עדיין לא צפיתם בסדרה החדשה של נטפליקס על הטור דה פראנס? אולי הגיע הזמן

צילומים מרהיבים, בחירת דמויות טובה וסיפורים מעניינים מאחורי הקלעים: "טור דה פראנס - בתוך הפלוטון" הוא מבוא טוב, גם אם לא מושלם, לצופה המתחיל בטור. עבור חובבי הז'אנר הסדרה לא תחדש הרבה, אבל ממש לא תרצו לוותר עליה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
איב למפרט מנצח בקטע הראשון בטור דה פראנס | צילום: נטפליקס

רוב משתמשי נטפליקס בוודאי הופתעו לראות ביום חמישי האחרון את הסדרה "טור דה פראנס – בלב הפלוטון, שהוצגה במסך הבית של שירות הסטרימינג. מרבית האנשים (וגם חובבי הספורט שביניהם) מחוץ ליבשת אירופה אינם נחשפים בשגרה לתחום רכיבת אופני הכביש ובוודאי שלא בפורמט של סדרה דוקומנטרית. בעבר נעשו מספר ניסיונות להפקות על תחום האופניים אך בשנים האחרונות לא עלו תכנים מוצלחים (לדוגמה הסדרה האפורה על קבוצת מוביסטאר).

עם זאת, ענקית הסטרימינג החליטה כחלק מרצף ההפקות הדוקומנטריות שלה על ענפי ספורט שונים, להיכנס גם לתחום רכיבת אופני הכביש על ידי הפקת הסדרה "טור דה פראנס – בלב הפלוטון" (Tour de France – Unchained) אשר עוקבת אחרי אחד מאירועי הספורט הגדולים בעולם במהדורה ה-109 שלו (שנת 2022).

לכתבות נוספות בנושא:
ואן ארט נגד הסדרה החדשה על הטור דה פראנס: "מייצרים סיפורים שלא היו"
"רגעים מעולים, לצד שטחיות": אז איך הסדרה החדשה של נטפליקס על הטור דה פראנס?
שערורייה: 31 רוכבי אופניים הועפו מהג'ירו לצעירים, הסיבה הזויה במיוחד
אוונפול הקדיש ניצחון לג'ינו, ואן דר פול מוכן לטור והצלחות כחול-לבן | סיכום אופניים שבועי

בנטפליקס מכירים היטב את הדרך לעקוב אחרי תחרות, כפי שעשו במשך חמש עונות בסדרה על פורמולה 1. נטפליקס בחרו להשתמש גם הפעם באותו מתכון מוצלח, שמכוון לקהל יעד של אנשים שאינם בקיאים כלל בתחום, ומסייע להבין מעט את המורכבויות והאסטרטגיות בתחום (פתרון לשאלה "מה מעניין בלראות אנשים רוכבים 5 שעות?"), מנקודת המבט של מספר רוכבים ומנהלי קבוצות ברמות שונות.

על אף שחלק נכבד מהראיונות הוא באנגלית, שפת המקור של הסדרה היא צרפתית, המסייעת לצופים להתחבר מעט להלך הרוח של התחרות והענף ככלל, שהתפתח בצרפת ומושרש עמוק בתרבות של הצרפתים. בנטפליקס יודעים מה הם עושים ומוציאים את הסדרה בעיתוי מושלם כחודש לפני תחילת הטור, על מנת שכל צופי הסדרה יישארו "חמים" לקראת המרוץ שיחל ב-1 ביולי.

הסדרה, בת 8 פרקים, מתקדמת באופן כרונולוגי לאורך המרוץ בן 21 השלבים, מתחילתו בדנמרק, דרך הרי האלפים והפירנאים ועד הסיום המפורסם בשאנז אליזה. כל פרק של הסדרה מתמקד ב-3-2 קבוצות וב-3-2 רוכבים שמספרים על יעדיהם השונים בתחרות. בכך, נחשפים הצופים לאופי התחרות השונה עבור הקבוצות (קבוצות שמתחרות על דירוג כללי/שלבים) ומקבלים הסבר על החשיבות של "התחרויות בתוך התחרות" (למה בעצם כל כך נחשב לנצח שלב? למה לצרפתים כל כך חשוב גם המקום הרביעי).

הטור דה פראנס על המסך הקטן | צילום: shutterstock

בשונה מהסדרה על פורמולה 1, שבמשך שתי עונות לא פוגשת כמעט בכלל חלק מהמובילים בסבב העולמי (לואיס המילטון ומרצדס) ועוסקת על פי רוב במקומות 3 ומטה, הסדרה של הטור מפגישה את הצופים גם עם רוכבי הצמרת וספורטאי ענק שמתמודדים על המקום הפודיום בתחרות, ביניהם יונאס וינגגור וקבוצתו יומבו-ויסמה (זוכה 2022) וגריינט תומאס הוותיק (זוכה 2018) וקבוצתו אינאוס.

כמו כן, הסדרה מסבירה את התחום המוזר של "ספרינטרים" (כי איך מישהו שרוכב 200 קילומטר ביום הוא ספרינטר) ועוקבת אחרי המרדף והאסטרטגיה של קבוצות לניצחון בשלבים מסוימים (לדוגמה פרק 5 על הניצחון הנהדר של טום פידקוק על האלפ דואז).

הצילומים המרהיבים בסדרה – מקטעי הרכיבה, צילומים מתוך הפלוטון, התרסקויות ונופים – מוסיפים נדבך נוסף להנאה בצפייה ומסייעים להמחיש בצורה טובה את האתגר של רכיבה בלב הפלוטון (כשמה של הסדרה).

טור דה פראנס. צילומים מרהיבים | צילום: shutterstock

עבור חובבי ז'אנר הרכיבה הסדרה ככל הנראה לא תחדש הרבה, אך מאפשרת הצצה קטנה לאחורי הקלעים בתוך האוטובוס של הקבוצה, לרדיו הקבוצה, לרכב המאמנים ולמבט המאוכזב של וואט ואט ארט כשנאמר לו לא לנסות לנצח שלב כדי לשמור על יונאס וינגגור. עם זאת, חוסר עיסוק בתחרויות הניקוד השונות – מטפסים ומאיצים, והיעדרן של מספר קבוצות, דוגמת קבוצת UAE של טאדיי פוגצ'אר, מעט מגבילים את הצופים מקבלת תמונה שלמה יותר של התחרות והענף.

עבור צופים חדשים לתחום, הסדרה מעניינת, מייצרת חיבור עם רוכבים משלל סוגים ומספקת הצצה מקיפה יחסית למרוץ האופניים הגדול בעולם. הצילומים מעולים ובחירת הרוכבים בהם התמקדו הייתה טובה ברוב המקרים, הגם שיש מקום להרחבה ודיוקים נוספים בעונות המשך, אם תהיינה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

מרוץ חדרה 26.4.2024 | הוידאו הרשמי
מרוץ חדרה 26.4.2024 | הוידאו הרשמי
01:40
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
03:16
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52