מחקר: האם ענפים כמו רכיבה ושחייה לא מספיק מחזקים את העצמות?

מדענים בדקו וגילו ששגרת האימונים של רוכבי אופניים מקצועיים פוגעת בבריאות העצמות שלהם, בעוד שהריצה עושה בעיקר טוב
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
רוכבי אופניים בכביש
רוכבי אופניים בכביש

יש תאוריה פופולרית שאומרת שבענפי הסבולת כדאי לשחות ולרכוב הרבה, כי בענפים האלה אין עומס על העצמות כפי שיש בריצה. ומהתאוריה הזו נהוג לפעמים לחשוב שבאופן כללי עדיף לרכוב או לשחות מאשר לרכוב, רק שלחוקרים נורווגים יש חדשות אחרות לגבי זה.

מה חסר להם בעצם? רוכבי אופניים | צילום: pixabay

עוד כתבות בנושא
עד כמה היכולת שלנו מושפעת ממה שאנחנו יודעים על עצמנו?
ספורט סבולת מאט את ההזדקנות, אימוני כוח דווקא לא
מסתבר שכושר תורם לבריאות כמו הפסקת עישון

מדובר במחקר בנושא צפיפות בעצם אצל רוכבי עילית שנערך לאחרונה בנורווגיה ובו השתתפו 19 רוכבי עילית (כביש) ו-21 רצים בכירים למרחקים ארוכים בשנות העשרים שלהם. כולם עברו בדיקות רפואיות במעבדה, עם דגש על צפיפות העצם שלהם, גם באופן כללי וגם בחלק התחתון של עמוד השדרה ובירכיים – מה שמעיד על בריאות העצמות.

בנוסף, החוקרים שאלו את הנבדקים על אופי האימונים שלהם, הבריאות הכללית, כמות הסידן שהם צורכים וכמות אימוני הכוח שהם מבצעים. החוקרים גילו קודם כל שהרוכבים מקדישים כמעט פי 2 זמן לאימונים וגם מבצעים יותר אימוני כוח. ועם זאת, לרוכבים היו עצמות יותר דקות מאשר לרצים, ויותר מחצי מהם ענו להגדרה של צפיפות עצם נמוכה לפי הקריטריונים הרפואיים, כשלאחד מהם אפילו היה אוסטיאופורוזיס (בריחת סידן והידלדלות עצם).

צריכים לבקר הרבה בחדר הכושר. רוכבי אופניים | צילום: pixabay

עורכי המחקר סיפרו שהתוצאות הן מדאיגות, והוסיפו כי עדיין לא ברורה הסיבה לנתונים המדאיגים מבדיקות צפיפות העצם של רוכבי הכביש המקצוענים. סיבות שהוזכרו הן שהם אולי לא אוכלים מספיק, או שהם מזיעים הרבה ומאבדים כתוצאה מכך יותר מדי סידן. בנוסף, עוד נתון מדאיג היה שאימוני הכוח של הרוכבים כלל לא תורמים לצפיפות העצם שלהם. מצד שני הם אומרים שיתכן ואותם אימוני כוח הצליחו במידה מסוימת את העצמות שלהם מנזק יותר גדול.

ומצד שני, הנתון המעודד הוא שלרצים למרחקים ארוכים היו עצמות בריאות. המסקנה של עורכי המחקר נכון להיום היא שרוכבי כביש מקצוענים צריכים לשלב כמה שיותר אימוני כוח בתכניות האימונים שלהם.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"נשמו פנימה את העוצמות, נשמו החוצה את החולשות", איימי קראג (הייסטינגס), מרתונסיטית אולימפית..


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג