מה זה הסוטאי

שיטת הטיפול היפנית, שמשלבת מספר תחומים ברפואה, אפקטיבית נגד כמעט כל בעיה גופנית ומראה תוצאות מהרגע הראשון
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

שיטת הטיפול היפנית, שמשלבת מספר תחומים ברפואה, אפקטיבית נגד כמעט כל בעיה גופנית ומראה תוצאות מהרגע הראשון

מאת:עדי זיו


סוטאי היא שיטת טיפול יפנית המשלבת מספר תחומים, ביניהם פיזיותרפיה, קינסיולוגיה, רפואה מערבית ורפואה סינית. מי שפיתח את השיטה היה רופא יפני בשם קייזו השימוטו, שנולד בשנת 1897 וחי עד שנת 1993.


השימוטו היה רופא מוערך מאוד בקהילה הרפואית ביפן. הוא הבין ששיטת העבודה המערבית יכולה להגיע עד נקודה מסוימת בתהליך הבראתו של הגוף לאחר פציעה או מחלה כזו או אחרת – אך בשילוב נכון עם הרפואות השונות ובעיקר עם הפילוסופיה של הרפואה הסינית, התוצאה מדהימה והרבה יותר טובה למטופל. בנוסף לכך שהמטופל מקבל טיפול שלם, הוא גם לומד ( וזה אחד הדברים החשובים כאן) איך לחיות נכון וללא כאב או מחלות.

השיטה מטפלת באמצעות התבוננות עמוקה בגוף האדם – מהמבנה, דרך השלד והשרירים ועד הפוזיציה של הגוף. מתוך זה ניתן ללמוד המון על האדם, ממה הוא סובל ולמה. ישנם מספר עקרונות בסוטאי שחשוב לקיימם לאורך זמן משום שהם יכולים לשמור על הגוף מאוזן וחופשי מכאב. אחד מהם היא הסינכרוניזציה בין תנועה לנשימה. זהו עיקרון חשוב מאוד, אולי הכי חשוב בעצם, וזאת משום שאנחנו מקבלים אנרגיה זמינה 24 שעות דרך מערכת הנשימה. כאשר הנשימה לא תקינה ו/או אינה מסונכרנת עם התנועה של הגוף, נוצר עומס כבד מאוד על השלד והשרירים שמוציא את הגוף מאיזון – דבר שמוביל לבעיות ומחלות.


מרוץ כפר סבא: עדי זיו מטפל בלוריס מנדלוביץ, לורנה צ'מטאי קורלימה באה לברך ושירה מנגן צופה מהצד. בחולצה צהובה פטר מנדלוביץ


העיקרון שני הוא תזונה – הגוף ניזון מקבל את האנרגיה שלו מהמזון שאנו אוכלים. תזונה לא טובה, במיוחד במקרה של ספורטאים, יכולה להזיק לגוף משום שאין שוויון בין הוצאת האנרגיה להכנסתה. התזונה היא נדבך חשוב ברפואה הסינית ולכן היא נכנסה גם לסוטאי.

העיקרון השלישי הוא התנהגות הגוף ביומיום. דברים פשוטים מאוד שאנחנו עושים כל יום יכולים לגרום נזק מתמשך ומצטבר שיתפוצץ יום אחד ולא נבין למה זה קרה לנו. הדוגמה הפשוטה יותר היא צורת השינה שלנו: אדם שיישן על בטנו גורם נזק מתמשך לגופו שיתבטא רק לאחר זמן מסוים.

הסוטאי מטפל בכל בעיה בגופנו. הרעיון של להתחיל מהשלד והשרירים נובע מכך שהם אלה שמניעים אותנו בכל רגע נתון, וכשהם תקועים כל המערך שלנו תקוע – החל מהפיזי וכלה הנפשי.

כאשר ישנה בעיה של כאב, לדוגמה, והיא לא נפתרת גם אחרי טיפול בכדורים, צילומים ועוד שיטות – יש כאן שילוב של סינכרוניזציה שלא טופלה עד הסוף. בסוטאי הרעיון הגדול הוא ללכת Away from pain – לא נוגעים ולא מטפלים במקום הכואב אלא בצד הנגדי לו. מטפלים בתנועה הקלה והנוחה של האדם. דרך התנועה הקלה והנוחה ניתן להחזיר את הגוף למצבו הטבעי והראשוני. ואז מתקנים את הדפורמציה הראשונית ובכך מאזנים אותו. הקונספט של רחוק מהכאב הוא חשוב ביותר בסוטאי ודרכו עובדים ומטפלים.

במה ניתן לטפל דרך שיטה זו

בעזרת סוטאי ניתן לטפל כמעט בכל דבר. החל מכאבים פשוטים ומטרידים וכלה בבעיות פנימיות אורגניות ואף נפשיות. הספקטרום הרחב מאוד של הסוטאי מאפשר לי כמטפל לגעת כמעט בכל אספקט בחייו של המטופל. כמובן שכאן חשוב לציין שככל שהבעיה עמוקה וממושכת יותר, כך גם הטיפול. משך הטיפול הוא סובייקטיבי משום שהוא תלוי במטופלים: מטופל שעושה את המוטל עליו יסיים את הטיפול בזמן קצר בהרבה ממטופל לא ממושמע.

סוטאי היא שיטת טיפול פרקטית, מאוד קלה לביצוע הן למטפל והן למטופל, ולא דורשת הרבה מאמץ. זה כשלעצמו מאוד נוח למטופל שכן הוא רואה תוצאות כבר החל מהטיפול הראשון. התחושה שאני שומע לאחר הטיפול הראשון היא "אני מרגיש מוזר אך יותר קל ומאוזן". התחושה המוזרה היא משום שהגוף לא רגיל לפוזיציה החדשה-ישנה שלו. כלומר, לאחר האיזון הראשוני האדם, שהיה רגיל לפצות את גופו בדרכים שונות, מרגיש אחרת – אך בתוך זמן קצר מאוד הוא מתרגל לתחושה החדשה והנוחה, ובכך תורם להחלמתו.


עדי זיו – בוגר רפואה סינית במסלול מלא של 4 שנים ועוד שלוש שנים של לימודים גבוהים יותר. תעודה ברפואה סינית מהמכללה לרפואה משלימה בישראל. תעודה ממכללת האם שלנו בסאן דיאגו ארה"ב PACIFIC COLLEGE OF ORIENTAL MEDICINE SAN DIEGO CALIFORNIA
חבר באגודה הישראלית לריפוי סיני מסורתי, חבר בפדרציה העולמית הסינית הנחשבת למוסד הגבוה ביותר בעולם לרפואה סינית שיושבת בסין. מייסד מגמת השיאצו במכללת רידמן בתל אביב בה עבד שלוש שנים. מלמד רפואה סינית בבית הספר מזרח מערב בתלם והיה בעבר מנהל מרפאת הכאב בבית הספר. היה מנהל המחלקה לרפואה סינית במרפאת רפאל ברמת אביב ג'. בשנת 2002-3 הייתי בצוות הרפואי של מכבי תל אביב כדורגל



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג