בחירות בפתח: מכתב שהופץ לאגודות הספורט קורא ל"מהפכה באיגוד האתלטיקה"

פחות משבועיים לבחירות ונראה כי התארגנות חדשה של מנהלי אגודות ופעילים מנסה להביא לשינוי ו"לנענע את העריסה" לגבי תפקיד יושב הראש של איגוד האתלטיקה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

עושה רושם שהפעם הבחירות לתפקיד יו"ר איגוד האתלטיקה יקבלו גוון שונה אליו רגילים מסדרונות האיגוד. כבר עכשיו, כשבועיים לפני הבחירות שיתקיימו ב-8 בנובמבר, ישנה התרחשות וניסיון להתארגנות אשר יתכן ותשנה את פני הדברים. לידי שוונג הגיע בימים האחרונים מכתב אשר הופץ באופן רשמי היום (שלישי) בקרב אגודות האתלטיקה על ידי התארגנות חדשה של מנהלי אגודות ופעילים מאגודות המזוהות גם עם מרכז הפועל וגם עם מרכז מכבי. המכתב מקדם את בחירתו של הספורטאי מטיל הכידון ומאמן האתלטיקה עמי ברן ולהחליף בכך את היו"ר המכהן רפי פלד.

אנו מצרפים את המכתב שהופץ בקרב אגודות האתלטיקה

                                                 אתלטיקה חדשה
לקראת הבחירות באסיפה הכללית של עמותת איגוד האתלטיקה (ע.ר.), אשר תערכנה ביום 8.11.2016, יש בכוונת מס' אגודות להעמיד לבחירה רשימה מוסכמת אשר תפורט להלן.

נבקש להבהיר כי הצגת רשימה זו נכפתה על מרבית חברי האיגוד ונציגי האגודות החברות באיגוד, נוכח התנהלות אגרסיבית וכוחנית של מרכז מכבי בישראל. מרכז מכבי מתעקש להותיר את יושב ראש האיגוד המכהן, מר רפי פלד בתפקידו, למרות התנגדות מרבית האגודות (חלקן אגודות השייכות למרכז מכבי), אשר סבורות כי ניתן למנות לתפקיד היו"ר נציג בעל כישורים טובים יותר ועם מחויבות רבה יותר לענף שלנו.

כפי שיפורט להלן – אנו נציג שתי פנים חדשות לענף: עמי ברן (מועמד ליו"ר האיגוד) ומרק אייזנברג. כל אחד מן השניים הוא בעל ידע מקצועי בתחום האתלטיקה ואולם חשוב מכך, לשניים כישורים מוכחים בתחום גיוס משאבים כלכליים ומקצועיים.

איגוד האתלטיקה "תקוע" כבר שנים במצב עלוב בתחום גיוס הכספים והגדלת התקציבים עבור פעילות האיגוד, האגודות והאתלטים. הבחירה בשני המועמדים החדשים יאפשר מצב בו ניתן יהיה להגיע להכפלת תקציב האיגוד מגיוס מקורות חדשים הן פרטיים והן ציבוריים.

אין בכוונת הרשימה החדשה כדי לשנות "סדרי עולם" ולפגוע בשיוך למרכזי הספורט של כל אגודה. אין כל כוונה לפגוע במרכזי הספורט ובאינטרסים החשובים להם. הצגת הרשימה נועדה אך ורק למנוע מצב בו פעם אחר פעם מרכז מכבי ממנה לתפקיד יו"ר האיגוד מועמד אשר אינו מצעיד את האיגוד קדימה.

אנו קוראים לכל האגודות החברות באיגוד להתאחד סביב רשימה זו (כולל האגודות המזוהות עם מרכז מכבי), כדי לבחור את הנציגות הטובה ביותר, אשר תוציא את האיגוד מדשדוש לעבר דרך חדשה ורעננה יותר לטובת הענף שכולנו אוהבים ובעיקר לטובת האתלטים שלנו.

היעדים המרכזיים:

  • הכפלת תקציב האיגוד.
  • שיקום היחסים עם רשויות ציבוריות ובכלל זה: עיריית תל אביב, עיריית טבריה, רשות הספורט, מרכז הספורט הלאומי ורכזי ספורט ברשויות המקומיות בישראל.
  • עריכת תכנית מקצועית הישגית – ארוכת טווח.
  • שמירת מסורת מרתון טבריה כאליפות ישראל במרתון.
  • הטמעת תרבות ארגונית חדשה ושינוי המבנה הארגוני של האיגוד.
  • שיפור תשתיות האתלטיקה בטווח הקצר והארוך.
  • שיתוף פעולה וחיזוק הקשרים הבי-לטרליים עם איגוד האתלטיקה הצרפתי.
  • חיזוק שיתוף הפעולה עם משרד החינוך והפיקוח על החינוך הגופני בישראל.

עמי ברן (המועמד לתפקיד יו"ר איגוד האתלטיקה) נולד בארה"ב ועלה לישראל בגיל 14 לבדו בעליית הנוער. למד בפנימיית הדסים ושם החל דרכו באתלטיקה במקצוע הטלת כידון. במהלך פעילותו כאתלט הוכתר מספר פעמים בתואר אלוף ישראל ואף החזיק לזמן קצר בשיא הישראלי במקצוע זה.

15 שנה היה מאמן אתלטיקה בדגש על מקצועות הזריקה. סיים לימודים בוינגייט בשנת 1984. אימן אתלטיקה באנגליה בזמן לימודי המשפטים בשפילד. עו"ד במקצועו וגמלאי משטרת ישראל. ממשיך לייעץ למאמנים בנושא הכנת תוכניות אימונים , מקיים קורסי מאמנים בינלאומיים בחו"ל.

שחקן ומאמן נבחרת ישראל בסופטבול משנת 1989 עד 2010. קידם את הסופטבול הישראלי בבניית מגרשים תוך גיוס תרומות מחו"ל והשגת תקציבים ציבוריים, יחד עם צוות מקצועי צמוד. השתתף באליפות העולם בסופטבול בשנת 1996 וכן במספר אליפויות אירופה. השתתף במספר מכביות עולמיות הן כאתלט במקצוע הטלת הכידון והן כשחקן בסופטבול.
נבחר בשנת 2009 לסגן יו"ר ההתאחדות האירופית בסופטבול וסגן שני של אירופה בהתאחדות הסופטבול העולמי. שימש החל משנת 2013 כמזכ"ל התאחדות הסופטבול בישראל.
משמש כיום כיועץ להתאחדות הסופטבול בישראל.

עמי נשוי לדלית (בעבר אלופת ישראל בהטלת כידון), ולבני הזוג 3 בנות (שי בת 20, עדי בת 16 ומעיין בת ה-7) ובן אחד (עמית בן 17).

עמי מבקש לפנות באופן אישי לכל האתלטים, המאמנים והפעילים בארץ:
אני רואה באתלטיקה את הבית הטבעי שלי, ממנו שאבתי את היכולות האישיות שלי, הן כאתלט והן כמאמן. אני מאמין ביכולת האתלטים והמאמנים להגיע להישגים, כל אחד לפי הפוטנציאל שלו/ה.

אנשים טובים ניסו שנים לטפח את האתלטיקה והשקיעו מאמצים, כסף וזמן משפחה כדי להגשים את חלומותיהם. יש כאלה שיאמרו שניסו הכל ואין צורך להמציא את הגלגל אך יש אפשרות לשפר ולהשתפר בצורה דרמטית בעיקר בדרך של הגדלת התקציבים והמשאבים העומדים לרשותנו.

מספר פעמים פנו אלי בעבר לקחת את תפקיד היו"ר. תשובתי לפונים, "אני לעולם לא אסרב לחזור לבית המקורי שלי ולנסות יחד עם כל האתלטים, המאמנים והמשקיעים את זמנם לאתלטיקה הישראלית, לעשות משהו שישנה לדורות הבאים את פני האתלטיקה".

כולנו קמים בבוקר וחושבים על אתלטיקה, הולכים לישון וחושבים על האתלטיקה ובמהלך השינה חולמים על אתלטיקה. אני מבקש את עזרתכם כדי להפוך את החלום למציאות.

מארק אייזנברג
איש עסקים, חובב אתלטיקה מושבע ונדבן מלא תשוקה.
מארק אייזנברג הוא נשיא ומייסד של חברת אלמה ALMA Consulting Group, חברת ייעוץ עסקי, המעסיקה כ-1,700 עובדים. ALMA מדורגת בעקביות בחלק העליון של 100 החברות הקטנות והבינוניות הרווחיות ביותר בצרפת, וזכתה בשנת 2008 במדליית כסף של "מקומות מצוינים – מכון העבודה" עבור פעילותה בתחום תנאי העבודה של העובדים. מארק אייזנברג קיבל גם מספר פעמים (1996, 2002, 2004 ו -2007), פרס "יזמי השנה". בשנת 2012 מכר את החברה.

מארק אייזנברג היה תמיד מאוד מעורב במוסדות שונים של הקהילה היהודית בצרפת: מדריך ומנהיג בתנועות נוער, חבר בועדה להשבת רכוש יהודי, וגזבר CRIF הגוף המייצג של המוסדות היהודיים בצרפת.

התמנה בשנת 2011, לנשיא העולמי – אליאנס-כי"ח. המוסד היהודי הבינלאומי הוותיק (נוסד בשנת 1860) הכי"ח מוסד המתפעל רשת חשובה של בתי ספר יהודים ברחבי העולם.
מארק אייזנברג עלה לישראל בסוף שנת 2014.
בחודש יוני 2015, ייסד בישראל, את ארגון קעליטה Qualita ארגון של עמותות התורמים לשיפור וקליטת העולים מצרפת. שנה לאחר הקמת הארגון, מונה כיום – 31 עמותות ויותר מ – 1,000 חברים. בחודש יוני 2016, התקיים האירוע הגדול הראשון של Qualità בגן סאקר, שהפגיש 5,000 אנשים.

אתלטיקה
מארק אייזנברג הוא חובב אתלטיקה. נכח ב – 20 השנים האחרונות, בכל אליפות עולם באתלטיקה ובכל המשחקים האולימפיים. בצרפת השתתף בהקמת ליגת אתלטיקה לאומית. חברת אלמה שהייתה בבעלותו העניקה חסות לסבב תחרויות אתלטיקה רבות ובין היתר, חסות למספר ספורטאים בולטים, כולל (Renaud Lavillenie ), אלוף האולימפי ושיאן עולם בקפיצה במוט.

מארק אייזנברג הזמין לאחרונה לישראל את ברנאר אמסלם, נשיא התאחדות האתלטיקה הצרפתית וגאני אילוז, המנהל המקצועי בצרפת, חבריו הקרובים, ממנהיגי האתלטיקה בצרפת. יחד הם עובדים על פרויקט של קשר בין אתלטיקה הצרפתית והאתלטיקה הישראלית כדי לקדם את הפיתוח של האתלטיקה בארץ במיוחד בקרב צעירים.

בפברואר 2016, מונה, מארק אייזנברג לנשיא מועדון האתלטיקה – אתלטי לידר ירושלים. מעבר לפעילות הפילנתרופית – מתוך קרן הפילנתרופיה שלו "חברים" ,Harevim הוא נשאר איש עסקים ולו מספר השקעות בחברות סטארט-אפ בתחום הנדל"ן וההיי-טק, כל זאת לצד היותו חובב אומנות וספורט.

בשנת 2016, קיבל מארק אייזנברג אות הוקרה מקרן ירושלים כאחת מ – 50 המשפחות שעזרו באמצעות הפילנתרופיה שלהם בפיתוח של ירושלים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"נשמו פנימה את העוצמות, נשמו החוצה את החולשות", איימי קראג (הייסטינגס), מרתונסיטית אולימפית..


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג