הישג אדיר: גל כהן גרומי עלה לגמר אליפות העולם ב-100 פרפר עם שיא ישראלי ענק

השחיין הישראלי שכבר במוקדמות קבע קריטריון אולימפי, הפך לשחיין הישראלי הראשון מתחת ל-51 שניות והדהים עם העפלה לגמר מהמקום החמישי. תומר פרנקל השיאן הקודם סיים במקום ה-16
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
גל כהן גרומי אחרי חצי הגמר | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

הישג ענק לשחיין הישראלי גל כהן גרומי היום (שישי) באליפות העולם בשחייה בפוקואוקה. הפיינליסט האולימפי מהשליחים בטוקיו הוכיח פעם נוספת כי הוא יודע להתעלות בדיוק ברגע הנכון והעפיל לגמר המשחה ל-100 פרפר מהמקום החמישי המשותף. כהן גרומי הפך גם לשחיין הישראלי הראשון ששובר את מחסום 51 השניות, כשעצר את השעונים על 50.98 שניות, שיפור של 16 מאיות לשיא הישראלי שקבע תומר פרנקל רק לפני חודש.

לכתבות נוספות בנושא
קריטריון אולימפי וחצי גמר אליפות עולם לגל כהן גרומי ומירון חרותי, גם פרנקל בחצי
שיא עולם אדיר לשליחות אוסטרליה, מרשאן סופר זהב שלישי וניצחון גם למקינטוש
שיא ישראלי ומקום עשירי לשליחות של נבחרת ישראל באליפות העולם בשחייה
שברו לה שיא, היא שברה את הרשת: צפו בפלגריני מבשרת על הריון אחרי שיא העולם

כבר במוקדמות קבע כהן גרומי שיא אישי וקריטריון אולימפי עם 51.61 שניות וכעת קיזז עוד 63 מאיות לשיאו ובסך הכל שיפר היום את שיאו ב-81 מאיות. השיאן הקודם תומר פרנקל לא הצליח לשחזר את שיאו וסיים באותו משחה במקום ה-16 עם 52.04 שניות. מי שעלה ראשון לגמר היה דייר רוס האמריקאי עם 50.53 שניות. הגמר של כהן גרומי ייערך מחר ב-14:42 שעון ישראל.

תומר פרנקל מחבק את גל כהן גרומי | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

מדובר גם בהישג שיא עבור נבחרת ישראל כולה, שסופרת כבר גמר שלישי באליפות. עד היום, מעולם לא העפילו שחייניות ושחייני הנבחרת ליותר משני גמרים באותה אליפות – אירוע שקרה פעמיים – ב-2001 עם ורד בורוכובסקי ב-100 פרפר ויואב גת ב-200 גב, וב-2013 עם גיא ברנע ויהונתן קופלב ב-50 גב. כעת, לישראל כבר יש שלושה גמרים, יחד עם ה-200 מעורב אישי של אנסטסיה גורבנקו והשליחים 4X100 חופשי, והתחרות עוד טרם תמה.

מירון חרותי זינק גם הוא בהצגת אחר הצהריים לחצי הגמר ב-50 חופשי, אחרי שגם הוא בבוקר קבע קריטריון אולימפי. השיאן הישראלי שחה מעט פחות טוב מאשר במוקדמות וסיים במקום ה-14 עם 22.04 שניות, שתי עשיריות משיאו הלאומי. העפלה לגמר נסגרה על 21.88 שניות.

חרותי סיפר בסיום: "אני שמח לקבוע את הקריטריון לאולימפיאדה השנייה שלי. חבל לי שלא הצלחתי לחזור על התוצאה שלי במוקדמות גם בחצי הגמר ולעלות לגמר, אבל אני יודע אילו דברים אני צריך לשפר ולחדד לקראת השנה הבאה והמטרה העיקרית".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג