מתשעה ייצאו שניים: הקרב על אליפות העולם מגיע לשיא במרתון סביליה

העומק חסר התקדים של ישראל במרתון הגברים יוצר קרב מרתק בו תשעה רצים ישראלים ייאבקו ביום ראשון על שני כרטיסים לנבחרת ישראל באליפות העולם בבודפשט. איתי מגידי: "התחרות פתוחה מאוד, נקווה לראות מאבק צמוד"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
טסמה מוגס (מימין), מארו טפרי, היימרו עלמיה | צילום: באדיבות איגוד האתלטיקה

העומק של מרתון הגברים בישראל בתקופה האחרונה הוא חסר תקדים. את ההוכחה לכך ראינו באליפות אירופה האחרונה במינכן, בה זכתה ישראל כנבחרת במדליית הזהב הקבוצתית במרתון ועשתה היסטוריה. העומק הזה גם גורם לכך שהקרבות על הכרטיסים לתחרויות הבינלאומיות הופכים למרתקים וצפופים במיוחד, וזה בדיוק מה שהולך לקרות ביום ראשון הקרוב במרתון סביליה (9:30, שידור חי בערוץ הספורט).

המרתון הספרדי משמש כתחרות הקריטריון האחרונה לאליפות העולם, שתתקיים הקיץ בבודפשט. לכל מדינה יש שלושה כרטיסים לריצת המרתון באליפות העולם. מארו טפרי כבר קבע את הקריטריון ומעשית הבטיח את מקומו (אלא אם שלושה יעקפו את שיאו הישראלי), וכעת על פניו נותרו עוד שני כרטיסים פנויים, עליהם יילחמו לא פחות מתשעה רצים ישראלים. הבונוס – מדובר גם בתחרות בה ניתן לקבוע את הקריטריון למשחקים האולימפיים בפריז, וכך יוכלו הרצים להשיג שני כרטיסים בריצה אחת.

המועמדים הבולטים הם כמובן ארבעה מחברי הנבחרת לאליפות אירופה, שהיו שותפים לזכייה במדליה: גשאו איילה (שזכה בארד במינכן), ימר גטהון, גירמה אמרה ובוקאיו מלדה (שאמנם לא סיים את הריצה, אך היה שותף למאמץ הקבוצתי). אליהם מצטרפים עוד חמישה רצים: מוגס טסמה, היימרו עלמיה, גודאדאו בלצ'או, דוד טייצ'או ומלקאם ג'מבר. אליהם נוסיף, מחוץ לקרב זה, את תחלואיני (לואי) מלקה, רץ אשר מתגורר בישראל אך במעמד פליט (ייצג את נבחרת הפליטים במרתון במשחקי טוקיו 2020) וינסה גם הוא להשיג את הקריטריון לאליפות העולם.

היימרו עלמיה וגירמה אמרה | צילום: צלמי שוונג

רשימת הרצים ושיאיהם האישיים:
גשאו איילה (בן 26) – שיא אישי 2:09:30 שעות
ימר גטהון (בן 30) – שיא אישי 2:09:27 שעות
גירמה אמרה (בן 35) – שיא אישי 2:07:28 שעות
בוקאיו מלדה (בן 25) – שיא אישי 2:09:28 שעות.
מוגס טסמה (בן 35) – שיא אישי 2:11:10 שעות.
היימרו עלמיה (בן 32) – שיא אישי 2:07:45 שעות
גודאדאו בלצ'או (בן 26) – שיא אישי 2:07.54 שעות
דוד טייצ'או (בן 26) – שיא אישי 2:13:00 שעות
מלקאם ג'מבר (בן 31) – שיא אישי 2:09.51 שעות

איתי מגידי המנהל ההישגי ואחראי על הריצות הארוכות באיגוד האתלטיקה אמר לקראת המרתון: "הריצה הופכת להיות סוג של תחרות מבחן בין הרצים ומול השעון במרדף אחרי השגת כרטיס לאליפות העולם. הקריטריון הבינלאומי הנדרש – 2:09:40 שעות. באליפות העולם יש קווטה ל3 רצים/ות מכל מדינה, ועם העומק שיש לנו בגברים התחרות עמוקה וצפופה. כל הרצים התאמנו במחנות גובה באתיופיה בתקופה האחרונה, ומגיעים בכושר שיא למסלול שכבר הוכח בעבר. לריצה יש חשיבות עליונה גם במרדף אחר הקריטריון האולימפי (2:08:10), שכן במרתון אנחנו בתוך חלון הזמנים הרשמי לקביעת הקריטריון למשחקי פריז 2024. אין מזנקים שלהם זה מרתון בכורה, כולם מנוסים, חלקם יותר חלקם פחות, זה משאיר את התחרות בין הישראלים לפתוחה מאוד ונקווה לראות מאבק צמוד בין כולם על הכרטיסים לאליפות העולם".

דן סלפטר מאמנו של גטהון: "ימר ביצע הכנה טובה בחודשים האחרונים במטרה לנסות ולהתמודד על מקום בנבחרת לאליפות העולם".

ימר גטהון | צילום: אלטרנטיבה 1

זוהר זמירו מאמנם של גירמה אמרה ובוקאיו מלדה: "בחודשים האחרונים ערכנו מחנה אימונים באתיופיה. המטרה העיקרית היא קביעת קריטריון לאליפות העולם באוגוסט 2023. האימונים היומיומיים והאינטנסיביים נערכו על פי התכנון המקצועי המקורי ובוצעו באופן טוב וכל הרצים מגיעים מוכנים למרתון. בהזדמנות זו אבקש לאחל לכולם הצלחה רבה".

יוסף גזצ'או מאמנם של היימרו עלמיה, גשאו איילה, מלקאם ג'מבר ומוגס טסמה: "עשינו הכנה מצוינת למרתון. אני מרגיש שכולם אצלי מגיעים בכושר מצוין ואנחנו מקווים לקבוע את הקריטריון לאליפות העולם. אנחנו לא מסתכלים על המתמודדים או מי לא נמצא, אלא רק על עצמנו ואנחנו מקווים לעמוד במטרות שלנו".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג