חדשות השבוע מעולם הרכיבה

רן מרגליות וניב ליבנר מתכוננים לעונה הקרובה. פאביאן קנצ’לרה מצטרף לקבוצה הלוקסמבורגית. הפלוטון הספרדי יתכווץ בשנת 2011, וה- WADA מערערת על מקרה אחר של קלנבוטרול: יכול להשפיע על פרשת קונטדור. אייבי גילת מביא את החדשות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


רן מרגליות וניב ליבנר מתכוננים לעונה הקרובה. פאביאן קנצ'לרה מצטרף לקבוצה הלוקסמבורגית. הפלוטון הספרדי יתכווץ בשנת 2011, וה- WADA מערערת על מקרה אחר של קלנבוטרול: יכול להשפיע על פרשת קונטדור. אייבי גילת מביא את החדשות

מאת:אייבי גילת


בזמן שבאירופה מתאמנים במרץ לקראת פתיחתה של עונת הרכיבה המקצוענית, שתחל באמצע חודש ינואר הקרוב, מצאנו את הרוכבים הבכירים של ישראל נערכים גם הם. רן מרגליות, אלוף ישראל עד גיל 23, שקבע לעצמו מטרה להיות הרוכב הישראלי הראשון שירכב בתחרות הטור דה פראנס, עובד קשה מאוד בהדרכתו הצמודה של מארק אור מאמן הכושר במתחם אוזון 11 ומכין עצמו לעונה הקרובה. באותו זמן גם אלוף ישראל באופני כביש, ניב ליבנר, עובד כמאמן במקום.


ניב ליבנר מאמן


התוכניות של השניים היא להגיע לעונה מוכנים פיזית ומנטאלית לקראת האתגרים המצפים להם.
ביבשת אירופה הקפואה הקבוצות הבכירות מקיימות פגישות קבוצתיות כדי שאחרי כל חילופי המשמרות ועונת ההעברות הרוכבים יכירו האחד את השני. ברמות המקצועניות רוב הרוכבים מתאמנים לבד כאשר מחנות האימון והפגישות הקבוצתיות מיועדות לגיבוש חברתי, טקטיקה קבוצתית, והתמקדות במרוצים ספציפיים לפי תוכנית האימונים.


רן מרגליות מתאמן


הנושאים המרכזיים של השבוע בעולם הרכיבה היו כמובן נחיתתו הצפויה של הרוכב הנגשי"ם המצטיין פאביאן קנצ'לרה השוויצרי בפרויקט הלוקסמבורגי – קבוצתם של האחים שלק שהופכת להיות לפחות על הנייר לגלאקטיקוס של עולם הרכיבה המקצועני. הנושא השני הוא כמובן פרשת אלברטו קונטדור שנמצאת כל הזמן בסוג של רעש רקע מהדהד עם כל מיני תגובות, לחצים, וחדשות. אין ספק שהעונה החדשה לפחות מבחינת יחסי הכוחות העולמיים בעולם הרכיבה עומדת לעבור זעזועים לא מעטים. הנדנדה במצבו של קונטדור ממשיכה להיטלטל קשות ואיתה כל הענף. ככל שתיפול הכרעה בעניין מוקדם יותר יוכלו הכול להתרכז ברכיבה נטו ופחות בעניין הזה. הבעיה המרכזית היא שגם אם תיפול הכרעה לכל כיוון בפרשה הזו במידה וכול הצדדים לא יבואו על סיפוקם הרי שהסאגה הזו צפויה להימשך עוד הרבה זמן.

פאביאן קנצ'לרה מצטרף לקבוצה הלוקסמבורגית   
במעמד מכובד בבריסל בו נבחר לרוכב השנה על ידי איגוד עיתונאי הרכיבה, הודיע הרוכב השוויצרי המצטיין ואלוף העולם ברכיבת נג"ש 4 פעמים פאביאן קנצ'לרה על כך שהוא מצטרף לקבוצה הלוקסמבורגית של האחים שלק לשנת 2011. הנהלת הקבוצה הודיעה לאחר מכן שהחוזה שנחתם הוא לשלוש שנים. "בהחתמתו של רוכב כמו קנצ'לרה – הוספנו את אחד האתלטים המשמעותיים בעולם הרכיבה, גם מבחינת האישיות. הוא מביא כמות עצומה של עומק ואיכות לפרויקט ואנחנו גאים שהוא איתנו,"  אמר מנהל הקבוצה בריאן ניגארד.

