חגיגה איטלקית באליפות העולם בשחייה

ההצגה האחרונה בבריכת השחייה היום הייתה בסימן נבחרת איטליה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
גרגוריו פלטריניירי | צילום: shutterstock

50 מ' גב – גברים

ג'אסטין הס האמריקאי כבר הגיע לעמדת הראיונות לאחר הניצחון שלו בזמן של 24.12, עד שנוכח לדעת שנפסל עקב שהייה מתחת למים עם כל גופו לקראת הנגיעה בקיר. האנטר אמסטרונג, חברו לנבחרת ושיאן העולם, כבר חגג את הזכייה עם 24.14, רק כדי שמאוחר יותר ההחלטה תתהפך וג'אסטין רס יחזור להיות אלוף העולם. שלישי בסופו של דבר סיים מאסיוק הפולני עם 24.49, לפני תומס צ'קון האיטלקי ושיאן העולם הטרי בתחרות שנדחק החוצה מהפודיום.
הפינה לשיפוטכם – שהה עם כל גופו מתחת למים או לא?

50 מ' חזה – נשים

בנדה פילאטו היא שיאנית העולם במשחה ואלופת העולם במרחק הכפול, והיא גם באה כפייברויטית ברורה לניצחון, אך לרותה מיילוטיטה היו תוכניות אחרות. הליטאית נגעה בקיר בזמן של 29.70, 10 מאיות השנייה לפני האיטלקייה, ו-20 מאיות השנייה לפני לאה ואן ניקרק הדרום-אפריקאית עם הארד והמדליה היחידה של יבשת אפריקה בתחרות.
1500 מ' חופשי – גברים

כולם דיברו על בובי פינק האמריקאי – האלוף האולימפי במשחה וב-800, שגם קטף את הזהב במשחה הקצר יותר בתחרות זו. אז דיברו.

גרגוריו פלטריניירי עם התוצאה השנייה בכל הזמנים ושיא אירופאי חדש קובע 14:32.80, אחרי שלאורך 1,400 מ' שחה מהר מקצב שיא העולם של סון יאנג הסיני מ-2011. פילטיינרי בן ה-28 שלט במשחה ללא עוררין החל מה-200 מ', ובניגוד לטוקיו, הפעם גם דאג לגעת ראשון בקיר.

צ פ ו | גרגוריו פלטריננירי בראיון מיוחד בשוונג

אותו בובי פינק סיים הפעם במקום השני עם 14:36.70, 24 מאיות שנייה לפני פלוריאן וולברוק הגרמני, האלוף האולימפי במרתון מטוקיו.

50 מ' חופשי – נשים

שיאנית העולם שרה שיוסטרום יכולה לסכם תחרות מוצלחת במיוחד כשהיא לוקחת את הזהב גם במשחה זה, בזמן של 23.98, 31 מאיות השנייה איטי יותר משיאה העולמי.

400 מ' מעורב-אישי – נשים

לא היה ברור האם מדובר היה במסיבת כיתה או בגמר באליפות העולם.
סאמר מקינטוש (15) עם שיא עולם שלישי לנוער בתחרות, מנצחת בזמן של 4:32.04. שנייה נגעה בקיר קייטי גרימס האמריקאית (16) עם 4:32.67, כשחברתה לנבחרת וסגנית האלופה האולימפית מטוקיו אמה ואיינט עם 4:36.00.

4X100 מ' מעורב-אישי – גברים

בראבו איטליה!
האיטלקים מוכתרים כאלופי העולם לראשונה בהיסטוריה (ובפעם השלישית סך הכול לנבחרת שאיננה ארה"ב או אוסטרליה) עם תומס צ'יקון (שיאן העולם ב-100 מ' גב) וניקולו מרטינייני (אלוף העולם הטרי ב-100 מ' חזה). האמריקאים חסרו את קיילב דרסל והבריטים את אדם פיטי ודאנקן סקוט.

זה הסתכם למטרים האחרונים, אבל בסוף אלסנדרו מירסי סיפק את העבודה והביא את התואר לארץ המגף בזמן של 3:27.51, 28 מאיות לפני האמריקאים. בארד זכו הבריטים עם 3:31.31 דקות. האוסטרלים, בהופעה מאוד מאכזבת מבחינתם, מחוץ לפודיום פעם שלישית ברציפות.

4X100 מ' חופשי גברים

את הכבוד שהאמריקאים איבדו, האמריקאיות השיבו.
נבחרת הכוכבים והפסים נוגעות ראשונות בקיר עם 3:53.78. האוסטרליות, שלזכותן ייאמר שהן חסרו את אמה מקיאון והאחיות קמפבל, במקום השני עם 3:54.25. בארד זכו הקנדיות עם 3:55.01.

שיא ישראלי ומקום 9 לשליחות עם סיום אליפות העולם

נבחרת ישראל בשחייה סיימה הבוקר (שבת) את השתתפותה באליפות העולם בבודפשט עם שיא ישראלי נוסף. את השיא השיגה רביעיית השליחות ל-4X100 מעורב, בהרכב של אביב ברזלי, אנסטסיה גורבנקו, לאה פולונסקי ודריה גולובטי, אשר קבעה 4:03.28 דקות, שיפור של כמעט ארבע שניות לשיא הקודם ומקום תשיעי בסיום משחי המוקדמות.

השרידה היחידה מהרביעייה שקבעה את השיא הקודם באליפות אירופה בגלאזגו ב-2018 היא גורבנקו, כאשר אז שחו לצידה שחר מנחם, עמית עברי ואנדי מורז וקבעו 4:07.18 דקות. זמני הביניים של הרביעייה: ברזלי 1:01.65 בגב, גורבנקו 1:07.02 בחזה, פולונסקי 59.42 בפרפר (לראשונה מתחת לדקה בקריירה) וגולובטי 55.19 בחופשי.

בכך, מסכמת נבחרת ישראל אליפות עולם, בה רשמה גמר אחד, בו אנסטסיה גורבנקו השיגה את המקום החמישי (דירוג שיא) ולא פחות מ-11 העפלות לחצאי גמר, של 9 שחייניות ושחיינים שונים. לכך, ניתן להוסיף שישה שיאים ישראלים במשחים השונים, חלקם שיאים איכותיים במיוחד שהחזיקו מעמד שנים רבות. כעת מי שתתפוס את מרכז הבמה היא נבחרת השחייה במים פתוחים, אשר תתחרה בשבוע הבא גם היא בבודפשט ותנסה להמשיך את ההצלחות מהבריכה ומהשחייה האמנותית.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • חגי אשלגי הגיב:

    סיכום יפה.
    בעולם משתנה ומתחדש, שרה שסטרום וגרגוריו פאלטריניירי – oldies" but goldies"
    כמו יין טוב, ממשיכים להתשבח

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג