?….מרוצים לנשים בלבד

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:דפנה שב







בשלושים השנים האחרונות נרשמת עלייה בארגון מרוצים לנשים בלבד. בטח שאלתם את עצמכם, אם נלחמנו כ"כ קשה לקבלת השיוויון, מדוע צריכים להתקיים מרוצים לנשים בלבד? והאם זה אומר שיש צורך במרוצים לגברים בלבד?


שוב יצאתי למסע כדי לחפש תשובות. גיליתי שיש מרוצי נשים בעולם שמושכים אליהם מספר מדהים של רצות שפה בארץ במרוץ הכי קטן היינו חולמים עליו. והאמת, גם בארץ במרוץ הנשים השתתפו הרבה יותר נשים מאשר בכל מירוץ משותף אחר.





דפנה שב ומיכל רג'ואן במרוץ גלעד 2007




התשובה הכי הגיונית שמצאתי, והאמת, עשתה לי חשק לטוס לאחד מהאירועים הללו, היא עצם ההפקה. כל מרוץ נשים נתמך על ידי גופים וחברות כאשר הדגש הוא לטובת האשה. מאחורי כל מירוץ נשים ישנה מטרה נעלה. הפופלרית שבהן היא המלחמה בסרטן השד ובין היתר גופים דומים ומוסדות מחקר שונים.
עניין נוסף בולט מאד, הוא העידוד לפעילות גופנית בקרב נשים. החל ממגוון המקצים למרחקים שונים, רובם קצרים וידידותיים יותר להולכותרצות מתחילות ועד למרחק המלא- מרתון.
בדפי הפרסום כפי שתוכלו לעיין, התמונות אינן רגילות.המרוצים נראים כמו קרנבל פורימי ענק חבורות גדולות של נשים רצות ביחד עם תלבושת זהה.



התשובה מתחילה להיות בהירה, נשים מרגישות הרבה יותר נוח במירוצים לנשים בלבד. הן לא מרגישות שהן צריכות להוכיח עצמן בפני אף אחד. הן באות בשביל האוירה והפינוק.
חשבתי לעצמי, אנחנו נוסעים כ"כ רחוק בשביל מרתונים. אז קדימה בנות, אם באמת בא לכן להתפנק ויצר ההרפתקנות בוער לכן בבטן, הרי לכן חלק קטן ממרוצי הנשים היפים, הגדולים והמושקעים בעולם. והכל כמובן למטרה טובה.
נקודה למחשבה.

16.9.2007

השנה בפריז נאלצו להגביל את מספר המשתתפות במירוץ
לה-פריזיאן על מנת לשמור עליו כ"ידידותי". הגבלה של הרצות ל-10,000 , ואנחנו רק יכולים לחלום. עשרת אלפים הנשים שירוצו את 6.5 הק"מ יוכלו לבחור באחד משלושת האתגרים: מקצה אמהות- בנות, מקצה חברות (5 לפחות), ומקצה עובדות חברה. הזמן נקבע לפי הראשונה שמגיעה מבין חברות הקבוצה. הפסטיבל נמשך על פני שלושה ימים, בהם הרצות יוכלו להנות מאקספו שכל כולו מוקדש לנשים. המרוץ תורם מהכנסותיו למלחמה בסרטן השד ולמוסדות אחרים העוסקים במחקר של מחלות בקרב נשים. אז לטוס לפריז בשביל 6.5 ק"מ? נראה לי שזה הרבה יותר מזה.
אפשר לתכנן את החופשה הבאה סביב התאריך. אני לפחות .הייתי שמחה לסיים ריצה עם אלפי נשים מתחת למגדל אייפל.

30.9.2007

אם במקרה החלטתן להגיע לקנדה, בקרו בעיר שנקרת קוויזנל. שם מדי שנה נערך מרוץ קטן, יחד עם זאת מיוחד:
Quesnel Women’s Fall Chalenge
העיר קוויזנל שוכנת 665 ק"מ צפונית לוונקובר. כן…זה רחוק.
המירוץ מציע 5 ק"מ, 10 ק"מ ואפילו חצי מרתון לנשים בלבד. בשנה שעברה הפופלריות (היחסית) היתה למקצה ה-5
וה-10, בכל אחד מן המקצים רצו כ-80 נשים. במקצה החצי מרתון הנוכחות היתה זעומה למדי, כ-25 רצות בלבד. המירוץ נתמך על ידי ספונסרים רבים. רחוק מהבית, בעיירה קטנה עם מזג אויר קריר למדי. אבל מי יודע….

14.10.2007

ממש לא רחוק מאיתנו, מרחק 3 שעות טיסה, בודפשט, הונגריה. אחד המרוצים המושקעים של הונגריה מלבד החצי מרתון והמרתון הידוע שלהם,
מרוץ קוקה קולה
,שנראה כקרנבל גדול לנשים בלבד.
המקצים במירוץ הם 10 ק"מ, 10 ק"מ קבוצתי, 3.6 ק"מ, 3 ק"מ הליכה.
המרוץ הזוגי מיועד לשתי נשים המתחלקות במרחק, רעיון מקורי שהביא המון רצות לאירוע.
בשנה שעברה סיימו את מקצה ה- 10 ק"מ 832 נשים כאשר הראשונה, רצה הונגרית סיימה את המסלול בפחות מ-33 דקות.
המסלול עובר דרך האתרים הידועים של בודפשט כך שמובטח נוף יפה.

21.10.2007

סוף שבוע עמוס צפוי לנשים שנרשמו לחצי מרתון ולמרתון מבית היוצר של
נייקי
. ההרשמה כבר נסגרה מזמן. אז אם במקרה אתם שוהים באותו סופ"ש בסן פרנסיסקו תוכלו להנות לפחות מהאקספו הגדול, אותו יריד ענק שבו אפשר למצוא כל מה שרץ צריך, או לצורך העניין, רצה.
בשנה שעברה סיימו כמעט 8000 נשים בחצי מרתון וכ- 5000 נשים במקצה המרתון.

חשוב לציין שמטרת האירוע הוא איסוף כספים למלחמה בסרטן הדם.

17.5.2008

היישר מבית היוצר של מרתון ברלין. עדיין לא נפתחה ההרשמה

למירוץ הנשים המתקיים בברלין

. לפי הנתונים ממאי האחרון השתתפו מעל 11,000 נשים במקצי ה-5 ק"מ וה-10 ק"מ. המסלול, בדומה למרתון עובר בין אתרי התיירות המפורסמים של העיר, כמובן מצומצם יותר….

מאי 2008

השנה יערך בפעם העשירית, אי שם בקזבלנקה, מרוקו,
מרוץ נשים
אשר בשנה שעברה סיימו בו לא פחות מ-25,000 נשים בכל קשת הגילאים. את המירוץ יזמה הרצה המרוקאית הראשונה שזכתה במדליית זהב באוליפיאדה. המירוץ נועד לגייס כספים על מנת לתמוך בתכנית חינוך ייחודית שמטרתה לעודד בקרב ילדות אורח חיים ספורטיבי, ביטחון עצמי ושיוויון בין המינים.

1.6.2008

מרוץ הנשים הגדול באירופה
מתקיים זו השנה ה-22 בברן, שוויץ. כמעט 13,000 משתתפות במרוץ שמציע את המקצים הבאים: 5 ק"מ, 10 ק"מ ו-15 ק"מ. בהצצה קלה בתוצאות יש נוכחות של רצות ברמה מאד גבוהה.



כמובן שהאירועים הנ"ל הם רק מדגם ונערכים עוד עשרות מירוצים לנשים בלבד ברחבי העולם בסדרי גודל שונים. בינתיים אנחנו נצטרך להסתפק במירוץ הנשים שלנו, הקטן והצנוע שיתקיים בראש העין בתאריך 12.10.07 אני אהיה שם.

מרוץ אנדיור השני




הערה: עם כל הכבוד למנועי החיפוש, משום מה לא הצלחתי להשיג את אתר הבית של מירוץ הנשים במרוקו. הקוראת המוכשרת שישיג לי את דף ההרשמה למירוץ יזכה במייל עמוס תודות ממני.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג