חדשות השבוע מעולם הרכיבה

עולם האופניים רועש ורוגש כמרקחה למרות שמדובר ב"עונת המלפפונים". למעשה ניתן להגדיר את המצב נכון להיום כפאוז ארוך שבו כל השחקנים הראשיים נמצאים במצב של הפסקה. אייבי גילת מדווח
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


עולם האופניים רועש ורוגש כמרקחה למרות שמדובר ב"עונת
המלפפונים". למעשה ניתן להגדיר את המצב נכון להיום כפאוז ארוך שבו כל
השחקנים הראשיים נמצאים במצב של הפסקה. אייבי גילת מדווח

מאת:אייבי גילת


אם היה נדמה שההכרעה בעניינו של אלברטו קונטדור הולכת להיות קצרה הרי שכפי הנראה מדובר בתהליך משפטי די ארוך ומורכב. וכפי שהדברים נראים לפחות כעת הרי שכלל לא בטוח שבטווח זמן של שלושה חודשים תתקבל איזה שהיא החלטה. מה שמתחיל להיות די ברור לפחות מבחינתו של קונטדור, הוא לא יוכל להשתתף לפחות במרוצים הראשונים של העונה, ולפי תקדימי העבר למרות הניסיונות של רוכבים לשמור על כושר במסגרת של אימונים הרי שבלי תחרויות אי אפשר להגיע ביולי לכושר שבו אפשר להתחרות בטור דה פראנס.


קונטדור מחפש קבלה / צילום: kei-ai



במלים אחרות אנחנו כפי הנראה צריכים להתחיל ולהתרגל לכך שאת מרכז הבמה לפחות ב- 2011 ואולי יותר במידה ויוטל עליו עונש של הרחקה, הולך לפנות אלברטו קונטדור לטובת רוכב-על אחר. כך או אחרת הטלטלה שעבר עולם האופניים עם פרישתו של לאנס ארמסטרונג ממשיכה עם רעשי רקע עכשיו בעקבות השעייתו של אלברטו קונטדור. נכון לכתיבת שורות אלו אין כרגע בענף האופניים דמות אחת שמרכזת אליה מטבע הדברים את מרכז ההתעניינות. במצב עניינים שכזה אין ספק שצפויה לנו שנה מעניינת כדי שאנחנו אוהדי האופניים נוכל להכריע שוב בשאלה מיהו הרוכב הטוב בעולם.

הדובר של קונטדור טוען שנמצאה הקבלה
בזמן שהתאחדות האופניים הבינלאומית ה – UCI העבירה את הטיפול בעניינו של קונטדור להתאחדות האופניים הספרדית טוען קצין העיתונות של אלברטו קונטדור ג'סינטו וידארטה ליומון הספרדי AS, שנמצאה קבלה המוכיחה את קנייתו של הבשר שלפי דברי קונטדור היה נגוע בחומר האסור קלבוטרול. מחנה קונטדור טוען שהבשר נקנה על ידי חוזה לואיס לופז סרון מארגן הוואלטה של קסטיליה אי לאון שרכש את הסטייקים בעיר הבסקית אירון, כאשר היה בדרכו לבקר את קונטדור. הבשר נמסר לשף של קבוצת אסטנה שהכין אותם לחברי הקבוצה ולמחרת נמצאה הדוגמית האסורה בשתן של קונטדור.

ההחלטה בעניינו של קונטדור לפי חוקי ה – UCI אמורה להינתן תוך חודש, אולם בהודעה שנמסרה על ידי חואן קרלוס קאסטנו נשיא התאחדות האופניים בספרד נמסר שההחלטה בעניין תגיע לפחות בעוד חודשיים. כך או אחרת למרות שקונטדור הביע סיפוק מכך שההכרעה בעניינו עברה להתאחדות האופניים הספרדית עדיין יכולה התאחדות האופניים הבינלאומית ה – UCI וגם הועדה העולמית למלחמה בסמים WADA לטרוף את הקלפים ולא לקבל את ההחלטה.

קבוצת אסטנה החדשה
עם עזיבתו של אלברטו קונטדור לקבוצתו של ביארן ריס טים סקסו בנק היו רבים וטובים שחשבו שלקבוצה הקזחית לא יהיה עתיד והמשך במרוצי הפרו טור. איך שהגלגל מתהפך. יחד עם קונטדור עזבו את קבוצת אסטנה פועליו הנאמנים: בנג'מין נובאל, ג'סוס הרננדז, ודני נאבארו. אוסקר פריירו שפרש, דויד דה לה פואנטה שעבר ל- GEOX, וסקוט דייויס. כדי למלא את השורות המתדלדלות החתימה ישר הקבוצה את הכוכב המצטיין שסומן כמנצח גרנד טורים לעתיד רומן קרוייציגר היהלום הצ'כי שעבד כדומסטיק של איבן באסו בג'ירו מקבוצת ליקוויגאס. יחד עימו הגיעו רוברט קיסרלובסקי (ליקוויגאס), ייבגני פטרוב (קאטושה) שניצח קטע בג'ירו, תומאס וויטיקוס (רדיושאק), מירקו לורנצו (לאמפרה), פרדריק קסייקוף (גארמין), פרצ'סקו מסקריאלי (Acqua e Sapone), רמי דה גרגוריו וטנל קרג'ט ( fdj ), וסימון קלארק ( isd ).

למרות עזיבתם של תותח בעל קליבר כבד כמו אלברטו קונטדור וחבריו הרי שהשלד של קבוצת אסטנה נשאר. את הקבוצה ינהיג אלכסנדר וינוקורוב שכנראה יסיים ב – 2011 את הקריירה העשירה והצבעונית שלו. אלן דייויס המאיץ האוסטרלי המצטיין שסיים במקום השלישי באליפות העולם במלבורן, אנריקו גאספרדו, אנדריי גריפקו, ומקסים איגליסקי ישלימו אולי סגל פחות נוצץ אבל בהחלט אחראי, שיכול ללכת רחוק בכל מה שקשור למרוצים חד יומיים וגם מרוצי שלבים.

פליזוטי טוען שקיים מוסר כפול בכל מה שקשור לרוכבי אופניים ושחקני כדורגל
פרנקו פליזוטי שכידוע הושעה לפני הג'ירו בשל ערכים גבוהים מהמקובל בפרופיל דמו טוען ששלטונות האכיפה באיטליה מנהלים מוסר כפול בכל מה שנוגע לכדורגלנים ולרוכבי אופניים. לדבריו של פליזוטי כאשר הוא שוחח עם התובע בוועד האולימפי למלחמה בסמים באיטליה אטורה טורי הוא אמר לו, "מצידי אתה יכול להשתתף בתחרות הג'ירו." לטענתו של פליזוטי אין לו חברים במקומות הגבוהים, ואותו תובע סידר לדבריו את פרשת פאביו קאנאברו שהסעירה בזמנו את עולם הכדורגל של איטליה. קאנאברו ששיחק ביובנטוס נתפס אחרי שהתגלה שהשתמש בקורטיזון. ההסבר של קאנאברו היה שנעקץ על ידי דבורה אבל היו חסרים לו המסמכים הדרושים. פליזוטי גם השווה את מצבו לכוכב של קבוצת הכדורגל מילאן ג'נרו גאטוזו שלא רצה יחד עם חברו ג'יוזפה פאנקארו בשנת  2006 לתת בדיקת דם אחרי שנבחרו בבדיקה אקראית לעשות כן, "כשג'נרו לא רצה לתת בדיקת דם כולם נשארו בשקט, אם רוכב אופניים היה עושה כן הכול היו טוענים שהשתמש בחומרים אסורים. זוהי צביעות," אומר פליזוטי.

פליזוטי מתעקש שהערכים הגבוהים בדמו שהתגלו נובעים מאימוני גובה מיוחדים שערך לטענתו. פליזוטי אף מרחיק לכת וטוען שיתבע את התאחדות האופניים הבינלאומית ה- UCI על נזקים שנגרמו לו באחת העונות החשובות ביותר בקריירה שלו. לדבריו נפגעו חיי המשפחה שלו, שמו הטוב נהרס, הייתה לכך השפעה על חייו האישיים ומשפחתו והוא אף נאלץ ללכת ולקבל טיפול פסיכולוגי, "אילו היו ימים נוראיים. העולם השתנה: יום אחד אתה כמו אל, וביום האחר אתה כמו מישהו שצריך להימנע ולהיפגש עימו ברחוב, אפילו בעיירה שלי." פליזוטי עדיין אוסף את השברים וכרגע לעונת 2011 הוא עדיין ללא חוזה עם קבוצת רכיבה מקצוענית. אך נמסר שהוא מקיים מגעים עם קבוצת סקאי ועם GEOX.

שון קלי טוען שהשינוי בשיטת הניקוד בטור דה פראנס מבורך
שון קלי, הרוכב האגדי שזכה ארבע פעמים בחולצה הירוקה בטור דה פראנס טוען, ששיטת הניקוד החדשה אותה ינהיגו בטור דה פראנס 2011 יאלץ רוכבים כמארק קוונדיש ות'ור הושבוד אלוף העולם, לאמץ גישה הרבה יותר אגרסיבית במאבק על החולצה הירוקה. בפרזנטציה של הטור דה פראנס 2011 בחודש האחרון ASO שמארגן את המרוצים הודיע שיוענקו יותר נקודות למנצחי המאוצים בסוף כל קטע ושמספר מאוצי הביניים בכל קטע יקטן משניים לאחד. במקום 3 רוכבים שהיו מקבלים 6,4 ו-2 נקודות לפי הדרוג במאוץ הביניים לפי השיטה החדשה יוענקו ל-15 הרוכבים הראשונים כ-20 נקודות בסדר יורד. לדברי קלי השיטה החדשה תתאים מאוד לרוכבים כמו מארק קוונדיש ות'ור הושבוד במרדף אחרי החולצה הירוקה ללכת על מספר גדול של נקודות. לדבריו טופוגרפיה שטוחה ומישורית תתאים לרוכב כמו קוונדיש שיישב ברכבת האקספרס הדוהרת של קולומביה בעוד בתוואי שטח הרריים יוכל אלוף העולם ת'ור הושבוד לתת ביטוי לכוחו העצום. לדברי קלי השינוי בשיטת הניקוד מבורך היות והשיטה הקיימת נהוגה מאז שנות ה-60.

החולצה הצהובה של מרקו פנטאני נגנבה בתערוכה
החולצה הצהובה אותה לבש מרקו פנטאני ("הפיראט") נגנבה מתערוכת אופנועים ואופניים במילאנו. החולצה שהייתה מאוחסנת בתוך ארון מזכוכית נגנבה מהמוזיאון בפאתי מילאנו. החולצה נתרמה על ידי משפחתו של פנטאני למוזיאון הרכיבה על שם המדונה של גיזאלו בשנת 2006. פנטאני לבש את החולצה בשנת 1998 – שנת השיא בקריירה שלו – שנה שבה היה לרוכב השביעי בהיסטוריה של ענף האופניים שזוכה בדאבל: בג'ירו וגם בטור דה פראנס. המוזיאון פנה בקריאה להחזרת החולצה למקומה, אך בספק אם זה יוחזר. שמו של פנטאני חרות באותיות של זהב על ידי רבים מאוהדי הענף. הוא נחשב על ידי רבים כמטפס האולטימטיבי. מותו הטראגי בטרם עת והקריירה שעשה כרוכב מכניסים אותו להיכל התהילה של הענף. פנטאני אולי אחד מהגדולים אי פעם איננו אבל רוחו תישאר לנצח.

חדשות נוספות בקצרה
ריקרדו ריקו הרוכב המטפס השערורייתי שהחל לעבוד עם אלדו סאקי טוען ש"הקוברה" מתה ושהוא מעתה רוכב אחר. הלוואי. פרנק שלק טוען לעומת זאת שלרוכב עם אישיות כמו של ריקו אין מקום בקבוצתם החדשה. מיכאל ראסמוסן יכול לחזור ולהתחרות בטור דה פראנס כך מאשרים ASO וה – UCI הבעיה שלו היא למצוא קבוצה שתסכים לקבל אותו. בובי ג'וליש מצטרף לטים סקאי כמאמן. פיליפ' ז'ילבר רוכב קלאסיקות המצטיין מסמן כתחרות מטרה את הטור דה פלנדרס, ודויד מונקוטייה שזכה בשנתיים האחרונות בחולצת מלך ההרים בוואלטה הספרדית רוצה לנצח לקחת את החולצה המנוקדת בטור דה פראנס.

צריך עצבים של ברזל כדי לעבור את הסאגה שיעבור בחודשיים הקרובים אלברטו קונטדור. בינתיים הקבוצות נערכות והרוכבים מתאמנים במרץ רב לקראת פתיחת העונה במרוצים שיערכו באוסטרליה, קטאר ועומאן. ואולי גם נזכה לראות גם רוכב משלנו כחול לבן את רן מרגליות או את ניב ליבנר אלוף ישראל רוכבים בקבוצה מקצוענית.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
03:16
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12