"היו לי הרבה מאוד אפשרויות מעניינות, אבל בסופו של דבר ידעתי שלפרויקט הלוקסמבורגי יהיו את כל המרכיבים הנחוצים כדי שאוכל להמשיך להשתפר בלי להחסיר צעד," הודה קנצ'לרה ואמר, "זוהי תערובת מיוחדת של אנשים מוכרים בסביבה שונה, דבר שיבטיח המשכיות תוך החדרת מוטיבציה חדשה כדי להפוך את הפרויקט למצליח ביותר בענף הרכיבה. המטרה של לזכות בעוד תחרויות מרכזיות (מונומנטים) עדיין נמצאת בראש מעיני. זה יהיה הישג ענקי ורציתי להצטרף לקבוצה שתאפשר את המבנה שיוביל לקראת השג שכזה. בנוסף לכך אני שמח שהקבוצה ממוקמת במקום המתאים ביותר שיאפשר להטביע את חותמה על הגרנד טורים והכי חשוב תימצא על המדרגה הגבוהה בשאנז אליזה. להיות חלק מקבוצה שתנצח את הטור זה הישג שכל רוכב שואף אליו."

החתמתו של קנצ'לרה סגרה את הסגל של הקבוצה מלוקסמבורג שתמנה 25 רוכבים. מבט על הקבוצה מגלה ארמדה מפחידה הכוללת בין היתר את השמות: אנדי ופרנק שלק, דניאלה בנאטי, בריס פיילו, יקוב פוגלסנג, לינוס ג'רדמן, מקסים מונפורט, סטיוארט אוגריידי, יינס וויט, ופאביאן וגמן.

הפלוטון הספרדי יתכווץ בשנת 2011
רק 132 רוכבים ספרדים ו-7 קבוצות בכירות רשומות בהתאחדות. ספרד זכתה במקום הראשון למדינות לפי הדרוג של התאחדות האופניים הבי"ל ה- UCI אבל הנוכחות של רוכבים ספרדיים בפלוטון המקצועני ב-2011 התכווץ ב-13%, כאשר הרבה רוכבים ספרדיים ירכבו בשדות זרים. אתר האינטרנט Biciciclismo  חישב ומצא ש-132 רוכבים ספרדיים נרשמו כרוכבים מקצוענים לעונת 2011. יכול להיות שהמספר עוד יעלה עם החתמות מאוחרות אבל בגדול זוהי ירידה של כ-20 רוכבים לעומת 2010.

היעלמותה של קבוצת Xacobeo-Galicia גרמה להרבה רוכבים ספרדים שלא לחדש את חוזיהם כאשר מתוך הסגל רק 4 רוכבים מצאו קבוצה לעונת התחרויות הבאה 2011. 132 הרוכבים יהיו מפוזרים ב-25 קבוצות שמתוכם 7 הן ספרדיות ושתיים הן קבוצות ברמה של פרו טור: אוזקיטאל אוזקדי הבאסקית ומוביסטאר. 5 הקבוצות הספרדיות הנוספות הן ברמות מדרג נמוך יותר. מתוך ה-32 הרוכבים רק 57 (43%) יתחרו ברמת הפרו. סמואל סנצ'ז ואיגור אנטון הופכים להיות הרוכבים הספרדים הבכירים, כאשר קרלוס ססטרה שעבר לקבוצת Geox-TMC נמצא במעמד של קבוצה שאיננה בדרג הבכיר. לואיס ליאון סנצ'ז עבר לקבוצה ההולנדית ראבובנק, וכמובן שהרוכב הבכיר ביותר של ספרד אלברטו קונטדור שעבר לקבוצתו של ביארן ריס טים סקסו בנק – סנגארד מעמדו כלל איננו ברור.

WADA מערערת על מקרה אחר של קלנבוטרול: יכול להשפיע על פרשת קונטדור
תקוותיו של אלברטו קונטדור לחמוק מעונש הרחקה ספגו השבוע מהלומה קשה, כאשר הסוכנות העולמית למלחמה בחומרים אסורים WADA נקטה בצעדים כדי לערער על מקרה דומה של שחקן טניס שולחן גרמני, שהתגלה אצלו החומר האסור קלנבוטרול, ושטען שהחומר הגיע למערכת שלו כתוצאה מאכילת בשר נגוע ממש כפי שטוען להגנתו אלברטו קונטדור. שחקן הטניס שולחן הגרמני, דימיטרי אובצ'רוב, שזכה במדליית הכסף במשחקים האולימפיים בבייג'ין טוהר על ידי התאחדות טניס השולחן הגרמנית והתאפשר לו לחזור ולשחק. WADA החליטה לחזור ולבקש הבהרות מהתאחדות טניס השולחן הגרמנית ובמקביל שמרה לעצמה את הזכות לפנות לבית המשפט הגבוה לערעורים כדי לערער על ההחלטה שהתקבלה.

אלו הן בהחלט חדשות מאוד לא מעודדות מבחינתו של אלברטו קונטדור. המקרים הם כמעט זהים. גם שחקן טניס השולחן הגרמני טען להגנתו בראיון בטלוויזיה הגרמנית שהמקור לחומר האסור שהתגלה אצלו בדגימת השתן הוא בבשר סיני שאותו אכל במשחקים האולימפיים. לטענתו הוא מאוד אוהב לאכול בשר, ובבייג'ין הוא קיבל בשר באיכות טובה במלון שבו שהה.

החלטתה של WADA שומטת את הקרקע סביב הטיעונים הללו. לחברים בוועדה כנראה נמאס שמתייחסים אליהם כאל חבורה של רפי שכל וכוונתם ברורה: הקלנבוטרול הוא חומר אסור לשימוש. נקודה. השתמשת ותפסו אותך תצטרך לשלם את המחיר. נראה שגם אם יזוכה קונטדור על ידי התאחדות האופניים הספרדית WADA לא מתכוונת לוותר וכנראה תפנה לבית המשפט לערעורים בספורט. הפי אנד לפחות מבחינתו של קונטדור כאן לא נראה.

וינוקורוב: "ההחלטה לעזיבתו של סנקר את קבוצת אסטנה לא הייתה שלי"
אלכסנדר וינוקורוב טוען בראיון לאתר האינטרנט Cyclingnews שההחלטה של קבוצת אסטנה לשחרר את המנהל הצרפתי איבון סנקר מתפקידו לא הייתה קשורה אליו ונבעה משיקולים של תרגום לא מדויק. "צוטטתי כביכול שאמרתי שיש בעיה עם סנקר באתר אינטרנט רוסי. לא הייתי מודע לכך שיש אי אלו בעיות איתו. בכל מקרה אני אינני זה שמקבל את ההחלטות. הרבה פעמים אנשים אומרים שאני מחליט כך וכך. זו לא הקבוצה שלי. יש לנו נותן חסות חדש מנהל ההתאחדות הקזחית, ומנהל חדש ג'יוזפה מרטינלי שמקבלים את ההחלטות. יש לי אולי קצת נגיעה אם אשאל אבל זהו. אנחנו אסירי תודה על כל מה שאיבון עשה. הוא לקח קבוצה שהייתה עם המון בעיות והציב אותה במקום שזכינו בטור דה פראנס".

הראיון עם וינוקורוב מגיע מתוך מחנה אימונים שעורכת קבוצת אסטנה בטוסקנה איטליה. הראיון הזה מגיע שלא במקרה אחרי שאלברטו קונטדור האשים את קבוצתו לשעבר בכך שלא עזרו לו ולהפך הקשו עליו מאוד. וינוקורוב שבזמנו הוצעה לו משרת שר הספורט בקזחסטאן ובמדינתו הוא דמות נערצת השיב לדברים, "הצענו לו עזרה ככל שיכולנו. אמרתי לו שהוא יכול לסמוך עלי בכל דבר שיצטרך. מדינת קזחסטאן מאוד גאה בכל מה שהשיג קונטדור עם קבוצת אסטנה. אם הוא צריך קבוצה הוא יכול היה להצטרף אלינו. הצענו לו בקיץ אבל הוא העדיף ללכת לקבוצה אחרת. מאוד מקווה שהעניינים יסתיימו לטובתו, הוא הקריב הרבה מאוד כדי לנצח את הטור דה פראנס, והכי טוב לכולם שימצא חף מפשע."

לפחות כרגע בנקודת הזמן הזו לא נראה שאלברטו קונטדור יעמוד על קו הזינוק של הטור דה פראנס בשנת 2011. העולם צריך כנראה להתחיל ולהתרגל למציאות אחרת ושונה ולשמות חדשים בענף. לפחות מבחינת יחסי הכוחות ומסע הרכש המסיבי, נראה שהקבוצה מלוקסמבורג היא כרגע הקבוצה החזקה ביותר בפלוטון המקצועני. יש בה תמהיל מצוין של רוכבים שיכולים לנצח מרוצים קלאסיים, מרוצי קטעים קצרים וגרנד טורים. מה יהיה בפועל קשה לנבא. הרבה מאוד קבוצות מקיימות מחנות אימונים בחודש הקרוב בדרום אירופה בתנאי מזג אוויר קצת חמים יותר. העונה תתחיל להתחמם עם המרוץ הראשון הטור דאון אנדר שיתחיל ב-16 בינואר באוסטרליה. שבוע מצוין שיהיה לכם.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
03:16
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12