איך לקנות את נעל הריצה הנכונה?

איך קונים נעלי ריצה? מומלץ קודם להכיר את המונחים המקצועיים של חלקי הנעל, על מנת שתדעו על מה המוכר בחנות מדבר אתכם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

יש לא מעט כתבות בנושא התאמת נעלי ריצה וזאת מכיוון שמציאת נעל ריצה מתאימה בחנות זה אף פעם לא קל. כדי לדעת שהנעל מתאימה לנו צריך לוודא שהיא "יושבת" מצוין על הרגל מהעקב עד לאצבעות ובעיקר שהיא נוחה לנו תוך כדי ריצה. הבעיה בבחירה נכונה של נעל היא שאנחנו בדרך כלל עושים זאת על סמך ריצה קלה של כמה דקות עם מספר דגמים שונים על ההליכון בחנות.

מה אתם באמת צריכים לדעת על הנעליים? | צילום: pixabay

על מנת לעזור לכם להתמקצע בכל הקשור בקניית נעל ריצה, פירקנו את הנעל לגורמים על מנת שתבינו את השפה והמונחים המקצועיים כפי שמצאנו ב"ראנרס וורלד". לפני שבכלל מודדים את הנעל, יש כמה פרטים שחשוב לדעת על הנעליים שאמורות לשמור לכם על הרגליים במאות הקילומטרים הקרובים.

האנטומיה של הנעליים 

בתור התחלה, חשוב להכיר את החלקים השונים בנעל הריצה ולהבין מהי המטרה של כל אחד מהם. דרך זה אפשר להבין איך אפילו השינויים הקטנים ביותר עלולים להשפיע על הריצה שלכם.

אפר (UPPER)/החלק העליון: מדובר למעשה בכל מה שנמצא מעל לסוליה. בדרך כלל הוא עשוי משכבות של בד ורשת שנתפרו והודבקו יחדיו. כיום, בדגמים החדישים, משתמשים יותר בסריגה ובהדפסה כדי ליצור חלק עליון שעשוי מחתיכה אחת במטרה ליצור התאמה יותר טובה של הנעל לכף הרגל.

מה צריך לחפש? חלק עליון שיהיה דומה בעיצוב שלו לכף הרגל שלכם ושיהיה חלק בכל מקום שנוגעים בו. שלא יהיה הדוק או משפשף.

צווארון הקרסול: מדובר בחלק הפתוח שעוטף את הקרסול, והמטרה שלו היא לשמור שהעקב תישאר במקומה. בחלק מהנעליים משתמשים בריפוד עדין, בעוד שבנעליים אחרות מסתמכים יותר על העיצוב.

מה צריך לחפש? במצב שהעקב מחליק החוצה, צריך לשים לב לאיך שהחיכוך משפיע על עצמות הקרסול והאם העקומה מאחורה משפיעה על אזור גיד אכילס.

אזור העקב (HILL COUNTER): חלק חצי קשיח שמקיף את העקב בתוך הנעל ונועד לספק יציבות ותמיכה לעקב. בחלק מהנעליים יש עוד שכבה חיצונית בעקב שהמטרה שלה זהה. אגב, בנעליים המינימליסטיות החלק הזה לא קיים, במטרה לאפשר תנועה חופשית יותר. לפי מחקרים שונים, HILL COUNTER לא תורם לשליטה בתנועה, אבל הוא כן גורם לעקב להיות במרכז וזה מצוין בזמן הנחיתה.

מה צריך לחפש? שאזור העקב יאפשר תנועה נוחה של הקרסול.

לאזור העקב יש השפעה על התנועה | צילום: pixabay

אוכף (SADDLE): החלק המחוזק המקיף את קשת כף הרגל, ועוזר לשרוכים להחזיק את הנעל בצורה יציבה על כף הרגל. מעצבי נעליים עיצבו לאורך השנים כל מיני סוגים של שכבות ושרוכים במטרה להתאים את האוכף כמה שיותר לכל צורת רגל.

מה צריך לחפש? לשים לב עד כמה החלק הזה מרגיש נוח על כף הרגל ומחזיק אותה. הוא אמור לגרום להרגשה בטוחה, מבלי שהרגל תחליק החוצה.

TOE BOX (קופסת האצבעות):  מדובר למעשה בקדמת הנעל, או במילים אחרות כל מה שנמצא בחלק הקדמי (UPPER) מהסוף החלק של השרוכים ועד לקצה הקדמי של הנעל, המקום שבו נמצאות האצבעות. יש בו גם חלק קשיח ששומר על הבד ועל האצבעות מפני מים, במיוחד בנעלי שטח.

מה לחפש? קופסת אצבעות שלא תפריע יותר מדי לתנועה של הרגל ותאפשר גמישות ותנועה רדמית גם לאורך וגם לרוחב בלי לפגוע באצבעו או לשפשף אותן.

הסוליהבנעלי ריצה היא עשויה מתרכובות שונות של גומי וקצף במטרה לגרום לבלימת זעזועים ולגמישות של הנעל.

מה לחפש? חומרים שתורמים להמראה מבלי שהוסיפו לסוליה משקל עודף או קשיחות. כמו כן, חשוב שהסוליה תספק לכם תחושה נוחה של יציבות.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • Matan הגיב:

    כל ההתגובות נכונות, ובנוסף עוד הערה שולית אפילו התרגום לוקה – TOE BOX – כמה שידוע לי בעברית אין אצבעות ברגל, יש בהונות. וגם התרגום הבסיסי של TOE זה בוהן אז איך הגענו לאצבעות

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג