"היום הפכתי לאדם טוב יותר": סיכום היום השני של הסמרתון

אור דיין ואמיר אלפיה ממשיכים לספק לנו מבט מבפנים אל מרתון האופניים המדברי. סיכום מקצועי ואישי של החלק השני בתחרות, כולל הקשיים, ההקשבה והלמידה מהזוגות האחרים וגם המובילים בקטגוריות השונות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אור דיין בסמרתון | צילום: יואב לביא, באדיבות הסמרתון

סמרתון 2023 – אור דיין מסכם את יום התחרות השני

מסלול: קטורה, הר ברך, אליפז
80 ק״מ ; 1,150 טיפוס מצטבר ; 45% סינגלים

הסטייג' השני של תחרות מרתון רב יומית הוא לרוב היום הקשה. השנה במהדורה התשיעית של תחרות הסמרתון, דווקא ביום השני זכו המשתתפים בהקלה מורגשת בעומס החום שכאמור הקשה מאד על המשתתפים בסטייג' הראשון. להבדיל מאתמול, התנאים הנוחים הפחיתו מהקושי ההישרדותי ומיקדו את הרוכבים בתחרות עצמה.

הזינוק של יום שישי יצא משדרת הזינוק בקיבוץ קטורה ולקח את דבוקת הרוכבים הגדולה על דרכים חקלאיות רחבות לכיוון דרום במקביל לכביש הערבה. לאחר כ-7 ק"מ פנו הרוכבים מערבה אל עבר אתגר מעלה שחרות הנודע לשמצה, אשר מטפס כ-400 מטר אנכי בפחות מ-5 ק"מ על דרך ג'יפים עתירת קירות, אבנים משוחררות ובורות.

ברמה האישית, ידעתי מהניסיון שלי במרוצים רב יומיים שיהיה לי טוב יותר היום. ביום הראשון אני בדרך כלל סובל והגוף די בשוק וביום השני אני כבר נכנס לקצב ולעומס וכך היה.

הזינוק של הקטע השני בסמרתון | צילום: אלירן קדוש, באדיבות הסמרתון

פתחנו יותר בשליטה ושמחתי שיכולתי לטפס טוב ולזרום לתוך היום בצורה טובה יותר, הייתה רוח חזקה אבל זה דווקא הקל עליי לשבת בדראפטינג על אמיר ורכבות של זוגות במהלך הסטייג'. כמובן שהיו משברים קטנים בדרך כבכל תחרות, אבל זה תמיד חוזר לבסיס של קצב נכון, נוזלים ותזונה.

בחצי השני עבדנו לבד כאשר אמיר מוביל את הרוב אבל לקראת הסוף אני מוצא שיש לי עדיין כוח לעזור בהובלה מול הרוח ולסיים חזק ביחד במיקום טוב יותר – 12 כללי היום, שיפור של 5 מקומות מאתמול. אנחנו כעת מקום 14 בדירוג הכללי ובטוח שמחר נעשה הכל לשפר עוד קצת.

סמרתון 2023 – אמיר אלפיה מסכם את יום התחרות השני

היום הפכתי לאדם טוב יותר.

בחיים לפעמים חווים חוויות שגורמות לך לבחון סיטואציה מהצד, כמו בסרט טוב, ולתהות איך אתה היית מתפקד בסיטואציה דומה. לעיתים נדירות הסיטואציה מאד משמעותית ונצרבת בך כך שאתה מצליח לשנות הרגלים ואמונות בעקבותיה.

תחרות אופני הרים כמו הסמרתון היא סיטואציה קיצונית. היא אגרסיבית, מתישה ומפחידה. הגישה התחרותית, החום, הלחץ השיפועים הקיצוניים בעליות ובירידות, המהירות, האדרנלין שרץ חופשי בדם וההתרסקויות, סיטואציה קיצונית סך הכל.

אמיר אלפיה | צילום: יואב לביא, באדיבות הסמרתון

סיטואציות קיצוניות מוציאות מאיתנו אותנטיות והמון אמת. אין מסכות, הכל יוצא החוצה.

הסמרתון היא תחרות זוגות וזה הופך אותה למיוחדת מאד, הדינמיקה הזוגיות היא חלק שמשנה את כללי המשחק בעיקר בעקבות העובדה שהתוצאה נקבעת לפי הרוכב האחרון שחוצה את הקו.

במהלך התחרות אתה מתחרה בזוגות האחרים, מרתק אותי לבחון את הדינמיקה השונה בין כל צוות שאתה פוגש בדרך ועד כמה משמעותית היא ליכולת שלהם לנוע קדימה ולנצח את מכשולי הדרך או לחלופין להגיע למשברים ולאבד אמון.

בדרך כלל בתחרותיות בוחנים את תפקוד המנצחים, רוצים ללמוד מהם, איך הם עושים את זה ? איך נערכו? באיזה ציוד השתמשו? כיצד התנהלו? היום למדתי המון מהזוגות שבדרך.

"אור, יאללה, אני מושך, בוא קדימה, תיצמד אלי… סע סע"
"יאללה, תלחץ, תלחץ"

ככה זה כשאני מדרבן את אור, יוצא קדימה באגרסיביות, מושך מלפנים, נוכח ודומיננטי, אבל האם זאת הדרך הנכונה? האם זאת הדרך שתניע את הצוות הכי מהר ויעיל קדימה?

צילום: עופר עברי, באדיבות הסמרתון

"לוגסי, איך אתה מרגיש?"
"כדאי שנתפוס את הדבוקה שרוכבת מקדימה, הם יוכלו להוביל אותנו להמשך ביעילות, נראה לך שתוכל ללחוץ ולהחזיק איתם את הקצב?"

בעודי חולף על פני אחד הצוותים, גל צחור המנוסה ושותפו נדב לוגסי, אני מקשיב למילים של גל, מתחבר, לומד. האמפתיה שהוא מביע כלפי שותפו לצוות, מנהיג את הצוות בנחישות ורכות.

"דביר, תביא את האופניים, אסחב לך אותם" אמר שרון פאר לדביר שותפו לתחרות בטיפוס ה"מענג" במעלה שחרות. עברנו את המעלה ושרון הוביל את קבוצת הרוכבים בה רכבנו בקצב מדהים, מגניב מבט לאחור כל כמה רגעים ושואל את דביר לשלומו. דביר צמוד מאחוריו, ניכר שמתקשה להחזיק את הקצב ונותן את כל כולו.

ריגשו ונגעו בי הגישה מלאת האמפתיה והמנהיגות הצנועה שהביעו שרון וגל, הם שינו בי משהו, נתנו לי שיעור, הפכו אותי לספורטאי טוב יותר.

תודה.

תוצאות בתום היום השני

גברים כללי:
מקום 1: יוני אבודרם ונדב רייסברג ​3:23 שעות
מקום 2: איתן לוי אליעד דניאל ​3:31
מקום 3: עומר מונין ויובל בן משה ​3:32

מאסטרס:
מקום 1: יובל פרידמן ונעם שטרסנוב 3:46
מקום 2: צור ברנט ואסף ברוידה​ ​3:46
מקום 3: רועי הקר וארנון רוזנבוים ​3:49​

המובילים בסמרתון על הפודיום | צילום: אלירן קדוש, באדיבות הסמרתון

גראנד מאסטרס:
מקום 1: נדב לוגסי וגל צחור ​4:02​​
מקום 2: זאב גוטליב וגל משה ​4:12
מקום 3: רן דהן וניצן דהן ​4:20

סופר גראנד מאסטרס
מקום 1: אוהד בקין וירון וינברג ​4:50​​
מקום 2: מוטי קרן והוד ברשירה ​5:00
מקום 3: יניב גל ועופר זינדורף ​5:35​

זוגות מעורבים:
מקום 1: שירה בירן ודן כרמל ​4:13
מקום 2: רומי ולדניצקי וגיא דביר ​4:41
מקום 3: ראפיה חלבי והייתם חלבי ​4:51

זוגות מעורבים מאסטרס:
מקום 1: דבורה אוחיון ורונן שירזלי ​4:05​
מקום 2: הדס וייס ודויד מוס ​4:32​​
מקום 3: עדי מידן חנוך רדליך ​4:36​

נשים מאסטרס:
מקום 1: דגמר טרנק ונועה לוריה ​5:57



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג