עבודה:
אני מנכ"ל של חברת Utis שהיא חברה אמריקאית בתחום האווירי הצבאי ואזרחי. 

ענף ספורט מועדף:

התחלתי בריצה בגיל 45 ועברתי לטריאתלון בשנת 91 ואיש הברזל מגיל 60.  עד גיל 45 לא עשיתי כלום מלבד להשמין.

מקפיד על תזונה נכונה:
אני איש של פסטה ועוף.


משתתף בתחרויות?:
אני משתתף בכל תחרויות הטריאתלון, וכן באיש הברזל בעמק הירדן. כמו כן אני אוהב להשתתף במרתונים כמו טבריה ובית שאן..

                                                                                                            צילום: ASI

כמה שעות בשבוע מקדיש לאימונים:
את
תוכנית האימונים צריך כל פעם לבנות בהדרגה. כ- 3 חודשים לפני תחרות
מתחילים עם 13 – 14 שעות בשבוע ועולים עד ל- 24 בשיא ואז מבצעים חידוד שבוע
לפני התחרות. כרגע, בגלל העבודה, אני עושה מישמש ויצא לי לעשות שיא בשבוע
לפני התחרות בקונה. למעשה החידוד שלי  הולך להיות בטיסה להוואי כי זו טיסה של 32 שעות.

מה המוטו שלך בחיים:

אי אפשר לקנות את הכיף אלא יש להרוויח אותו. אני נהנה הכי הרבה באימונים לתחרויות האיירונמן, ומהתמיכה של האנשים סביבי וההישגים הטובים בסוף, הם רק בונוס בדרך.

הישג אישי:

ההישג לדעתי בתחרויות הללו הם לא בהכרח התוצאה אלא המרגש בסיום בתחרות – אם לא עושים טעויות לוגיסטיות שונות במהלך התחרות ומסיימים תחרות כשמרגישים ונמצאים במצב טוב ועדיין יש כוח, אז זה ההישג. הזמן הממוצע בשבילי לסיים תחרות היא 11:40 שעות, ובמהלכן תמיד יש "עליות וירידות" בתחושה הפיזית והמנטאלית, אך המוח צריך לדעת לפקד על הגוף ואסור לתת לראש לאפשר לגוף לוותר על התחרות. לוותר קל כי, במהלך התחרות רואים אחרים שסובלים וזה מושך גם אותך לעשות זאת, אך צריך להתגבר על זה וזה מה שמביא אותי לקו הגמר ראשון עם תוצאות יפות.


צילום: ASI

מדוע דווקא הטריאתלון / איש הברזל הוא הספורט המועדף:

מבחינה פיזית, זה מאפשר פיזור מאמצים על הגוף בדרכים שונות. השחייה היא מאמץ ללא impact, אופניים זה אירובי וריצה כרוכה בהרבה impact. לדעתי אימוני cross training הם יותר בריאים לגוף מאשר התמקדות בענף אחד.  
מבחינה מנטאלית, האימונים הארוכים מאפשרים לראות את המדינה בעיניים אחרות, שלא כמו בעזרת המכונית. אני רץ בבוקר מוקדם בלטרון והרכיבות שלי גם מביאות אותי לאזורים יפים.


היכן מתאמן ועם מי:
בריצה אני מתאמן באמצע השבוע כשעה וחצי 3-4 פעמים עם השותף לריצה שלי, אמיר מלך, ואנו מתאמנים באזור הרצליה ופארק הירקון. בשבתות אני רץ את הארוכה שלי (35-45 ק"מ) באזור לטרון, הראל ונווה שלום. בגלל העבודה אינני יכול להיות חלק מקבוצה כי שעות האימון שלי משתנים, לכן אני מעדיף להתאמן לבד או עם עוד אדם אחד.
אימוני הרכיבה שלי הם באזור לטרון עם חברים
מקבוצת 500 וואט. את אימוני השחייה שלי אני עושה לבד בהרצליה קנטרי. אני
שוחה 9-10 ק"מ בשבוע, כ-3 פעמים בשבוע.



צילום: ASI


איך משלבים קריירה וספורט?

הכל אפשרי – צריך תמיכה מהמשפחה כי רוב האימונים הארוכים הם בשישי ושבת וצריך למצוא לזה זמן. אך אין ספק שאם אני יכול למצוא לזה זמן אז זה אפשרי לכל אחד. אני למשל מתחיל את האימונים שלי ב-3:30-4:00 בבוקר ונמצא בעבודה כבר ב-7:00. 

מסר לאומה:
אנשים צריכים למצוא את הספורט שהם נהנים ממנו. ספורט מאוד חשוב אך אני פוגש הרבה אנשים שמכיוון שלאחרונה האיירונמן נעשה טרנד, הם בוחרים לעשות זאת מוקדם מידי בשלבי בניית הסיבולת שלהם. לפני 5 שנים, כאשר רק התחלתי לעסוק באיירונמן, היו רק כ-6 אנשים בתחום בארץ וכיום כולם רוצים לעשות אחד, גם אם רק לפני כן עשו ספרינט בטריאתלון, ואין לי ספק שהם סבלו. תצריך לדעתי להגיע לעשות את האיירונמן באופן הדרגתי, לאט, וליהנות מזה ולא לסבול. צריך ליהנות מהספורט ולא לתת פרנסה מיותרת לרופא עקב ביקורים מפציעות שניתן היה למנוע אם מתאמנים בצורה חכמה. 


אתר התחרות –
ישראמן סמסונג 2012

מפת מסלול הרכיבה

תאור מסלולי התחרות

אתר שוונג שם את אוהבי הספורט על המפה – אצלנו כל ספורטאי הוא אלוף וכל אלוף ראוי לכבוד ולבמה משלו.

פנייה לנשות הספורט שבקהילת הספורטאים גם אתן מוזמנות לשלוח תשובות ותמונה.

לרשימת כל ספורטאי השבוע של שוונג – לחצו כאן
רוצים להיות ספורטאי השבוע של שוונג? פרטים מלאים כאן




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג