מטפס ההרים בסקי שהפך לרוכב אופניים פרו טור מקצוען

הסיפור הלא ייאמן של מטפס הסקי אנטון פאלזר שהצליח ללא כל ניסיון רכיבה להתקבל כרוכב פרו טור מקצוען בקבוצת "בורה-הנסגרו"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

קבוצת האופניים המוכרת "בורה-הנסגרו" החתימו את מטפס ההרים בסקי אנטון פאלזר, 28, רשמית כרוכב פרו טור בהרכב הקבוצה החל מתחילת שנת 2021. הקבוצה הגרמנית מחתימה את ספורטאי החורף בן ה-28 שמתהדר בנתוני ביצועים חריגים.

צ פ ו | הסיפור של אנטון פאלזר

ללא כל ניסיון ברכיבה

מה זה בכלל טיפוס הרים בסקי? טיפוס הרים בסקי (או בקיצור "סקימו") הוא תחום סקי שכולל טיפוס על הרים או על מגלשיים או בנשיאתם, תלוי בתלילות העלייה, ואז ירידה במגלשיים. אנטון פאלזר הגרמני, מצטרף לקבוצה המקצועית בורה-הנסגרו וזהו הניסיון הראשון שלו ברכיבה על אופניים תחרותית לאחר שהצטיין בספורט חורף מאז 2012. לפאלזר אין ניסיון במרוצי אופניים עד לעונה הנוכחית שבה כבר השתתף וסיים את הטור הנחשב טור דה אלפס באפריל השנה וכעת בימים אלה משתתף בטור דה סוויס.

"זה אולי נראה כמו מיזם נועז וסיכון מסוים בהחלט מעורב, אבל אנחנו עוקבים אחרי אנטון די הרבה זמן ומשוכנעים ביכולות הפיזיות שלו", אמר מנהל הקבוצה ראלף דנק. "אתה יכול לראות מדוגמאות כמו רוגליץ או וודס שניסוי כזה יכול להצליח ותמיד אמרנו שנצפה בתחומי ספורט שונים".

פאלזר בא במגע לראשונה עם הקבוצה הגרמנית לאחר שפנה למאמן הקבוצה הלמוט דולינגר בחודש אפריל בבקשה לתמיכה בהכנה לאליפות העולם בטיפוס הרים. "עד מהרה היה ברור שחלק מערכי הביצועים שלו, כמו צריכת חמצן מירבית שלו ה-VO2max, הם יוצאי דופן", אמר דולינגר. "בקיץ הוא ממילא מתאמן הרבה על האופניים, אז בחנו את הנתונים שלו בפירוט. עם זאת, הגורם המכריע לשינוי זה היה שאנטון היה בטוח שהוא רוצה לנסות זאת. הפוטנציאל קיים, אך נתונים אינם הכל".

פאלזר, יליד 11 במארס 1993, גובהו 1.78 מטר ומשקלו 62 קילוגרם, לפי הטסטים שעשה יש לו יכולת להחזיק 370 וואט בסף (FTP) מה ששווה 6.0 וואט/קילו בהחלט "בבית" עם רוכבי הוורלד-טור הטובים ביותר בעולם. יש לו VO2max מדוד של 92, מה שמציב אותו באותה רמה פיזיולוגית כמו גרג למונד הגדול. במחנה האימונים הראשון שלו עם בורה-הנסגרו באביב הזה הוא כבר נתן את מה שמצופה ממנו כאשר טיפס עם הרוכבים הטובים ביותר בקבוצה.

ה-VO2max שלו יוצא דופן. אנטון פאלזר | צילום: Jorge Millaruelo

צפוי להיות מתמודד חזק ב-GC

ברור שיש לו צורך לבצע לא מעט למידה במונחים של רכיבה בתוך פלוטון, מיקום נכון וכן הלאה. עם זאת, יכולת הטיפוס הטבעית שלו אמורה להתבטא כבר במרוצים השנה. ברגע שהוא יצבור קצת ניסיון, לא תהיה כמעט שום מגבלה לפאלזר. הוא צפוי להיות מתמודד גדול ב-GC (הדירוג הכללי) בגראנד טורס החל מהשנה הבאה (2022) ואילך. הוא בהחלט ראוי למעקב אחר עלייתו לצמרת עולם האופניים.

פאלזר קבע לאחרונה את שיא המהירות הידוע לריצת "חציית ווצמן", ריצה על שביל של 23 ק"מ, 2,300 מטר טיפוס מצטבר בתוך 2:47 שעות. הוא גם לקח את המקום השני הכללי בגביע העולם לטיפוס הרים בשנת 2019. לאחר שסיים עוד עונה אחת בענפי הספורט הנוכחיים שלו, פאלזר יסתובב במשרה מלאה על האופניים.

"רוכב אופניים מקצועי – במשך זמן רב זו היתה רק מחשבה בעיני רוחי, חלום קטן שנראה בלתי מושג ורחוק קילומטרים מתחום האפשרויות שלי", אמר פאלזר, "ההחלטה לצאת לקריירה ספורטיבית חדשה התקבלה רק במהלך הקשר שלי עם בורה-הנסגרו והבשילה לצד מספר דיונים נוספים עם הצוות. האתגרים עבורי באופן אישי הם מצד אחד תחילת ההתפתחות מספורטאי בודד לשחקן בקבוצה וגם שינוי מסוים של קצב: עד עכשיו הייתי בעיקר ספורטאי חורף ועכשיו ההתמקדות היא בקיץ. מנקודת מבט ספורטיבית, אצטרך לאט לאט לצמוח על האופניים ולפתח אינטליגנציית מרוצים מסוימת. בשנה הראשונה אצטרך להתמודד גם עם האתגר של עונה כפולה של חורף וקיץ".

המגמה הזאת של גיוס רוכבים מענפי ספורט אחרים צפויה רק לגדול בעתיד, בחודש שעבר חתמה הקבוצה האיטלקית אנדרוני-ג'וקאטולי-סידרמק עסקה לתקופה של שנתיים עם גולש הקרוס-קאנטרי סקי האולימפי לשעבר מרטי ויגו, שבאותו אופן לא היה בעל ניסיון באופני מרוץ.

אמנם יש לו הרבה עבודה, אבל הופעת הבכורה של פאלזר בטור דב אלפס באפריל היתה מרשימה. הוא סיים במקום ה-47 כללי בדירוג הכללי (GC) של התחרות והוא הראה שלמרות שזה המרוץ הראשון שלו בפלוטון המקצועי, לא חסר לו עומק. הגישה החיובית שלו היא בהחלט גם ברכה. זה לא רק יעזור לו במסעו להשתפר, נראה שכבר זה משפיע גם על הסובבים אותו.

פאלזר מעיד על עצמו "העוצמות שלי בהחלט טמונות בהרים הגבוהים – אך מכיוון שהדרכים והמרוצים אל ההרים הם לרוב שטוחים וסוערים, בהחלט יש לי הרבה מה ללמוד שם!".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג