היום שאחרי – התופעות שצצות לאחר לידה

נשים רבות חוות תופעות ותסמינים שונים ומשונים לאחר לידה, לא תמיד מדובר ב"אפטר פרטי" במובן החגיגתי של המילה. הנה התופעות הבריאותיות השונות לאחר לידה וההתמודדות עימן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

נשים רבות חוות תופעות ותסמינים שונים ומשונים לאחר לידה, לא תמיד מדובר ב"אפטר פרטי" במובן החגיגתי של המילה. הכתבה תעסוק בתופעות בריאותיות שונות לאחר לידה וההתמודדות עימן.

כיצד להתמודד עם מצבי רוח לאחר הלידה?

הלידה היא אחד מהרגעים המאושרים בחייך והחיוך לא סר מפניך. את מלאה בציפיות לקראת הבאות. יש לך תינוק חדש – יש דבר יותר מרגש ומשמח מזה? בנוסף, קיבלת דמי לידה, את כבר חולמת לבזבז אותם ואין כמוך מאושרת בעולם. עם זאת, ישנן נשים שלאחר הלידה מפתחות תשישות, חוסר בטחון, מצבי רוח משתנים באופן קיצוני, עצבנות וחרדה. כל אלו יכולים לחלוף תוך חודש, בדיוק כמו שבאו, ובקרב נשים רבות מצב זה שכיח.

צילום: אתר pexels

המקרה החמור יותר הוא דיכאון לאחר לידה. בדרך כלל נשים החוות זאת הן בעלות היסטוריה נפשית, נערות עם משפחה שאינה תומכת, לחץ בחיי היום יום, חוסר בתוספים תזונתיים או כאלו שחוו לידה כואבת. הדיכאון יופיע כחודש לאחר הלידה וייתכן שיימשך לאורך שנה. במקרה כזה חשוב מאוד לקבל טיפול שישתנה לפי דרגת הדיכאון. רוב הנשים ייעזרו בטיפול תרופתי ובשיחות במידה והדיכאון לא יחלוף מעצמו. במקביל חשוב לעסוק בפעילות אירובית ממריצה או בפעילות מרגיעה כמו פילאטיס או יוגה. חשוב לעשות בדיקות דם ולקחת את כל תוספי המזונות החסרים. כמו כן, מומלץ לפנות למרכז רפואה משלימה ולבנות תכנית תומכת של רפואה הוליסטית כמו: טיפול הומאופתי, רפלקסולוגיה וכד'.

תראו איך שאני נראית!

לאחר הלידה הגוף משתנה וזוהי עובדה. לא כולן יורדות במשקל כפי שהיו רוצות וגם לא כולן מניקות. מחקרים גילו שהגוף שורף אנרגיה בזמן ההנקה ולכן יורדים במשקל אך זה לוקח זמן. בנוסף, העייפות ביום גוברת בשל חוסר שינה בלילה, ואין זמן לעסוק בפעילות גופנית. העצה הכי טובה היא לעשות סדר יום – לישון מתי שתינוקך ישן ולעסוק בפעילות ספורטיבית בשעה קבועה. במידה ואת מניקה, תוכלי לשאוב ולתת לבעלך "להניק" כדי למצוא זמן לעצמך ולספורט. פנקי את עצמך וצאי לשופינג, מה שייתן לך מרץ וחיות.

תופעות נוספות שנשים רבות סובלות מהן בעור הן פיגמנטציה וסימני מתיחה. בפיגמנטציה המופיעה על פנייך ניתן לטפל בתכשירים שונים ולמרוח מייקאפ. לסימני המתיחה אין פתרון יעיל, אך אפשר לטשטשם באמצעות טיפול בלייזר או לחכות ולעשות לאחר כל הלידות ניתוח פלסטי למתיחת הבטן, שגם יחטב אותך וגם יטשטש את סימני המתיחה.
גם נשירת שיער היא תופעה מתסכלת. בדרך כלל היא חולפת אך אם לא, רצוי להשתמש בתוספים תזונתיים על פי עצת הרופא המטפל.

טיפול בבעיות פיזיות

ישנן כמה בעיות פיזיות לאחר לידה המלוות בכאבים, ורמת הכאב שלהן שונה בין אישה לאישה. נשים רבות סובלות מהתכווצויות ברחם וכאבים במקום התפרים. ההמלצה היא לקחת כדורים נגד כאבים ולנוח. במקרה של כאב במקום התפרים, רצוי גם לטפל במשחות או פדים עם ג'ל ולעשות שטיפות. אם ישנן הפרשות מהנרתיק, הן בדרך כלל נורמליות, אך במידה והן גוברות יש להתייעץ עם הרופא.


תוכן שיווקי




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג