הוטרדה מינית קשות במהלך ריצה בים בת"א

כיצד ריצה בים הצליחה להפוך מיום מושלם ופסטורלי ליום מבהיל ומבחיל עבור רוני כהן שרצה לאורך הים בת"א ונתקלה באחת ההטרדות הקשות שנחשפנו אליהן עד היום
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ריצה בים היא עבור רצים זה החלק הטוב של היום, זו הסיבה שלאורך הטיילת של תל אביב נעים לאורך היום והערב אלפי רצים ורצות. הסיפור של רוני כהן כפי שהיא מספרת אותו בפוסט הפייסבוק שלה קצת העיב על הפסטורליות הזו, לאחר שאתמול (ראשון) לאורך הים, כפי שהיא עושה זאת כבר 8 שנים בבוקר ולאור יום והפעם היה זה גם עם בעלה. עד כאן אין דרמות או משהו שונה ממה שכולנו מכירים מהחיים שלנו. רק שכאן יש תפנית בעלילה, כשהתחילו לחזור על עקבותיהם, המשיכה רוני לרוץ בעוד בעלה התעכב מאחור. לפתע כך כותבת רוני ניגש אליה אדם שאינה מכירה והחל להטריד אותה מינית-מילולית תוך תיאורים גרפיים מצמררים: "את כוסית. בא לי לאונן עלייך. אני רוצה לאונן. אני רוצה לזיין אותך. אני רוצה לזיין אותך בתחת".


בעלה של רוני התקרב אליה כשראה שהיא משוחחת וכעת ה"אש" הועברה גם אליו: "יש לך טעם טוב. כמה אני רוצה לזיין אותה. וואו איזה כוסית. איזה כוס. בוא תרביץ לי. אני אזיין גם אותך", אמר האלמוני. "רון התקדם לכיוונו, עוד רגע עט עליו. ואני, כבר רועדת. על סף בכי. מכירה את רון. יודעת בדיוק מה יכול לקרות. רואה אסון. ביקשתי מרון לא להתקרב אליו. הרי כמה ברור הסוף. המשטרה תגיע. רון יהיה החזק, האלים, אולי אפילו יעצרו אותו על תקיפה והוא, הסוטה העלוב הזה יהיה הקורבן. אז אני מושכת את רון משם. ואנחנו הולכים. משאירים אותו מאחור. ואני יודעת שתכף תגיע הבאה בתור…. ואני לא יכולה לחיות עם זה", ממשיכה לתאר זאת רוני.

לאור המקרה מצטערת רוני שלא צילמה את המקרה וכשהיא הרגישה שהיא חייבת להיות אקטיבית התקשרה למשטרה ותיארה בפני המוקדנית את הסיפור, שאמרה לה מצידה שהיא שולחת לשם ניידת. עד כה היא מספרת, משטרת ישראל לא יצרה איתי קשר, לא עדכנה אותי אם מצאו אותו, והיא, היא רותחת. "הכל ממשיך כרגיל. החול והים רשרוש של המים. אנחנו הפקר. זה מה שאנחנו.

 

צילומסך עמוד הפייסבוק של רוני כהן

"הייתי מייעצת לכל אחת שמקרה כזה קורה לה להתחיל מייעצת לצעוק בקול גדול – 'עבריין מין הוא מטריד אותי' ולמשוך תשומת לב מהסביבה", אומרת לשוונג רוני כהן, "על מנת לקבל עזרה ושינסו ללכוד אותו וכמובן לצלם… אני פספסתי את זה לצערי ועד כה לא תפסו את המטריד".

זה מצמרר, זה מכעיס וכל אחד צריך לחשוב מה היה קורה אם זו היתה בת הזוג שלו, הבת שלו או אחותו, זה יכול לקרות לכולם ותפקידנו החברתי הוא לעצור את השפל הזה ולמחות. משטרת ישראל צריכה לטפל במקרה הזה ברצינות הראויה לה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • מנקי איתן הגיב:

    אירוע מבחיל, אבל לא קשור לריצה. סחתיקה על העלאת המודעות לנושא ההטרדות כלפי נשים, אבל מה הקשר לאתר ספורט? היא היתה בצעידה לאורך החוף עם בעלה. "אחת ההטרדות הקשות שנחשפנו אליהן עד היום"? איפה אתם חיים?

    1. שרון הגיב:

      איפה אתה חי? אם היית קורא היית חוסך לעצמך את המבוכה! רוני כהן רצה (לא הלכה ולא צעדה) היא רצה כבר 8 שנים במסלול הזה והיא הוטרדה במהלכה. אל תנסה להקטין ולשבש את המציאות!!!

      1. ענת אלקרנאווי הגיב:

        ראשית, היא כתבה בפוסט "סתם הליכה של בוקר על החוף". בכתבה זה כבר הפך לריצה. אולי גם "הכתב", כמוך, לא טרח לקרוא את הפוסט.
        אבל זה עיסוק בטפל, השאלה היא למה זה קשור לאתר "תוכן ספורט אקטיבי ואורח חיים בריא" (מתוך תקנון האתר) ???
        מציעה לכם לפתוח מדור פלילים.

  • יאיר פיטוסי הגיב:

    בלי להביע דעה על הסיפור, שהוא כמובן טראומטי, מעורר קבס ועושה חשק לשלוח טיפוסים כאלה לגולאג בסיביר, מה הקשר לאתר שוונג? למה זה מתפרסם פה? כשמנסים לדחוף אג'נדה בכח, תוך שימוש בתיאורים בומבסטיים ("אחת ההטרדות הקשות שנחשפנו אליהן") זה רק גורם לקוראים (לפחות לי) לא לרצות לשמוע על העניין יותר ולא לגלוש באתר שמציג עצמו כאתר ספורט אך אינו כזה.

    1. בן חורין הגיב:

      נכון פיטוסי למדתי לאורך הזמן שאתר שוונג הוא לא רק אתר ספורט אלא גם אתר תרבות הספורט היחיד בארץ שלצד תכניות אימונים, תזונה או סיקורים מהעולם נותן במה גם לכל מה שקורה מאחרוי הקלעים של עולם הספורט בענפים שהוא מסקר. והפוסט הזה שכנראה לא יתפרסם באף כלי תקשורת ישראלי גדול ראוי וחשוב שיתפרסם כאן לפחות כאן. ליבי עם הנפגעת ומאחל לה החלמה נפשית מהירה ועמוקה

      1. יאיר פיטוסי הגיב:

        אתה נותן להם יותר מדי קרדיט. הפוסט הזה לא התפרסם בגלל שהוא חשוב אלא בגלל שהוא צהוב ודרמטי.
        אני יודע שאני מסתכן במטח נאצות מצד מקהלת הגברופוביות פה, אבל יש סיבה שהסיפור הזה לא מתפרסם בשום מקום – אין לו חשיבות. כל יום מתרחשות תקיפות קשות יותר, גם פיזיות, וכל יום נפגעות נפשות רכות, גם של ילדים, וכל יום נעשות עוולות גדולות יותר. זה עולם אכזר.
        מצטער, אבל זה שיש אנשים רעים בחוץ ושצריך להיזהר מזרים אנחנו יודעים כבר מגיל 5.

  • פלוני הגיב:

    הדרך היחידה להפסיק את זה פשוט לשבור לו את הראש למאני_א_ק
    ובדרך עוד כמה עצמות ולבסוף למעוך לו את הבייצים אוליי רק כך יורידו לערסים הנפוחים את האוויר
    ואת החשקים, אחרי זה אני רוצה לראות אותו גבר שוב פעם מנסה להתעסק.

  • בן הגיב:

    אין ספק אחת ההטרדות הקשות .
    התפוז המכני ? קלמנטינה לידו…..,

    שוב שוונג – בנוהל העיתון הזכור לטוב ( או לא ) – ״העולם הזה״ זורק כותרת נפוחה , ומאחוריה מעט מאוד תוכן .
    אם כול בחורה שקיללו אותה בריצה היתה פותחת פה טור …. לא היה מקום לכתבות העמוקות על ספורט (״ איך לשפר את הריצה ב קלות …." ?)

    מילה לגבי החבר – כול הכבוד על האיפוק אני הייתי מפרק את הבחור אין ברירה ערסים מבינים רק כוח .

  • אפרת הגיב:

    לא יאמן התגובות המזעזעות והשוביניסטיות של כולם. מה קשור לספורט??? האם רק שעונים/טייצים/דקה לכאן או לכאן קשורים לספורט? האם מציאות חיים של נשים שעושות ספורט במרחב הפתוח לא קשורה לספורט או שזה ענין תפל? כמה רדידות יכולה להיות בכמה תגובות…. מקווה שאף אחת מבנות זוג/בנות של המגיבים לא תאלץ לא לעשות ספורט כי היא פוחדת להיפגע על חוף הים/ביער/בטיילת וכד'. האם גברים בכלל חושבים האם בטוח להם לצאת החוצה לחוף הים כי משהו עלול לפגוע בהם? חלילה. אבל כשנשים מספרות על האיום של שגרת הספורט שלהם, זה לא קשור לספורט! כל הכבוד לשוונג שהעלה את הסוגיה החשובה הזאת! אני מקווה שכל מי שאמר שזה לא קשור לספורט (נכון, זה יכול לקרות בכל מקום) אבל זה קרה בחלק משגרת ספורט של אישה. כל אישה שעוסקת בספורט בחוץ מכירה את החישובים האלו של מתי לצאת, עם מי לצאת, לא לעבור במקום שומם, להיות במקום שיש עוד אנשים. זה ספורט. זה חשוב וזאת מודעות ונושא שיש לדבר עליו!

    1. יעל בן דוד הגיב:

      כשאין טיעון ענייני אז הכי טוב לצעוק "ששששששששוביניזזזזם!!!!!"

      1. יסמין שביט הגיב:

        מופתעת? ככה זה בישראל. הישראלים מזדהים עם הקורבן רק כשהיא חברה, בת, אחות, אמא, דודה. כל השאר שיחנקו. תודה לשוונג שפרסמו מה שכולנו פוחדות ממנו כל יום וכל ערב במרחב הפרטי והאישי שלנו על מסלול הריצה או מה שלא יהיה

      2. אפרת הגיב:

        כשאין שכל מגיבים בתגובות מטומטמות. כמה עצוב לקרוא דברים של אישה שכל כך הפנימה את השוביניזם שהופעל עלייך כאישה כל החיים. כואב הלב עלייך. הלוואי שאף פעם לא! תוטרדי מינית tu תחווי פחד על חייך ועל גופך, לא בספורט ולא בכלל. אבל המינימום שאפשר לבקש מאישה זה סוג של סולידריות. אבל הרבה יותר מעניין הצבע של הטייץ החדש.

        1. יעל בן דוד הגיב:

          איזו התנשאות ואיזו תשוקת קרב! אם מישהו חושב אחרת ממך אז הוא האויב.
          את תוקפנית כמו ערס בטיילת בת"א.

    2. דנה בן חמו הגיב:

      את תוקפת סתם. אף אחד לא הצדיק את ההתנהגות של אותו ערס או חושב שלא צריך לטפל בזה בחומרה. הטענה היא על הקישור המסורבל לספורט שנעשה כאן. במקרה היא יצאה להליכה, הייתה יכולה להיות שם גם בדרך לסופר.
      וכן, זה אתר ספורט אז גולשים נכנסים כדי לקרוא דברים שקשורים לספורט.

  • יסמין שביט הגיב:

    מופתעת? ככה זה בישראל. הישראלים מזדהים עם הקורבן רק כשהיא חברה, בת, אחות, אמא, דודה. כל השאר שיחנקו. תודה לשוונג שפרסמו מה שכולנו פוחדות ממנו כל יום וכל ערב במרחב הפרטי והאישי שלנו על מסלול הריצה או מה שלא יהיה

  • אלעד רונן הגיב:

    עושה רושם שמדובר בחולה נפש , בחור שצריך להיות מאושפז . לדעת יכלו קצת לצנזר את המלל …
    לא צריכים להיכנס לרזולוציות האלו . הבן אדם לא תקין
    חג שמח לכולם

  • גדי שפילר הגיב:

    זה קשור זה תרבות פנאי . פגיעה באיכות חיים לא אסון או טרגדיה . אבל כן טוב מאוד שזה יוצא החוצה ולא להיות קורבן שקט .
    להתריע לדבר לשטף . ומה יכולתי לעשות. כן זה תגובה למנוע את או לנסות למנוע פעם הבאה

  • בועז הגיב:

    לא רוצה להיכנס לדיון על שוביניזם או על התאמת הפוסט לפרסום באתר, אבל יש לדעתי מקום לפרסם מידע על מקומות שבהם נתקלו אנשים שעסקו ספורט במטרידים כאלה, באיזה שעות ואפילו תמונות של
    מטרידים. לפעמים המרחק בין תקיפה מילולית לתקיפה גופנית איננו גדול ולצערי אי אפשר לסמוך על המשטרה שתטפל במקרה שלא נגמר בחבלה גופנית.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג