אימוני אופניים בפגרה

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:אלעד פלטין

&nbsp

סיום ליגת האופניים מוציאה את הרוכבים לפגרה ארוכה – תקופת זמן בה בדרך כלל עושים את מה שלא עשו בתקופת התחרויות, עולים במשקל וישנים מעט. אלעד פלטין מציע לספורטאים להמשיך להתאמן בפגרה ולשמור על המשקל והיציבות, העונה אוטוטו מתחילה





צלם: עופר ביידה

באחד הראיונות עם אדי מרקס לפני כמה שנים, כאשר היריבות בין אולריך לארמסטרונג עלתה לגבהים חדשים. התבטא מרקס כי הוא חושב שאולריך הוא ספורטאי כישרוני יותר מארמסטרונג. השאלה היא, מה אולריך עושה עם הכישרון שלו. סיפורי ההשמנה של הרוכב בתחילת העונה ובמהלכה כנראה והייתה לו לרועץ, הרי בסופו של דבר הוא נמצא כרמאי שהשתמש בסמים.

סמים = ציוד, ולא חומרים כימיים

כספורטאי סבולת, ולא חשוב אם אנחנו שחיינים, רצים, רוכבי אופניים או טריאתלטים, מקצוענים או חובבים, תמיד ננסה למצוא את הדרך הפשוטה והקצרה ביותר כדי להשתפר ולהיות יותר מהירים. "הסמים" שלנו צריכים להיות בהתאם לחוק כמובן, לנורמות ולמנטאליות של חברינו לספורט. "הסמים החוקיים" של הספורטאים החובבים הוא ציוד התחרויות והאימונים.



ככל שהספורט פשוט יותר כך גם "הסמים" החוקיים מעטים יותר. לפני כחצי שנה כאשר ביקרתי בחדר החמצן בוינגייט יצא לי להתבונן מעבר לזכוכית בטריאתלט שביצע אימון אינטרוולים בחדר חמצן. הוא היה לבוש במיטב האופנה של התחום, אופניו היו אופני בוטיק שיובאו אישית לישראל, רגליו היו מגולחות למשעי, רק משהו אחד, שלא הבנתי עדיין מההתבוננות מהצד, לא היה בסדר.
כשהבנתי זאת, ניסיתי לבלוע מהר את הצחוק, הבחור מתאמן פעם-פעמיים בשבוע באוהל חמצן (מסגרת אימונים של 14 יחידות אימון), עובד על פי שעון וואטים – המילה האחרונה בתחום, משקיע הרבה כסף באימוניו אבל הוא לא שם לב שהוא רוכב על אופניים שלא מתאימות לו בגודל.



בסיס החשיבה שלנו הרבה פעמים נמצא לקוי. מרוב גד'טים וכספים שאנחנו זורקים לכל הכיוונים, אנחנו שוכחים לפעמים שספורט הוא דבר פשוט, מאוד פשוט. בסיום עונה, ספורטאי צריך לעשות עם עצמו חשבון נפש. במה הוא טוב ובמה הוא לא טוב? מה היו המרוצים או התחרויות בהם הוא הצטיין ומה היו התחרויות שבהם הוא לא היה, וחשוב יותר מכל, מה הדברים שהביאו אותו לידי כך (לטוב ולרע).

יציבות

הרבה ספורטאי מסטרס בענף האופניים וקרוב ל – 30-50 אחוזים בקרב רוכבי העלית נמצאים במצב של השמנה (ברמה של מסטרס – מעל 12-22% שומן) וברמת עלית (מעל 8-12%). רוכב אופניים ברמת עלית (שלא מתחרה אך ורק במישור) צריך לשאוף ל- 5-8% שומן כאשר הוא בכושר טוב. תנו מבט בצילומים של מקצה הבנות בטריאתלון בגביע העולם שנערך באילת ב- 2007 ותוכלו להבין מה ההבדל בין המקום הראשון ולאלה שהגיעו כ- 10 דקות מאוחר יותר.



כאשר היסודות רעועים, קשה להעלות ברמה. אפשר להשקיע בגלגלים, באופניים קלים יותר, בחדר חמצן וכיוצא בזה, אבל הרבה פעמים אנחנו לא נוגעים בנקודה האמיתית והפשוטה.



אחד מהספורטאים בקבוצתי, אביחי גרינברג, שאליו אני מפנה לא מעט ביקורת, ייאמרו לזכותו מספר דברים חשובים: במהלך העונה, בעקבות מחלת השפעת, הוא הפסיד בסך הכול כ- 3-4 ימי אימונים. המשקל שלו, כמו האימונים נע מעלה ולמטה בלא יותר מחצי קילו עד קילו אחד במשך כל העונה (אחוזי השומן הם בין ה- 6 ל- 7 וחצי אחוז). כמוהו בדיוק גם הרוכב בן עמי צ'אושו, ושניהם במהלך מרבית העונה לא עברו את ה- 14 שעות אימונים בשבוע.

מאמן אוהב בעיקר ספורטאים שעובדים קשה ושומרים על יציבות. זהו למעשה הבסיס החשוב והעיקרי להתקדמות. ספורטאי שאינו יציב לא יתקדם.



לא סתם אהבתי את אחד מהתבטאויותיו של יהודה גרשוני: איזה מסר אתה באופן אישי רוצה להעביר לרוכבים צעירים בישראל שרוצים להצליח?

"קחו כל תוכנית אימונים של רוכב צמרת, כולן טובות. רכבו בכל מרוץ. התמידו במשך עשר שנים. היו כישרונות גדולים, אבל כולם פרשו אחרי מכסימום חמש שנים. בישראל אמרו שאני נזיר. בין רוכבי אירופה הקשיחות שלי נחשבת לממוצעת."

כיצד אנחנו שומרים על משקל או כיצד מורידים אותו

מאוד פשוט – אוכלים פחות ונכון. שוחחתי לפני מספר שנים עם מסאז'יסט, עולה חדש מברה"מ לשעבר, שהיה אלוף העולם לנוער 'במכשיר הטבעות' (התעמלות – אולם). "נורא פשוט", הוא אמר. היה לי מאמן שאמר לי, "אתה לא אוכל מוצרים שיש בהם יותר מ – 1 אחוז שומן!" , פה זה נגמר ופה זה מתחיל. משפט אחד וזהו.

התאוששות

אותם הדברים בנוגע להתאוששות, רוכב מסטרס שמתאמן כ- 12-14 שעות בשבוע וישן רק 6 שעות בלילה מגיע לאימונים הרבה פעמים עייף ומותש ומופתע כי הוא לא מצליח להתקדם, למרות האימונים הקשים. זה לא דבר פשוט לישון 8 שעות בלילה, זה לא דבר שניתן לקום ולהחליט עליו יום אחד, בדיוק כמו התזונה. זה עניין שאנחנו צריכים להתאים ולסדר בו מסגרת החיים שלנו.



שינוי הרגלי השינה מ- 6 ל- 8 שעות שינה מצריך חודש ימים בשביל להתרגל אליו. זהו שינוי באורח החיים שלפעמים אנחנו לא מוכנים או יכולים לעמוד בכך. התרבות ואורח החיים הישראלי, אולי והיא המכשלה הגדולה ביותר בנושא זה. רבים מהספורטאים ברמות הגבוהות ביותר סובלים מהתאוששות לקויה. אחת מבעיות החברה הישראלית היא המחשבה ששנת צהריים ושנת לילה מעל 8-9 שעות נחשבת במרבית הפעמים לבטלה.

רגע אחד, לא כתבתי כאן בכלל על אופניים, מהירות, כוח וסבולת?

נכון, לא כתבתי, תוסיפו עוד שעתיים שינה בממוצע לכל לילה, תורידו (כמובן במידה וצריך) 2 ק"ג מהמשקל שלכם, ואז תשאלו בנוגע לסל"ד, כוח ומהירות.

פגרה נעימה



אלעד פלטין


מאמן קבוצת סגל-מומנטום

0523-541563

[email protected]



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג