3 גמרים, 3 חצאי גמר ו-2 קריטריונים אולימפיים: נבחרת ישראל בשחייה נעלה את אליפות העולם

השחייניות והשחיינים כחול-לבן סיימו את הופעתם ביפן, כשהשליחים היו רק 24 מאיות משיא ישראלי רביעי בתחרות ב-4x100 מעורב. הנבחרת סופרת מספר שיא של גמרים, הצטרפות ראויה של גל כהן גרומי ומירון חרותי לפריז, אך גם כמה שהיו רחוקים משיאם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
גורבנקו, גולובטי, ברזלי ופולונסקי בשליחות | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

נבחרת ישראל נעלה הלילה (בין שבת לראשון) את הופעותיה באליפות העולם בשחייה בפוקואוקה, יפן, עם שלושה זינוקים למים וללא העפלות נוספות לגמרים. אנסטסיה גורבנקו הייתה הראשונה לזנק למשחה ל-400 מעורב אישי. השיאנית הישראלית לא התקרבה לשיאה וקבעה 4:49.64 דקות, שנתנו לה את המקום ה-26 במשחה.

לכתבות נוספות בנושא:
מקום שמיני לגל כהן גרומי בגמר אליפות העולם ב-100 פרפר
מלכת הספרינט: שיא עולם לשרה שוסטרום ב-50 חופשי, לדקי עם עוד פרק בהיסטוריה
מיכאל לייטרובסקי עלה לחצי גמר אליפות העולם ב-50 גב, שיא ישראלי לשליחים

לאחר מכן זינקו שתי רביעיות השליחים ל-4×100 מעורב. ראשונים היו הגברים עם מיכאל לייטרובסקי, רון פולונסקי, גל כהן גרומי ותומר פרנקל. הארבעה היו קרובים מאוד לשבור את השיא הישראלי הוותיק מ-2009 שקבעו בעידן החליפות גיא ברנע, תום בארי, אלון מנדל ונמרוד שפירא בר-אור, אך סיימו עם 3:36.47 דקות, 24 מאיות מהשיא. מי שהרשים ברביעייה היה רון פולונסקי שקבע שיא אישי עם 1:00.36 בחלק של החזה. יחד הישראלים סיימו במקום ה-17 הכללי, כשההפתעה הגדולה הגיעה מצידה של אלופת העולם איטליה, אשר לא העפילה לגמר.

זמני הביניים של הרביעייה הישראלית:
מיכאל לייטרובסקי (גב) – 54.72 שניות
רון פולונסקי (חזה) – 1:00.36 דקות
גל כהן גרומי (פרפר) – 51.80 שניות
תומר פרנקל (חופשי) – 49.59 שניות

פרנקל, לייטרובסקי, פולונסקי וכהן גרומי בשליחים | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

מיד אחריהן זינקו גם הנשים למשחה המקביל, כאשר הרביעייה אשר מחזיקה בשיא הישראלי מאשתקד היא זו שזינקה – אביב ברזלי, אנסטסיה גורבנקו, לאה פולונסקי ודריה גולובטי. כל הארבע לא ממש הצליחו להתקרב לשיאיהן ויחד הן קבעו 4:05.57 דקות, זמן אשר הקנה להן את המקום ה-19.

זמני הביניים של השחייניות:
אביב ברזלי (גב) – 1:02.13 דקות
אנסטיה גורבנקו (חזה) – 1:06.94 דקות
לאה פולונסקי (פרפר) – 1:00.48 דקות
דריה גולובטי (חופשי) – 56.02 שניות

סיכום האליפות הישראלית
בכך, מסיימת ישראל את האליפות. היא סופרת שלושה גמרים – המקום החמישי (שווה להישג שיא) של אנסטסיה גורבנקו ב-200 מעורב אישי, המקום השביעי (הישג שיא בשליחים) ב-4×100 חופשי של תומר פרנקל, דניס לוקטב, רון פולונסקי וגל כהן גרומי, והמקום השמיני של גל כהן גרומי ב-100 פרפר.

לכך, הוסיפה הנבחרת 3 חצאי גמר של תומר פרנקל ב-100 פרפר, מירון חרותי ב-50 חופשי ומיכאל לייטרובסקי ב-50 גב ופעמיים מקום 10 של השליחות והשליחים ב-4×200 חופשי. שלושה שיאים ישראליים נשברו בתחרות – בשליחים 4×100 חופשי לגברים, בשליחות 4×200 חופשי לנשים וגל כהן גרומי, שהפך לראשון שיורד מגבול 51 השניות ב-100 פרפר עם 50.98 איכותי בחצי הגמר.

גל כהן גרומי בגמר | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

מבחינת כמות הגמרים זו הייתה אליפות היסטורית לישראל, שכן מעולם לא רשמה הנבחרת יותר משני גמרים באליפות עולם אחת. גם מבחינת משחי השליחים יכול צוות הנבחרת להיות מרוצה, עם שלושה משחים בהם השיגו השחיינים והשחייניות זמנים שמקרבים אותם מאוד למשחקים האולימפיים (מעולם לא היו שלוש קבוצות שליחים לישראל באותם משחקים אולימפיים). שני שחיינים קבעו קריטריונים אישיים למשחקים האולימפיים במהלך האליפות (כהן גרומי וחרותי)

עם זאת, חלק מהשחייניות והשחיינים בהחלט היה רחוק מהיכולת לה קיוו. לקראת אליפות העולם הבאה שתיערך בדוחא, קטאר, בפברואר 2024, ישאפו בנבחרת לעוד כמה שיתעלו ברגע האמת וישיגו את הקריטריונים האישיים. כרגע במשחים האישיים מונה הנבחרת למשחקים האולימפיים חמישה: אנסטסיה גורבנקו, מירון חרותי, תומר פרנקל, דניס לוקטב וגל כהן גרומי.

אנסטסיה גורבנקו | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג