מהם 11 הטריאתלונים הקשים בעולם למרחק איש ברזל?

אתר האינטרנט 220triathlon דירג את המסלולים הקשוחים בעולם לפי קטגוריות שונות כמו אחוז הפורשים, טיפוס מצטבר, זמן ממוצע של המסיימים, אתגר מנטלי ובדידות. יצא מעניין
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
איירונמן ווילס
איירונמן ווילס

בתחום ספורט הסבולת למרחקים ארוכים אוהבים לעשות מדי פעם השוואות בין התחרויות, כאילו שתחרות רגילה למרחק איש ברזל היא לא קשה מספיק. הרי בסופו של דבר קושי לא נמדד רק לפי המסלול אלא לפי המוכנות של הספורטאי וההתנהלות שלו תוך כדי.

בתמונות זה נראה יפה, אבל זה כל כך קשה. איירונמן ווילס | צילום: David Dixon

עוד כתבות בנושא 
כמעט איבדה את רגלה ושחתה את אחד המשחים הקשים בעולם 
כיצד לנהל נכון את הרכיבה בתחרות איש ברזל? 
הטריאתלון הקשה והאכזרי ביותר על כדור הארץ 

ובכל זאת, תמיד נחמד להשתעשע וללמוד דברים חדשים על סבולת ועל מקומות שונים בעולם. בדיוק בגלל זה אתר האינטרנט 220triathlon בחר בשנת 2016 "להשתעשע" בדירוג משלו ל-11 התחרויות הקשות בעולם למרחק איש ברזל, כאשר הניקוד לקביעת הקושי של כל תחרות כלל את הקטגוריות הבאות: מסלול שחייה, טמפרטורת המים, טיפוס מצטבר ברכיבה, טיפוס מצטבר בריצה, משטח הריצה, הטמפרטורה, קושי מנטלי, בידוד, אחוז הלא מסיימים והזמן הממוצע של המסיימים. הנה התרגום לדירוג שלהם.

מקום 11 – צ'אלנג' וואנאקה בניו זילנד (ציון 68 מתוך 100) 

אומרים שזה הטריאתלון עם הנופים המדהימים ביותר, השאלה היא עד כמה זה מקל על המשתתפים שמגיעים לדרום האי הדרומי של ניו זילנד ומתחרים באזור ההררי שמסביב לאגם וואנאקה. למרות שמדובר באגם, הרוח החזקה הופכת אותו לגלי ומקשה על השחייה. גם במסלול האופניים שמתאפיין בעליות וגבעות מתגלגלות קשה לחמוק מהרוח בכל שלב, ומסלול הריצה הוא בעיקרו מסלול שטח וכשהשטח מתחלף לכביש ישנה עלייה של קילומטר וחצי שצריך לרוץ פעמיים.

מסלול השחייה: אגם (מים סוערים) – טמפרטורת המים: 17 מעלות – טיפוס מצטבר ברכיבה: 1,684 מטר – טיפוס מצטבר בריצה: 472 מטר – משטח ריצה: שטח + כביש – מקס' טמפרטורה ממוצעת: 23.4 מעלות – קושי מנטלי: 7 – בידוד: 8 – אחוז הפורשים: 9% – זמן ממוצע של המסיימים: 12:14 שע'

מקום 10 – אמברונמן בצרפת (ציון 72 מתוך 100) 

מדובר באחד המרוצים הוותיקים בז'אנר הזה שמתקיים מדי אוגוסט באזור האלפים הצרפתים סביב העיירה אמברון, וכבר מ-1986 מתחרים שם במרחק המלא. בצרפת בחרו באירוע הזה פעם כאירוע הסבולת הקשה בעולם, אבל מאז צמחו תחרויות רבות. בכל מקרה, הקטע הקשה כאן הוא בעיקר הרכיבה עם טיפוס מצטבר של 3,600 מטרים על 186 קילומטרים של מסלול.

מסלול השחייה: אגם – טמפרטורת המים: 23 מעלות – טיפוס מצטבר ברכיבה: 3,600 מטר – טיפוס מצטבר בריצה: 480 מטר – משטח ריצה: אספלט – מקס' טמפרטורה ממוצעת: 19.5 מעלות – קושי מנטלי: 9 – בידוד: 6 – אחוז הפורשים: 8% – זמן ממוצע של המסיימים: 13:53 שעות.

מקום 9 – איירונמן ווילס (ציון 73 מתוך 100) 

לוסי גוסג' הבריטית שניצחה בחמש תחרויות איירונמן כולל זו שבווילס אמרה בכתבה: "זה המרוץ הקשה ביותר שהשתתפתי בו, וברגע שאתה מסיים את איירונמן ווילס אתה יודע שאתה יכול לעשות כל דבר". אז מה כל כך קשה בו? נתחיל עם השחייה בים הקלטי שהוא בדרך כלל סוער ואחריה ריצה ארוכה בעלייה לשטח ההחלפה, רכיבה עם עליות קשות מאוד, ומזג אוויר בריטי אפרורי וקשוח שתמיד מקשה.

מסלול השחייה: ים – טמפרטורת המים: 16 מעלות – טיפוס מצטבר ברכיבה: 2,095 מטר – טיפוס מצטבר בריצה: 350 מטר – משטח ריצה: כביש – מקס' טמפרטורה ממוצעת: 14.1 מעלות – קושי מנטלי: 8 – בידוד: 6 – אחוז הפורשים: 12.4% – זמן ממוצע של המסיימים: 13:41 שעות.

מקום 8 – איירונמן לנזרוטה באיים הקנריים (ציון 74 מתוך 100) 

הרבה אנשים אומרים שזו התחרות הקשה ביותר בסבב של איירונמן וכך הדירוג הזה. זו תחרות שמתאפיינת בעיקר ברוחות חזקות, בעליות מטורפות ברכיבה וביחד עם כל זה מזג אוויר חם. זה אומר שאחרי שמסיימים את הסיוט של מסלול הרכיבה הקשוח במיוחד נכנסים לריצת המרתון בשעה חמה מאוד וממשיכים לחטוף רוח פנים.

מסלול השחייה: ים – טמפרטורת המים: 19 מעלות – טיפוס מצטבר ברכיבה: 2,551 מטר – טיפוס מצטבר בריצה: 286 מטר – משטח ריצה: אספלט – מקס' טמפרטורה ממוצעת: 25 מעלות עם רוחות חזקות – קושי מנטלי: 9 – בידוד: 7 – אחוז הפורשים: 11% – זמן ממוצע של המסיימים: 13:48 שע'

מקום 7 – נורסמן בנורבגיה (ציון 85 מתוך 100) 

המרוץ הזה זוכה למקום של כבוד ברשימה בעיקר בגלל הזמן הממוצע של המסיימים וגם בגלל השחייה הקשה מאוד במים הקפואים של הפיורדים. חוץ זה, מה שמאפיין את המרוץ פרט למסלול אופניים מפרך הוא החלק השני של הריצה שהוא למעשה טיפוס על הר כש-12 קילומטרים מהטיפוס הם בשיפוע של 10 אחוז. 1,500 המטרים האחרונים בדרך לפסגה הם על סלעים שקשה מאוד לצעוד עליהם. במרוץ הזה כל משתתף חייב צוות מסייע, והנתון הזה אולי מנע מהנורסמן להתמקם גבוה יותר בדירוג.

מסלול השחייה: פיורדים – טמפרטורת המים: 14 מעלות – טיפוס מצטבר ברכיבה: 2,933 מטר – טיפוס מצטבר בריצה: 1,798 מטר – משטח ריצה: טיפוס בסלעים – מקס' טמפרטורה ממוצעת: 13 מעלות – קושי מנטלי: 10 –  בידוד: 8 – אחוז הפורשים: 2.8% – זמן ממוצע של המסיימים: 15:53 שע'

מקום 6 – סוויסמן אקסטרים בשוויץ (ציון 86 מתוך 100) 

התשובה השוויצרית לנורסמן של הנורבגים כאשר הקונספט הוא דומה. תחרות עצמאית שלא שייכת למותג גדול, אבל צוברת משנה לשנה שם של תחרות מאתגרת במיוחד שהרבה מאוד אנשי ברזל בכירים בעולם רוצים לקחת בה חלק לפחות פעם אחת. התחרות מתקיימת באסקונה שנמצאת בסמוך לאגם מאג'ורה בדרום שוויץ, שמחבר את המדינה לאיטליה. בקיצור, יופי של טיול לקיץ באזור האלפים. הרכיבה הררית והריצה היא ריצת שטח.

מסלול השחייה: אגם – טמפרטורת המים: 20 מעלות – טיפוס מצטבר ברכיבה: 3,399 מטר – טיפוס מצטבר בריצה: 1,594 מטר – משטח ריצה: שטח הררי – מקס' טמפרטורה ממוצעת: 26 מעלות – קושי מנטלי: 9 – בידוד: 8 (המשתתפים זקוקים לצוות סיוע) – אחוז הפורשים: 11.8% – זמן ממוצע של המסיימים: 16:16 שע'



מקום 5 – קטלמן בסקוטלנד (ציון 86 מתוך 100) 

גם הסקוטים רצו להוכיח שהם יכולים לייצר מסלול קשוח במיוחד, ולפי הדירוג הזה יתכן והוא קצת יותר קשוח ממקביליו בנורבגיה ושוויץ. השחייה היא במים קרים מאוד ובחברת מדוזות רבות, הרכיבה כוללת כמה עליות קשות אבל מתאפפינת בעיקר ברוחות פנים חזקות מהים, בעיקר בעשרות הקילומטרים האחרונים – מה גם שהיא למרחק של 202 קילומטרים. מסלול הריצה הוא ברובו שטח, והוא קשוח במיוחד ורווי בעליות, כולל טיפוס אחד של קרוב ל-1,000 מטרים על פני מספר קילומטרים בודדים בלבד.

מסלול השחייה: ים – טמפרטורת המים: 10 מעלות – טיפוס מצטבר ברכיבה: 2,000 מטר – טיפוס מצטבר בריצה: 1,410 מטר – משטח ריצה: 85% שטח – מקס' טמפרטורה ממוצעת: 12 מעלות – קושי מנטלי: 9 – בידוד: 8 (יש צורך בצוות סיוע) – אחוז הפורשים: 10% – זמן ממוצע של המסיימים: 15:18 שע'

מקום 4 – אוסטריה אקסטרים (ציון 87 מתוך 100) 

התחרות הזאת שמתקיימת בקרבת העיר האוסטרית גראץ הגיעה למקום גבוה מאוד בדירוג בגלל אחוז הפורשים שלה, 43%. למה זה קורה? כנראה בגלל מסלול אופניים קשוח במיוחד שכולל טיפוס על ארבעה הרים מבלי יכולת להתאושש יותר מדי ביניהם בגלל רוח חזקה מאוד. מסלול הריצה לאחר מכן הוא מסלול שטח הררי.

מסלול השחייה: נהר – טמפרטורת המים: 14 מעלות – טיפוס מצטבר ברכיבה: 3,923 מטר – טיפוס מצטבר בריצה: 1,863 מטר – משטח ריצה: שטח – מקס' טמפרטורה ממוצעת: 26 מעלות עם רוחות חזקות – קושי מנטלי: 9 – בידוד: 8 (יש צורך בצוות מסייע) – אחוז הפורשים: 43% – זמן ממוצע של המסיימים: 15:31 שע'.

מקום 3 – אלטרימן בצרפת (ציון 88 מתוך 100) 

התחרות השנייה ברשימה שמתקיימת בצרפת, ואם קודמתה היתה באלפים אז כאן מדובר בהרי הפירנאים שמחברים בין צרפת לספרד. ומי שמכיר את הפירנאים מהטור דה פראנס יכול להבין שמדובר כאן במסלול אופניים קשוח. עד כמה קשוח? 200 ק"מ עם טיפוס מצטבר של 5,000 מטרים שגורם לאחוז פורשים גבוה במיוחד, 25%.

מסלול השחייה: אגם בהרים – טמפרטורת המים: 18 עד 20 מעלות – טיפוס מצטבר ברכיבה: 5,000 מטר – טיפוס מצטבר בריצה: 720 מטר – משטח ריצה: שטח + אספלט – מקס' טמפרטורה ממוצעת: 28 מעלות – קושי מנטלי: 10 – בידוד: 10 – אחוז הפורשים: 25% – זמן ממוצע של המסיימים: 16:49 שע'

מקום 2 – THE BRUTAL בווילס (ציון 88 מתוך 100) 

עוד מרוץ קשוח בווילס שנכנס לרשימה, ולפי הדירוג מה שהופך אותו לכל כך קשה זה מסלול קשוח, בדידות לאורך כל אורכו והמשתתפים לא יכולים להיעזר בצוות מסייע. מדובר באחד המרוצים שבהם התוצאות של המנצחים הן האיטיות ביותר, וזה מה שגרם לו להגיע כל כך גבוה ברשימה.

מסלול השחייה: אגם – טמפרטורת המים: 15 מעלות – טיפוס מצטבר ברכיבה: 3,027 מטר – טיפוס מצטבר בריצה: 1,349 מטר – משטח ריצה: כביש הררי – מקס' טמפרטורה ממוצעת: 14 מעלות – קושי מנטלי: 10 – בידוד: 10 – אחוז הפורשים: 10% – זמן ממוצע של המסיימים: 16:51 שע'

מקום 1 – TRIATHLONX באנגליה (ציון 89 מתוך 100) 

בסוף שנות התשעים נוסד בצפון-מערב אנגליה אירוע רכיבה לזכרו של אחד מאושיות הרכיבה באזור שמת מסרטן. המסלול על שמו הוא לאורך של 180 קילומטרים והוא אטרקטיבי במיוחד לרוכבים בכושר מצוין שמגיעים אליו מדי שנה לאותו אירוע כדי לגייס כספים לארגונים המקומיים למען חולי סרטן ולחקר המחלה. בשלב מסוים גם הטריאתלטים החליטו שצריך לעשות משהו עם המסלול הזה, והם הפכו אותו לחלק המרכזי של התחרות למרחק איש ברזל שלפי הדירוג הזה היא הקשה בעולם. המסלול ההררי עם השיפועים הקשים במיוחד, הריצה שהיא ריצת שטח עם הרבה מאוד סלעים בדרך וגם השחייה הקרירה, הפכה את המסלול הזה לאיטי ביותר מבין המרוצים שהוזכרו כאן.

מסלול השחייה: אגם – טמפרטורת המים: 18 מעלות – טיפוס מצטבר ברכיבה: 3,419 מטר – טיפוס מצטבר בריצה: 1,450 מטר – משטח ריצה: שטח + סלעים – מקס' טמפרטורה ממוצעת: 17.2 מעלות – קושי מנטלי: 10 – בידוד: 10 – אחוז הפורשים: 13.3% – זמן ממוצע של המסיימים: 18:15 שע'.

קיימות לא מעט רשימות המגדירות את התחרויות הקשות בעולם, כך למשל במגזין הטריאתלון Triathlet, שנחשב לוותיק, המוביל ואף הנמכר בעולם סיווגו ובחרו בתחרות ה"ישראמן" כאחת מ-10 תחרויות איש הברזל הקשות בעולם.

להרשמה לישראמן לחצו כאן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"נשמו פנימה את העוצמות, נשמו החוצה את החולשות", איימי קראג (הייסטינגס), מרתונסיטית אולימפית..


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג