כל מה שאתם צריכים לדעת על אופני כושר ביתיים וספינינג

אופני כושר וספינינג יכולים להוות פתרון טוב להעלאת דופק ושריפת שומן, לכל מי שרוצה לבצע אימון ביתי, הנה סקירה קצרה על הענף
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

חגם הגדול של מוכרי האופניים הוא כמובן יום כיפור, מגוון האופניים שקיים היום בשוק הוא עצום – שטח, כביש וכמובן אין ספור גאדג'טים לחוויה טובה יותר. אולם, גם למי שמעדיף לרכב בבית, מול הטלוויזיה ובלי להיות תלוי במזג האוויר יש לא מעט אפשרויות. לקראת יום כיפור, מומחי האופניים של רשת אנרג'ים עושים סדר לחובבי הרכיבה שמעדיפים להצטייד בדגם לבית. אופני כושר ביתיים הם כבר מזמן לא זוג פדלים שמחוברים לגלגל; מדובר בטרנד אופנה וכושר מפותח מאוד וכיום ישנם סוגים שונים של מכשירים שלכל אחד מהם יתרונות שונים.

ישנם מספר סוגים עיקריים של אופני כושר: עם משענת וללא משענת, מכניים או חשמליים, ניצבים, מיועדים לספינינג ועוד. המפתח לבחירת אופני הכושר המושלמים עבורכם היא לדעת איזה סוג אימון כושר אתם מחפשים. בדרך כלל, כל סוג מכשיר מספק אימון בפעולה כפולה (כבר מסבירים).

יש חשיבות לנוחות הישיבה וליכולת כוונון הכיסא | צילום: shutterstock

לפני שרוכשים אופניים יש לשים לב לכמה נקודות חשובות:
1. יצרן ואחריות – חשוב ביותר כי החברה ממנה אתם רוכשים תהיה מוכרת ובעלת מוניטין, עם אחריות ארוכה ושירות זמין.

2. נוחות ישיבה ויכולת כוונון הכיסא – גובה הכיסא, כמובן, אבל גם מידת הנטייה קדימה. באופני כושר בהם רכונים קדימה, הכיסא יתכוונן קדימה ואחורה. בחלקם, המשענת גם תתכוונן לאלו הסובלים מבעיות גב.

3. איכות התצוגה והמדידות – שימו לב לחיישני מדידת הדופק המובנים וכמובן לנוחות השימוש בכפתורים וגודל המסך. יש הבדל משמעותי בהנאה מהאימון כשהמכשיר איכותי. מומלץ לבדוק פונקציות: מרחק, זמן, שריפת קלוריות, מס' התנגדויות, ומס' תכניות אימון.

4. מידת התנגדות בגלגל תנופה – גלגל כבד יותר יוצר התנגדות חזקה יותר ומאפשר, אך לא מחייב, אימון קשה יותר.

5. משקל מקסימלי – לכל מכשיר יש משקל נשיאה מקסימלי. רצוי לבחור באופניים בעלי משקל נשיאה שיתאים למשקלכם. זה בעיקר מראה את רמת עמידותו של המכשיר.

צ פ ו | כך תישרפו שומן על אופני כושר

 סוגי האופניים הקיימים בשוק ומה ההבדלים ביניהם? 

אופני כושר זקופים/ניצבים

הדגם הקלאסי, מורכב מגלגל תנופה אחד, כידון ולוח בקרה. רוכבים עליהם בגב זקוף, בתנוחת ניצב. אופניים אלה יכולים להיות מגנטיים, כלומר בהם שינוי רמת ההתנגדות הוא ידני, או חשמליים בהם שינוי רמת ההתנגדות מתבצע באמצעות מתג חשמלי. אופני כושר מגנטיים וחשמליים מגיעים במגוון עצום של מחירים, צורות ופונקציות

בארץ קיים טווח מחירים רחב מאוד שנע בין 690-15,000 שקל. כך, למשל, ניתן למצוא את המותג הגרמני הוותיק קטלר שכולל בתוכו מד דופק מובנה ומחשב הכולל את כל המדדים שתצטרכו. מחירו של דגם ה – Cycle M מבית קטלר עומד על 2,390 שקל.

אופניים עם משענת

הרוכב נשען בעוד רגליו מדוושות לפנים. מיועדות למתאמנים מבוגרים ואנשים הסובלים ממשקל יתר ו/או בעיות גב.
גם כאן טווח המחירים רחב מאוד ונע בין 990-14,000 שקל. כך, למשל, אופני הכושר max350 תוכננו לאפשר אימון נוח במיוחד עבור בני הגיל השליש עם מושב מתכוונן על מסילה אלכסונית, שלדה יציבה עם עליה וירידה נוחות ולא פחות מ-32 דרגות קושי אפשריות. לאופניים 12 תכניות אימון מגוונות המוסיפות לאימון עניין וגירוי.

אופני ספינינג 

אופניים בהם הרוכב רכון קדימה מעל כידון נמוך ממנו. דורש עבודת דיווש קשה ומפעיל את שרירי הגב והבטן. מתאים מאוד לאנשים המתחילים ספינינג בבית, או למכונים המתמחים בספינינג. לרוב, נראה שמיקום גלגל התנופה מאחור ועיצוב השלדה בצורת V מאפשר מיקום מושב אופטימלי לצד מרווח צר בין הדוושות כדי ליצור גם כן חוויה אותנטית יותר, חלקה ונוחה. מעבר בין הילוכים מגנטי ממוקם ליד הכידון על מנת שיהיה קל להגיע אליו מכל מנח רכיבה. טווח המחירים של אופני הספינינג נע בין 950-13,000 שקל מחיר דגם לדוגמה: דגם Gr7 של Horizon עומד על 7,480 שקל.

אופני רוח 

מתאימים לאימוניHIT. כאן הידיות נעות בהתאם לתנועת הפידול, מה שגורם להפעלת פלג הגוף העליון. ההתנגדות נוצרת על ידי הרוח באמצעות גלגל שמחובר לו מאוורר. לרוב, האופניים קלות משקל ואינן מצריכות חיבור לחשמל הודות למנגנון התנגדות חכם המבוסס על התנגדות אוויר כך שניתן להזיז און בקלות רבה ברחבי הבית. אפשרויות כוונון רבות כולל כוונון אנכי של הידיות וכוונון אופקי ואנכי של המושב מבטיחים שתוכלו למצוא בקלות תנוחת אימון מושלמת. טווח המחירים בשוק נע בין 1,700-5,500 שקל. מחיר לדוגמא: דגם Airbike של המותג VO2 עומד על 1,790 שקל.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג