כך תצלמו את עצמכם טוב יותר תוך כדי אימון

"אין על החיים האלו" ואין כמו לצלם סלפי של בוקר עם זריחה מדהימה של התחלת ריצה. רוצים לדעת איך להוציא מהתמונות שלכם יותר? ביקשנו מהמקצוענים לעזור לנו בפענוח העניין
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
צילום:תומר פדר

היום הצילום בזמן פעילות גופנית נעשה כל כך נוח, זמין ונגיש שזה ממש חטא לא לשלוח יד למצלמה ולתעד את הזריחה המהממת על רקע השמיים הוורודים, אבל אז יוצאת תמונה שרחוקה שנות אור מהיופי הבראשיתי שהתגלה אליכם בריצת הבוקר. גם הסלפי בזמן פעילות פופולרי, אז למה הוא יוצא מכוסה אדים או ממש לא מחמיא כמו של יתר האנשים שמעלים לאינסטגרם ולפייסבוק? אספנו עבורכם כמה הטיפים החשובים ביותר מצלמי ספורט מעולים כדי שתוציאו את התמונות הכי טובות ממצלמת הטלפון שלכם.

"הזווית הגבוהה מעניקה נקודת מבט ייחודית ומעניינת" | צילום: אילן שחם

קומפוזיציה

"איך זה שהתמונות של פלוני מדהימות אחת אחת ואילו שלנו סתם 'בסדר'? למרכיב הקסם קוראים קומפוזיציה – הדרך שבה אנו בונים את התמונה. לרשותנו עומדת מסגרת מלבנית בתוכה עלינו לסדר את האלמנטים שלנו", מסביר אילן שחם, אמן צילום עטור פרסים המתמחה בצילום ספורט. כשאנו באים להרכיב קומפוזיציה עם הטלפון הנייד שלנו, חשוב לשים לב שהאלמנטים שנכנסים לתוך אותה מסגרת מלבנית יהיו מעניינים מספיק כדי למשוך את העין של הצופה. "הכלל הבסיסי ביותר הוא כלל השליש-שני שליש", מסביר שחם, "האובייקט של התמונה, רוכב אופניים, לדוגמה, לא צריך להיות באמצע התמונה אלה על קו דמיוני שמחלק את התמונה לשליש ושני שלישים, אם לגובה או לרוחב. גם את קו הרקיע נשתדל לשים בשני שליש מגובה התמונה, אם כי לפעמים דווקא בגובה שליש נותן אפקט מאוד מיוחד".



זווית צילום

אומרים שהכל שאלה של זווית ראיה וכך תמונה מזווית אחת יכולה להיות מרתקת בעוד שמזווית אחרת היא יכולה להיות משעממת ושטוחה. בטוח יוצא לכם לא פעם לצלם תמונות של ריצה או רכיבה בעליה קשה או ירידת בולדרים ומדרגות ותמיד משום מה בתמונה קשה להעביר עד כמה העלייה היתה חדה או עד כמה הבולדר היה גבוה. שחם ממליץ לנו דווקא להשתמש בטכניקה פשוטה, להתכופף, "הצילום מלמטה מאדיר את הרוכבים לדוגמה וגורם להם להיות הרבה יותר מרשימים. רוצים לצלם ירידה תלולה ושגם יראו שהיא תלולה? הטו מעט את המצלמה כנגד כיוון השיפוע וכך תיצרו אשליה של שיפוע יותר גדול. מכיוון שהמצלמה תמיד מרמה ומראה את השיפוע מתון מכפי שהוא". כשאתם באים לצלם לדוגמה רוכבת אופניים במקום מסוים, הסתכלו היטב מסביב – מאיזו זווית הרוכבת תראה מרשימה ביותר? מאיזו זווית ניתן להעביר בצורה הטובה ביותר את תנאי השטח בהם היא רוכבת? מאיזו זווית ייתפס הנוף שמסביב בצורה הטובה ביותר? אל תתביישו להתרוצץ, לשכב על האדמה, לכרוע ברך או לטפס על תלולית סמוכה בכדי למצוא את אותה הזווית המושלמת". אם אתם מצלמים במצלמה רגילה תחרויות ספורט לדוגמה, תומר פדר, צלם ספורט וספורטאי בעצמו, ממליץ לכם להיות יציבים בהחזקת המצלמה בצילום תנועה, לעקוב אחר האובייקט וללמוד את התנועה שלו, לדוגמה, כשמצלמים רוכבי אופניים, לימדו את תנועות הרוכבים זה יעזור לכם להוציא תמונות טובות יותר.

איך כדי לצלם סלפי? | צילום: תומר פדר

שימוש בזום

בניגוד למצלמות הרגילות, בטלפונים הניידים הזום מוריד מאיכות התמונה ולכן, תמעיטו להשתמש בו. אם ישנו צורך, תערכו את התמונה וחתכו את הרקע המיותר, זה יחסוך מכם את השימוש בזום. אם אתם בכל זאת זקוקים לעדשה, ישנה אפשרות להוסיף עדשה חיצונית לטלפון

שימוש ברשת

במצלמות כיום ישנה אפשרות להפעיל את מצב "קווי רשת". הרשת עוזרת מאוד לצלם תמונות ישרות יותר ויציבות. כשמדובר על צילום במצבי ספורט, היד הרבה פעמים נוטה לרעוד והרשת יכולה לעזור לכם לשמור את האובייקט בתמונה.

"צריך לדעת מאיזה זווית לצלם" | צילום עצמי: נמרוד אלדר

הסלפי המושלם

הסלפי הפך לכל כך פופולרי (צילום עצמי לפני/אחרי/בזמן ריצה/רכיבה/שחייה/תחרות), וספורטאים רבים משתמשים בו בחיי היום יום כדי לתעד את החוויות שלהם ולכן חשוב לזכור כמה חוקים בסיסיים:
1. מיקום הטלפון: הרבה אנשים נוהגים לצלם את עצמם בזויות לא מחמיאות, למה לא לכוון את המצלמה לגובה הפנים ולצלם? צילום מזויות אחרות מעוות את התמונה.
2. קומפוזיציה: גם כאן חשוב מאוד לשים לב לכל המרכיבים של התמונה ולא רק לפרצף שלי המיוזע עם החיוך המאושר. שימו לב על רקע איזה נוף אתם מצטלמים וקחו אותו בחשבון כשאתם "מסדרים" ומחפשים את הקומפוזיציה והזוית הנכונים לצילום הסלפי המושלם. אל תחתכו את הנוף, העץ, ההר או הראש, נסו למצוא את הזוית הנכונה.
3. לא חייבים להעלות כל תמונה. תעברו על התמונות שלכם ותסננו אותן, תעשו להם עריכה, תחתכו, תוסיפו אור וצבע ותזכרו שלא כל תמונה חייבת לעלות לאינסטגרם או לפייסבוק.

נמרוד אלדר, ספורטאי וחובב סלפי, נוהג לתעד כמעט מדי יום את ריצותיו בהרים או בכביש. "רוב התמונות שאני מצלם הם מזווית צילום של הקרקע", מספר אלדר, "אחד הדברים החשובים בצילום הוא העין, הקומפוזיציה. זו אומנות. צריך לדעת מאיזה זווית לצלם. בחירת מקום הצילום נעשה תוך כדי תנועה. יש לי שלט שמחובר לטלפון. אני משתמש במצלמת סלפי לצילום התמונה וככה אני יכול לראות את עצמי רץ פחות או יותר. בשביל להוציא תמונה אחת טובה אני מצלם בערך 200 תמונות".

עריכה

לטלפונים הניידים יש כיום תכנות עריכת תמונות לא רעות בכלל וכמובן שגם אפשר להוריד אפליקציה ייעודית. אם אתם מעלים תמונות לרשתות החברתיות, תקדישו עוד חמש דקות של עריכה, הוסיפו צבעים, חדדו את התמונה, תהפכו אותה לחייה יותר ומעניינת.

ציוד צילום מומלץ

אם ממש בא לכם להשתגע, אפשר לאבזר את הטלפון הנייד שלכם בשלל גאדג'טים שחלקם יכולים להיות מאוד שימושיים בצילום ספורט:
1. חצובה. תמצאו בשוק מספר סוגי חצובות קטנות שניתן להכניס בקלות לתיק הריצה/רכיבה ובזמן אמת לשלוף, להעמיד את הנייד ולצלם וידאו יציב או תמונות רגילות.
2. עדשות: כמו שכבר כתבנו, אפשר לתסף את הנייד שלכם בעדשה נוספת, נחמד אך מסורבל למצבי ספורט.
3. מוט סלפי: ישנם מוטות עם לחצן צילום וישנם כאלו ללא. המוט יעזור לכם לצלם את עצמכם ממרחק, אבל לא ממש נוח לרוץ עם טלפון מחובר למוט אימון שלם.
4. שלט אלחוטי: כלי מעולה וזול יחסית לצילום עצמי שלכם כשאתם לבד או רוצים להצטלם יחד ואין מישהו בסביבה שיכול לעשות את זה.

צילום עמוד הבית: תומר פדר





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג