נקודת מתיחה: 4 תרגילי כוח עם גומייה

כדי להשיג אפקט של מתיחת השריר ובמקביל לחזקו, כדאי לשלב מדי פעם אימונים עם גומייה כאמצעי עזר לתרגילי התנגדות - הנה התרגילים והתמונות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אשמורת משעל מבצעת תרגילים עם גומיה
אשמורת משעל מבצעת תרגילים עם גומיה

צלם: ברייאן גולדפרב (ניו יורק) | מיקום: מועדון "מומחי קרב מגע", מנהטן

הטור הבא נועד להדגים 4 תרגילי כוח עם אמצעי העזר גומייה, אותם ניתן לבצע בכל מקום. בהמשך לטור האחרון בנושא תרגילים על כדור הבוסו, חשוב ליישם גם בתרגילים הבאים את עקרונות אימון שיווי המשקל.

אשמורת משעל מבצעת תרגילי גומיה

תרגיל 1

  • הרימו רגל אחת מעלה בגובה המותניים ומתחו סביב כף הרגל המורמת את הגומייה, כששתי הידיים אוחזות את קצוות הגומייה. מצאו את נקודת המתח האידאלית, ישרו את הברך והתרכזו בייצוב הגוף.
  • מתחו עוד את הגומייה ובאיטיות הפנו את הרגל באויר הצדה ב-45 מעלות. השתדלו לשמור על גב זקוף, ברך ישרה ורגל גבוהה.

* ככל שהרגל תהיה גבוהה יותר, כך רמת הקושי תהיה גבוהה יותר. התרכזו בהחזקת שרירי הבטן וכף הרגל, נשמו מספר נשימות עמוקות, ולאחר מכן בצעו את התרגיל בצד השני.

משך החזקת התרגיל בכל צד: 5-10 שניות. מומלץ לבצע כ5-10 סטים.

אשמורת משעל מבצעת תרגילי גומיה

תרגיל 2

  • הלבישו את הגומייה סביב כף הרגל והחזיקו אותה בקצוות כאשר הברך של הרגל כפופה ובקו גובה המתניים.
  • באיטיות ישרו את הרגל כלפי הרצפה בעודכם מותחים את הגומייה בכיוון הנגדי להגברת ההתנגדות.

משך החזקת התרגיל בכל צד: 5 שניות. מומלץ לבצע כ-5-10 סטים.

אשמורת משעל מבצעת תרגילי גומיה

תרגיל 3

התיישבו על הרצפה כאשר כפות הרגליים והאמות נשענות על הרצפה. סביב הברכיים מולבשת הגומייה.

בתרגיל הסטטי הבא, פשקו את הרגליים כך שהמרחק בין הברכיים יגדל וכך גם ההתנגדות של הגומייה. בנקודת המתח של התרגיל (בנקודת ההתנגדות הגבוהה) החזיקו במשך 5-10 שניות, לאחר מכן שחררו את המתח, וחוזר חלילה.

משך החזקת התרגיל: 5-10 שניות. מומלץ לבצע כ-10-15 סטים.

אשמורת משעל מבצעת תרגילי גומיה

תרגיל 4

התחילו בעמידת שש כאשר הגומייה מתוחה סביב ברך שמאל וכף רגל ימין. ישרו את כף רגל ימין כהתנגדות ללחץ הגומייה (חשוב לשים לב שהגומייה לא קצרה/ארוכה מדי). בנקודת המתח, החזיקו לחיצה סטטית של כ-5 שניות טרם הרפייה, ולאחר מכן בצעו שנית את התרגיל.

משך החזקת התרגיל: 10-20 חזרות בכל צד.

אשמורת משעל מבצעת תרגילים עם גומיה



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אל תוותרו לעולם. הפסד או דחייה הם רק הצעד הראשון בדרך להצלחה". ג'ים ולואנו



הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

רישום לניוזלטר

רוצים לקבל את הניוזלטר של שוונג עם הכתבות הכי מעניינות ישירות למייל?
מלאו בחלון את כתובת המייל ואנחנו נדאג לכל השאר…

שימו לב:
במילוי השדה עם כתובת הדוא"ל שלכם, אתם מסכימים לקבל דיוור מחברת שוונג אירועי ספורט.​ תוכלו להסיר את עצמכם בכל עת ממאגר המידע באמצעות כפתור "הסרה" המצורף לכל הדיוורים שלנו.