לנופף בדגל, או לא?

הקיץ מגיע, ואיתו רבים מאיתנו יטוסו לחו"ל. בכל שנה עושים זאת יותר אנשים כדי להתחרות כספורטאים חובבים. תחרויות איש הברזל באירופה, מרוצי אולטרה מרתון בארה"ב, אירועי רכיבה דוגמת הטרנס אלפ ועוד רבים אחרים. לכן עולה השאלה: האם להתחרות כישראלי, או לא? לשאת את דגל ישראל,או לא?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


הקיץ מגיע, ואיתו רבים מאיתנו יטוסו לחו"ל. בכל שנה עושים זאת יותר אנשים כדי להתחרות כספורטאים חובבים. תחרויות איש הברזל באירופה, מרוצי אולטרה מרתון בארה"ב, אירועי רכיבה דוגמת הטרנס אלפ ועוד רבים אחרים. לכן עולה השאלה: האם להתחרות כישראלי, או לא? לשאת את דגל ישראל,או לא?

מאת:קרן גולדבלט



זה מסוכן!

לפני עשר שנים טסתי לארה"ב והשתתפתי במרתון ניו יורק. היינו חמישה עשר ישראלים בערך ושוחחנו בינינו על הסכנות הטמונות. לא האמנתי בזה אז וקשה לי להאמין כיום שמחבל יתחבא באחת מפינות המסלול של מרתון ניו יורק, מרתון של כמעט 30,000 רצים, יאתר ישראלי בין הרצים וינסה לפגוע בו. אולי אני מפספסת כאן משהו, ייתכן ויש כאן עניינים ביטחוניים שאני לא מודעת אליהם. אבל ברצינות?

אני מייצגת את עצמי
המדינה לא משלמת עבורי

כן, זה נכון, אבל אני לוקחת חלק באירוע שבו ישתתפו רבים מכל רחבי העולם שגם משלמים עבור עצמם. כולם נראים מאוד גאים לשאת את דגלי המדינות שלהם ולהזדהות כתושבי המדינות השונות.

על מי אני עובדת?
זה לא שאני משתתפת באולימפיאדה. אני אפילו לא רצה בשביל לנצח!

נכון, אבל כך גם רוב האנשים שמתחרים איתי. אני מייצגת את המדינה שלי בכל פעם שאני נוסעת לחו"ל. אולי אנסה להסתיר את זה, אולי יהיו סוגיות פוליטיות, אבל לטובה ולרעה –אני ישראלית. מעבר לכך, אירועי הספורט האלו באופן טבעי חוגגים ומפרסמים את העובדה שהם בינלאומיים.

בשנה שעברה התחרתי במרוץ למרחק 100 מייל באנגליה. זה היה בתקופה שהתקשורת הבריטית פרסמה פרסומים מאוד לא אוהדים על ישראל. כמובן שהמשט הטורקי לא עזר.  אמרתי לעצמי, "בשביל מה אני צריכה את הבלגן? מספיק קשה לרוץ 100 מייל, למה אני צריכה להוסיף על זה ולנופף בדגל כדי לנסות להצדיק את עצם קיומנו לחבורת בריטים המושפעים מחדשות ה- BBC. אז עצרתי וחשבתי שוב: "אני שולחת ארבעה ילדים לצבא, הם נותנים בסה"כ 11 שנים או יותר ואני לא יכולה לעשות את הדבר הקטן הזה?"

קרן גולדבלט עם דגל ישראל בהרשמה לתחרות
קרן גולדבלט עם דגל ישראל בהרשמה לתחרות


כן, הייתה לי שיחה ארוכה על ישראל, טוב זה היה מירוץ ארוך ויצא שרצתי חלק גדול ממנו עם אותה חבורה של אנשים. אני רוצה לחשוב שאולי, אולי עכשיו הם מסתכלים על ישראל בצורה תומכת יותר.

בסופו של דבר, זו דרך מצוינת להכיר אנשים. האתר של ה- Western States 100 מפרסם את רשימת המשתתפים יחד עם רשימת המדינות המיוצגות. קיבלתי מיילים דרך מארגני המרוץ, מיהודים וישראלים הגרים בארצות הברית, המציעים את עזרתם ותמיכתם. מיילים ידודיתיים המאחלים הצלחה ומביעים שמחה על כך שישראלית מתחרה במרוץ. ביום המרוץ אשא את דגל ישראל על תיק הגב שלי. ולמרות שלא אגיע לראשונה ( וגם לא שנייה או שלישית במקרה הזה) אני גאה לייצג את המדינה שלי.


קרן גולדבלטקרן גולדבלט
מנהלת PRO SPORT, אם לארבעה, גילתה את עולם הריצה בגיל 40. במהלך השנים האחרונות התחרתה במספר מרתונים, תחרויות ריצה, טריאתלונים ומרוצי אופניים

קישורים: ריצה, מרתון, אולטרה מרתון



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג