מרתון טבריה ה-28 – סיכום

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:עומר ברק



לפני שנים רבות השתתפתי בקורס…. ונתבקשתי להכין הרצאה. את ההרצאתי פתחתי בהתנצלות על צרידות שתקפה אותי. במשוב שקבלתי מהמנחה נדרשתי בתוקף להבא – לא לפתוח הרצאות בהתנצלות.
וכך גם הפעם! לכן:

ברוכים הבאים להצגת המסקנות – מרתון טבריה ה-28 שנערך ב-6 בינואר 2005.
בישיבה שנערכה בתחילת השבוע בעיריית טבריה, סיכם סגן ראש העיר ויו"ר הועדה המארגנת, מר דרור ללוש את האירוע כהצלחה גדולה. האירוע השיג את היעדים אותם הגדירה העירייה:
1) ססגוניות – האירוע היה מלהיב, גדול ומלא צבע.
2) נפח – מס' כל הרצים באירוע (מרתון, תריסרון, עממי) הוכפל.
בנוגע לבעיות, טענות הרצים ונושאים נוספים להלן התגובות:

מים המחסור שהיה במים במס' תחנות הוא חמור. מרגע שזוהתה הבעיה פעלו במהירות לתקנה ע"י רכישת בקבוקים נוספת. היה קיים פער בין המים שהוקצו לטובת האירוע לכמות בפועל. הפתרון המוצע למניעת השנות תופעה חמורה זו הינו ריכוז המים במשאית אשר תישכר לטובת האירוע וכל יעודה יהיה חלוקת המים. כך לא יהיו חוליות בשרשרת אספקת המים לתחנות השתיה.
כמו כן, אנו פועלים לעבור לחלוקת מים בכוסות או בבקבוקים קטנים יותר בשל מס' סיבות: א) חוק המחזור גורם להתקבצות אנשים סביב תחנות השתיה, חלקם מפיל את הבקבוקים ומייד אוסף אותם. מעל 10000 בקבוקים עשויה להצמיח הכנסה של אלפי ש"ח ויש חשש שהיו אנשים שאספו את הבקבוקים כבר מהשולחנות. ב) מבחינה בטיחותית – בקבוק מים זרוק על הריצפה הוא מפגע מסוכן העלול לגרום לרץ להחליק ולהפגע. ג) בזבוז מים – נגרם בשתי צורות האחת – רצים לוקחים לגימה מבקבוק חצי ליטר ומעיפים אותו והשניה – מלחמות מים של הנערים – מחלקי המים. תבדק האפשרות להחליפם ב-סניורים.
משקאות איזוטונים משקה איזוטוני במרתון טבריה הוא מנהג חדש (שנה שניה) ומבורך. יש לעדכן את הרצים זמן רב מראש על סוג המשקה (חברה) ובאיזה תחנות הוא יוצב. יש לוודא כי המשקה מוגש בריכוז הנכון – לא מתוק מידי ולא מהול מדי (חסר טעם).
חלוקת בקבוקים אישיים עם הגידול במס' הרצים מתעוררת בעית ניוד הבקבוקים האישיים. מדובר במאות בקבוקים אישיים אשר שינועם בזמן קצר למס' גדול של תחנות יכול ליצור בעיה. הכוונה לבדוק ביטול נושא הבקבוקים האישיים והגדלת מס' התחנות האיזוטוניות.
תוצאות גריעת רצים "לא מוכרים", מרשימת התוצאות היא פסולה, לא מקצועית ואסור שתחזור. הועדה המקצועית צריכה להיות הסמכות היחידה לבצוע פעולות מסוג זה ולא אדם אחר. יש להפעיל נוהל מסודר לטיפול בערעורים על תוצאות.
סימוני קילומטרים סימוני הק"מ לאורך המסלול צריכים להיות בולטים וברורים. סמיכותם לתחנות השתיה גורם להסתרתם ויש למנוע זאת. כמו כן יש לוודא כי סימוני הק"מ ממוקמים במדויק – בקילומטר בו הם צריכים להיות.
מדידת זמנים לראשונה במרתון טבריה הוכנסה מערכת מדידת זמנים אלקטרונית באמצעות צ'יפים. למרות ההסברים הרבים לצערינו עדיין ישנם מס' רצים שלא ידעו מה לעשות עם הצ'יפ, רצים נוספים שלא הצמידו את הצ'יפים איבדו אותם במהלך הריצה ומס' רצים לא החזירו את הצ'יפים היקרים עם סיום הריצה.
בשנה הבאה יש להנחות את המשתתפים זמן רב לפני באיזו מע' מדידת זמנים תבוצע המדידה ומה מחירם במידה שמאבדים אותם. הצ'יפ באחריות הרץ מרגע שקבל אותו ועד שהוא משיב אותו.
תבדק האפשרות להוסיף אזיקון להצמדת הצ'יפ לנעל.
מקלחות, מסג'ים וכו' אם יוצעו שרותי מקלחות לרצים יש לעדכן בברור היכן ימוקמו ואם הן יהיו בתשלום. יש צורך להאריך את שירותי המסז' – מכללת רידמן עד 6 שעות.
מכתיבי קצב – Pacers לראשונה רצו ארבעה פייסרים אשר הכתיבו קצב לקבוצות גדולות של רצים ב-3:15 ש', 3:30 ש', 3:45 ש' ו-4:00 ש'. הפייסרים הוסיפו צבע וענין רב לאירוע. רן שילון, האחראי על קבוצת הפייסרים (ואחד הרצים בעצמו) אמר כי הרצים עמדו במסגרת הזמנים להם התחייבו ועם הנסיון הנצבר יצטמצמו גם הפערים שהיו השנה.
הכוונת רצי המרתון בכניסה לעיר בסביבות הק"מ 41 בכניסה לעיר ישנו פיצול המחייב את הכוונת הרצים כדי למנוע בילבול וטעויות
פתיחת הכביש במהלך המירוץ אנו פועלים להאריך את השעות בהן מסלול המרוץ סגור לחלוטין. בכל מקרה יש לעדכן את הרצים זמן רב לפני, מתי (אם בכלל) ייפתח הכביש ומה יש לעשות במקרה כזה.
טיפול ברצים מעל 4 שעות עם הגידול במס' הרצים אנו עדים למס' גדל והולך של רצים בתחום ה-4 שעות ויותר. יש לתת את הדעת לרצים הללו: עניין – תיבחן האפשרות לפרוש להקות לאורך המסלול אשר יעשו "רעש" ושמח, יופעל רכב "מטאטא" אשר תפקידו לוודא כי לא נותר רץ לאורך המסלול. הרצים חייבים להבין כי למרתון יש מסגרת זמנים (6 שעות) ולנהוג לפי הנחיות המארגנים.
העתקת שער סיום תבדק האפשרות להעביר את נק' הסיום למקום רחב יותר ועם יישורת ארוכה יותר. כמו כן יש לבדוק את האפשרות להרחיב את שער הסיום כדי לאפשר מעבר של מס' רצים בחופשיות.
ארוחת פסטה תבחן האפשרות להעביר את ארוחת הפסטה למקום גדול יותר או לחילופין לחלק את הארוחה לשני מחזורים. יורשו להשתתף בארוחה רק רצים ומוזמנים.
מקצה חדש (ישן) – הלכים הלכים רבים הביעו עניין ורצון להצטרף למקצה המרתון. תבחן האפשרות להבדיל אותם מהרצים באמצעות מספרים שונים, להצמיד להם שופטים יעודיים ולהזניקם קודם לכן או לחילופין להשאיר את המסלול פתוח לאחר מכן.
מקצה חדש – רולר-בליידס בעקבות פניות של מועדונים וקבוצות רולר-בליידס ייבדק הנושא.
צילום שילוב צלם / צילום אוטומטי בשער הסיום אשר ינציח את רגע הסיום המרגש של כולם וכן צילום לאורך המסלול. יש להקל את חיפוש התמונות באינטרנט באמצעים טכנולוגים.
טכס הסיום טכס הסיום היה עלוב ומשפיל בהשתתפות מס' מצומצם של משתתפים, לא מאורגן ומבולבל. יש לדאוג למנות מנהל לטכס אשר יהיה אחראי לתפעולו.
הטבות לרצים נדאג להגדיר היטב היכן ניתן לקבל את ההטבות לרצים ולמה בדיוק זכאים המשתתפים.
צוותי חשיבה ויעוץ לקראת המרתון הבא מעונינים להצטרף לרשימת תפוצה ולהיות שותפים לפרויקט מרתון טבריה ה-29? כל המעונין להצטרף לרשימת תפוצה אשר תדון בהכנות למרתון טבריה ה-29 מוזמן לשלוח את שמו לדוא"ל [email protected].

סיכום הסיכום
ההכנות למרתון טבריה ה-29 יחלו כבר בחודש פברואר.
כמו כן אנו עורכים שיחות ומפגשים עם משתתפי המרתון – רצים מנוסים וכאלה להם היתה חויה זו ראשונה (אך לא אחרונה), נציגי קבוצות הריצה ולמעשה כל מי שרוצה להשמיע את דעתו החיובית או השלילית על המרתון שהיה והמרתון הבא.
השיחות נערכות מתוך כוונה ואמונה כי ניתן לשפר, לשנות ולהצליח להצעיד את המרתון היחיד בישראל לגבהים חדשים!
אנו מאמינים כי מעורבות ישירה של רצים מהשורה בהפקת המרתון הבא היא המפתח להצלחתו. אנו מחפשים אתכם, המעונינים לתרום מנסיונם ומרצם (בכל תחומי העשיה) להצלחת האירוע הבא שלכם – שלנו.

הרשו לי לסיים בצרור תודות לרבים הפועלים להצלחתינו והצלחת המרתון הבא – שופעי הרעיונות (רזי ובועז), המקפידים על הלו"ז הצפוף (עופר), יושבי הראש (מוטי וחגי)
ורבים רבים נוספים. תודה!



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג