מקום שמיני לגל כהן גרומי בגמר אליפות העולם ב-100 פרפר

השחיין הישראלי בן ה-21 הפך לעשירי בהיסטוריה של ישראל שלוקח חלק בגמר עולמי במשחה אישי וקבע בפוקואוקה 51.32 שניות. מקסים גרוסה הצרפתי ניצח עם 50.46 שניות. מקום 11 למיכאל לייטרובסקי בחצי גמר 50 גב
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
גל כהן גרומי | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

השחיין הישראלי גל כהן גרומי זינק היום (שבת) לגמר אישי ראשון שלו בקריירה באליפות העולם בפוקואוקה, יפן, וסיים במקום השמיני עם זמן של 51.32 שניות. כהן גרומי בן ה-21 קבע שיא ישראלי מדהים בחצי הגמר עם 50.98 שניות ובגמר שחה מעט לאט יותר, אך עדיין מהר משמעותית מהשיא איתו הגיע לתחרות.

לכתבות נוספות בנושא:
מיכאל לייטרובסקי עלה לחצי גמר אליפות העולם ב-50 גב, שיא ישראלי לשליחים
שיא עולם להייאנג צ'ין ב-200 חזה, מולי אוקלהאן השלימה דאבל היסטורי
הישג אדיר: גל כהן גרומי עלה לגמר אליפות העולם ב-100 פרפר עם שיא ישראלי ענק

מי שניצח בגמר הוא מקסים גרוסה הצרפתי עם 50.14 שניות, ג'וש ליינדו הקנדי זכה בכסף עם 50.34 שניות ודייר רוז מארה"ב זכה בארד עם 50.46 שניות. כהן גרומי הוא בסך הכל הישראלי העשירי בהיסטוריה שלוקח חלק בגמר אישי באליפות העולם אחרי יואב ברוק, איתן אורבך, יואב גת, ורד בורוכובסקי, מיקי מלול, גל נבו, גיא ברנע, יהונתן קופלב ואנסטסיה גורבנקו.

גל כהן גרומי בגמר | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

כהן גרומי שוחה בימים אלו באוניברסיטת מישיגן בליגת המכללות האמריקאית. הוא גדל בהפועל עירוני הוד שרון תחת המאמנים זוהר גלילי וניקיטה שקילנקו. כבר מגיל צעיר הראה כישרון והחל לשבור שיאים לגיל הצעיר. בגיל 16 היה שותף למדליית הזהב באליפות אירופה לנוער בשליחים ל-4×200 חופשי ושנה לאחר מכן זכה גם במדליית ארד אישית באותה תחרות ב-200 מעורב אישי. ב-2021 השתתף במשחקים האולימפיים בטוקיו, שם היה שותף לעלייה לגמר של השליחים 4X100 מעורב מיקס. אשתקד העפיל לראשונה לחצי גמר אליפות העולם ובאליפות הנוכחית זהו כבר הגמר השני שלו, אחרי שהיה שותף לגמר ב-4X100 חופשי בתחילת האליפות.

עוד היום, מיכאל לייטרובסקי זינק לחצי הגמר ב-50 גב. הישראלי האולימפי בן ה-23 שיפר את זמנו מהמוקדמות וקבע 24.99 שניות וסיים במקום ה-11, מקום אחד גבוה יותר מהישג השיא שלו בקריירה, אותו רשם ב-2019. ההעפלה לגמר נסגרה על 24.81 שניות, ומי שהעפיל ראשון היה ג'סטין רס האמריקאי עם 24.35 שניות.

מיכאל לייטרובסקי | צילום: סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג