פרסום ראשון || תשושה, דומעת ומאושרת יצאה השחיינית אבישג טורק לאחר ששחתה ברציפות 42.2 ק"מ בים

קור, תשישות ועייפות עברו על השחיינית לאחר יותר מ-16 שעות שחייה ובכל זאת היא נראתה מאושרת מההישג הגדול שלה - שחיית מרתון לשבירת השיא הישראלי לשחייה למרחק בים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ספורטאית השבוע אבישג טורק
ספורטאית השבוע אבישג טורק

תשושה, דומעת ומאושרת יצאה השחיינית אבישג טורק מבין גלי הים לאחר שגמאה לא פחות מ-42.2 ק"מ של שחייה, אותה התחילה הלילה בחצות. התענוג הצרוף ארך לא פחות מ-16:42 ש' אותם בילתה בין גלי הים במבצע לילי אשר נמשך כאמור עד שעות הצהריים.

אבישג טורק משחה מרתון

העדיפה כי מתנת יום ההולדת לציון כניסה לעשור החמישי לחייה לא יעבור בדרכים הנורמטיביות

בקבוצת הוואטס-אפ שנפתחה היתה חגיגה

כפי שקראתם לראשונה בשוונג, יצאה טורק, 40, למבצע בלילה שבין שלישי לרביעי, כאשר היא מלווה בצוות על סירה שעקב אחריה ומעניק לה בנוסף לעידוד גם מזון ושתייה חמה ובעיקר ממותקת. על פי החוקים אסור לשחיין לגעת בסירה המלווה וחל איסור להעניק לה עזרה, לא כל שכן לשחות עם חליפה, מה שמותיר לה הוא להצטייד במשקפת ובבגד ים – אדום במקרה שלה כפי שהיא מקפידה לבחור. בתכנון המקורי המשחה היה אמור לצאת מכיוון דרום לצפון יום קודם, אך בשל התנאים הוא נדחה ביום והתהפך, הפעם מצפון לדרום, מה שיצר זינוק בחוף אולגה בחדרה עד לחוף צ'רלס קלור שבתל אביב. בקבוצת הוואטס-אפ שנפתחה בסמוך לזינוק, קשה היה שלא להתרגש מהתמיכה וההילולה שם. לאורך כל המשחה 60 מחברי הקבוצה הסלולרית לא הרפו מלשאול, לתמוך ולדאוג לשלומה של השחיינית העקשנית הזו, שכבר לפני מספר חודשים הראתה את יכולתיה בליגת זוגס ולקחה את כל הקופה שם.

אבישג טורק משחה מרתון

מתנה לא שגרתית ליום ההולדת ה-40

שלא כמו רוב בני האדם, העדיפה טורק כי מתנת יום ההולדת לציון כניסתה לעשור החמישי לחייה, לא יעבור בדרכים הנורמטיביות וכך רקחה לעצמה את המתנה ארוכת הטווח ש"דגל אדום" בראשה – משחה מרתון. רק על מנת לסבר את האוזן ולכייל את חוש המרחק, בשחייה נהוג להכפיל פי ארבע את המאמץ מריצה, כך שכל קילומטר שחייה שווה ל-4 קילומטר ריצה, כך שמשחה שכזה שווה לאולטרה מרתון (ריצה) של יותר מ-160 ק"מ. אם נוסיף לכך את תנאי הקור הלילי, את המליחות הימית על הגוף, את בליעת מי הים, הזרמים והגלים, אזי נגיע בנקל לתוצאה הברורה מאליה שמדובר בהישג קשה בלשון המעטה המצריך בעיקר התמדה, רצון חזק וכמו שאומרים בסופו של דבר "הכל בראש".

"אתגר הרבה יותר קשה ממה שחשבתי"

ביציאה על החוף, נשאלה טורק האם תעשה זאת שוב ותשובתה הספונטנית או לא היתה, "לא יודעת. אולי משהו אחר". המשפט הזה מתחבר למשפט אחר שאמרה בעבר בראיון ל"הארץ", שם סיפרה בראיון כי, "אתה נמצא ליד אנשים שעושים דברים כאלה וזה עושה לך חשק. ביאס אותי שלא יכולתי להיות חלק מזה, אבל הבנתי שזה המסע שלהם". ההתייחסות שלה בציטוט היתה לקבוצת קפריסין-ישראל, ששברה את שיא גינס לשחיית שליחים ונדמה שהיה זה זרז משמעותי בלקיחת האתגר שלה קדימה מן המחשבה אל הפועל.

אבישג טורק משחה מרתון

אתגר הרבה יותר קשה ממה שחשבה שיהיה

המחשבות שלה היו אמנם עדיין מעורפלות עם יציאתה מהמים בשעה 16:44 אחר הצהריים והיא התקשתה לדבר, אך היא הספיקה לומר כי היה זה אתגר הרבה יותר קשה ממה שחשבה שיהיה והקור של המים בלילה הכביד עליה, אך כאמור נראה שזוהי עבורה רק תחילתה של הרפתקה ועוד נשמע בעתיד הקרוב על שיא חדש שהיא מתכננת לשבור.


 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"נשמו פנימה את העוצמות, נשמו החוצה את החולשות", איימי קראג (הייסטינגס), מרתונסיטית אולימפית..


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג