איך לנצח את הכישלון, העוצמה שבתרגול חוזר וקו זינוק חשוב ב-TRI כנרת

בין דרום, מרכז וצפון, בין צ'אלנג' ישראמן, מרתון ירושלים ו-TRI כנרת, בין לחימה בעזה, הלחימה על השגרה במרכז והלחימה העתידית בלבנון, אמיר אלפיה משתף בשני כלים מעולם ה-NLP שעוזרים לו לייצר ביצועים בתקופה של חוסר וודאות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אמיר אלפיה רץ | צילום: פרטי

בסוף השבוע האחרון ביצעתי מחנה אימון צפוני קצר כהכנה סופית ל-TRI כנרת. יצאתי לאימון הראשון בהתאם לשעה המתוכננת של הזינוק בעוד שבועיים. העננות עד שעה מאוחרת שמרה עליי מהחום והכבישים היו ריקים, זה איפשר לי להתמקד ברכיבה ולתרגם את הכוח שיוצא מהרגליים למהירות בפועל. רכבתי 90 ק"מ ורציתי 17 ק"מ, הערכתי שזאת הכנה טובה כסימולציה (לא אוהב את המילה הזאת) לחצי איש ברזל עוד שבועיים. אני בתקופה שאני מושפע מהתוכן שאני לומד, מלמד ומאמן אליו: גישת ה-NLP שמאפשרת לי להפיק ביצועים טובים יותר ולהיות שבע רצון מהתוצרים.

"אין כישלון יש רק משוב לצמיחה"
"החזרתיות היא אם כל המיומנויות"

שני משפטים אלו הם חלק מ-14 הנחות היסוד של ה-NLP שהוא "המדריך למשתמש המוח", לפי הגדרתו של הקאוצ'ר אנטוני רובינס. מייסדי ה-NLP חקרו אנשים הבולטים בתחומם באופן פנומנלי, הם מיפו את תכונותיהם הבולטות וסימנו אותן כחוט השני המגדיר את המצליחן. מתוך כך בנו מודל להתפתחות אישית להצלחה, המבוסס על התובנות מן המחקר, בדגש על ההבנה של תפקוד המח האנושי.

לכתבות נוספות בנושא:
חמישים עם סימני חלודה: טור אישי לקראת TRI כנרת
הלוחמים שנפצעו בקרב יתחרו ב-TRI כנרת: "הולך להיות מאוד עוצמתי"
גם השנה: TRI כנרת תשמש כאליפות ישראל בחצי איש ברזל ובספרינט עלית

אמיר אלפיה רוכב | צילום: צלמי שוונג

המוח שלנו מייצר אמונות ומסיק מסקנות, משתמש בעיוותי חשיבה, הכללות ואף משמיט מידע שהוא מזהה כלא רלוונטי להישרדות. החוקרים זיהו את המשמעות בהבנת תפקוד המוח כפוטנציאל ליצירת מניפולציות שיאפשרו לאדם למקסם ולשפר את תפקודו בכל רובד בחיים ואפילו לעזור לאחרים בתהליך הצמיחה שלהם בהתאם להבנות אלו.

שתי תקופות מילואים, אחת שתמה בעזה ועוד אחת תהיה במאי בצפון, לא ממש ברור לכמה זמן. אני מנסה להספיק המון בין לבין: לתכנן את המשימות המבצעיות, לשחות, לרכוב, לרוץ, לנהל ולפתח את העסק, להיפגש עם חברים, להתחיל זוגיות, לקרוא, ללמד וללוות אנשים ב-NLP, להיות חלק מתנועה פוליטית, להיות אבא של שאנטי וצ'יפס, לבקר את ההורים, לכתוב על החוויות, להיות נוכח במדיה…

המון דברים והכל חשוב, קשה לי לוותר על דברים במקביל לשאיפה שהכול יהיה מושלם וזאת בעיה גדולה. עומס משימות, פרפקציוניזם ואיש ברזל הוא שילוב מורכב לחיים ולספורטאי הישגי בפרט. תמיד אפשר לעשות יותר: קילומטר בבריכה, אימון כוח, חצי שעה על הטריינר, מתיחות, ארוחה טובה, שינה ואם לא נעשה נרגיש שלא עשינו מספיק.

אמיר אלפיה בשטח ההחלפה בצ'אלנג' ישראמן | צילום: צלמי שוונג

אז למה אני מספר לכם את כל זה? כי מאז היציאה מעזה עשיתי צ'אלנג' ישראמן מלא ושבוע אחריו מרתון בירושלים, בעוד שבועיים אני ב"חצי איש" מדהים ב-TRI כנרת ובמאי (אם יאשרו מהמילואים) אסע לחצי איש ברזל באליפות העולם של צ'אלנג בסלובקיה, שאליה העפלתי לאחר ההישג בישראמן. אתם בטח שמים לב לריבוי המשימות במקביל לשאיפות הספורטיביות, מוגזם… בחירת האימונים והתחרויות שלי מעולם לא היו כל כך רנדומלית ואינטואיטיבית, אולי הרחוקה אי פעם מההגדרה של "מושלם" ויחד עם זאת הביצועים שאני מפיק בזמן קצר של אימונים, ממש מפתיעה אותי.

את ההצלחות אני יכול להשליך על היכולת להגיע לתחרות ממקום של אהבה וסקרנות לבצע ולהתמודד שוב עם האתגר ובמקביל, מהיכולת לנתק את עצמי מהתוצאה הסופית. זה מאפשר לי ליהנות יותר, להיות פחות בלחץ ואפילו להיות מופתע מהתוצרים שהם "הבונוס".

אני ממליץ לכל אחד להפנים את הנחות היסוד אלו, אשר מאפשרות לי להשתחרר מהתלות בתוצאה וליהנות מהדרך:
"אין כישלון יש רק משוב לצמיחה" – אם נקבל שכל ביצוע הוא למידה וכלי להסקת מסקנות והתפתחות, נוכל להשתחרר מהחיבור לתוצאה ולהתמקד בדרך, החיבור לתוצאה מלחיץ, הרסני ואינו מאפשר תחקור וצמיחה.

אמיר אלפיה על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן | צילום: צלמי שוונג

"החזרתיות היא אם כל המיומנויות" – אם נקבל שכל ביצוע מחדד את המיומנות שלנו נוכל להתייחס לכל ביצוע כחלק מתהליך אינסופי של התפתחות ונדע לקבל שגם ביצוע קטן הוא משמעותי כחלק מרצף רב של ביצועים בטווח הארוך, וכך נצא לעוד אימון "אפור" ככל שיהיה בחוויה אחרת, חיובית יותר.

נתראה על קו הזינוק ב-TRI כנרת.


עדיין לא נרשמתם ל-TRI כנרת? ההרשמה נסגרת ביום חמישי. לחצו כאן לפרטים ולהרשמה



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג