מחקר חדש: ספורטאי עלית חיים בממוצע חמש שנים יותר

מחקר שבחן מדליסטיות ומדליסטים משנת 1930 ואילך גילה פערים משמעותיים בתוחלת החיים בינם לבין האוכלוסייה הכללית. מה ההפרש בקרב שחיינים, מה ההבדל בין נשים לגברים ובאיזה ענף ספורט תוחלת החיים דווקא קטנה יותר?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
צילום: Shutterstock

מחקר חדש שפורסם בבריטניה מצא שספורטאי עלית יכולים לחיות כחמש שנים יותר מאשר שאר האוכלוסייה. המחקר בדק רשומות של ספורטאיות וספורטאים אשר השתתפו במשחקי חבר העמים הבריטי מאז 1930, ובחן את תוחלת החיים של המדליסטיות והמדליסטים בתחרויות, בהשוואה לאנשים באוכלוסייה הכללית אשר נולדו באותה שנה.

את המחקר ערכו פרופ' לס מייהו וריי אלגאר והוא נקרא "מרתון או ספרינט – האם ספורטאי עלית חיים יותר מהממוצע?". לפי מסקנות המחקר, בתחרויות הגברים בענפי המים, תוחלת החיים הייתה ארוכה ב-29 אחוזים, אשר שווים ל-5.3 שנים יותר.

בענפי המסלול, הפער היה של 25 אחוזים לטובת הספורטאים, והענפים באולם זכו ליתרון של 24 אחוזים. בקרב הנשים הספורטאיות, הפער בכל מקצועות הספורט עמד על 22 אחוזים, או 3.9 שנות חיים בממוצע יותר מאשר באוכלוסייה הכללית.

הענף היחיד שלא קושר עם תוחלת חיים ארוכה יותר היה ענף הרכיבה על אופניים. רוכבים מקצוענים גברים לפי המחקר חיו 10 אחוז פחות מאשר מקביליהם באוכלוסייה, על אף שהחוקרים ציינו כי הנתון הזה השתנה במרוצת השנים, ככל שאמצעי הבטיחות ברכיבה השתפרו (נזכיר כי בעבר רכבו בתחרויות בלי קסדות לדוגמה).

פרופ' מייהו ציין: "אנחנו יודעים כבר זמן רב שלעיסוק בספורט יש מגוון יתרונות בריאותיים, אבל המחקר שלנו מראה את האימפקט המשמעותי שיש לעיסוק בספורט ברמה הגבוהה ביותר עם תוחלת החיים של הספורטאים. אמנם ספורטאי לא יכול להתחרות ברמות הגבוהות לכל אורך חייו, אולם נראה כי היתרונות נותרים אצל הספורטאי הרבה אחרי שהוא תולה את הנעליים או את משקפי השחייה".

קישור למחקר המלא



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • ליהי הגיב:

    סביר שאנשים עם גנטיקה שמאפשרת להם להתחרות ולהתאמן בספורט באופן מקצועי, יהיו עמידים יותר מהאוגלןסיה הכללית. זה לא בהכרח קשטר לסוג האימונים אלא לגנטיקה.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג