דייט על מסלול הריצה- ראש עיריית י'ם ניר ברקת

בעוד כ-50 ימים, ביום שישי 25/3/2011 , רחובות העיר ירושלים יתמלאו מאות רצים, במרתון בינלאומי היסטורי, מרגש וראשון מסוגו בארץ. ניצה חדד יצאה לדייט עם הוגה הרעיון, ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


בעוד כ-50 ימים, ביום שישי 25/3/2011 , רחובות העיר ירושלים יתמלאו מאות רצים, במרתון בינלאומי היסטורי, מרגש וראשון מסוגו בארץ. ניצה חדד יצאה לדייט עם הוגה הרעיון, ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת

מאת:ניצה חדד


בואו ונודה על האמת. כשרובנו שמענו כי ייערך מרתון בירושלים ישר בררנו לעצמנו עד כמה קשה ומאתגר יהיה המסלול בעיר ההררית. אבל כשאני שמעתי על מרתון ירושלים ועל כך כי ניר ברקת מגשים חלום, אישי שלו יחד עם התרבות הייחודית של ירושלים, ידעתי כי אני חייבת לקבוע עם ניר דייט על מנת להבין מאיפה בא החלום ומה צפוי לכולנו ב-25/3/2011.

ניר רץ שלוש פעמים בשבוע. מהבית עד ללשכת ראש העיר וכשאני מוזמנת להתלוות אליו לריצת הבוקר, תאמינו לי, הדייט הזה אינו קונבנציונאלי. כשרצים עם ראש העיר אין זו ריצה רציפה. מידי פעם אנחנו עוצרים להגיד בוקר טוב לעוברים ושבים, ללחוץ ידיים והריצה הופכת להיות הריצה של כל תושבי העיר.

עוד לפני חוויות, הריצה שלי עם ניר, אני חייבת להתוודות.
כלל לא היו לי כוונות להשתתף במרתון ירושלים. זו לא הייתה אחת מתחרויות הריצה אשר סימנתי לעצמי בשנת 2011. אבל וכאן יש לי עוד וידוי, כשניר ברקת מריץ אותי בחלק מהמסלול אשר צפוי להיות, לאחר שעברנו מתחת לגשר הפעמונים וכשחצינו את שדרות יפו וסמטאות בתי הקפה המזכירים לי מדינות אירופיות אהובות עליי רק עם הרבה יותר אותנטיות אני מתמלאת קנאה בחברים שלי אשר ירוצו כאן בעוד כחודשיים ויהיו חלק ממעמד היסטורי.


ברקת וניצה לפני הדייט על מסלול מרתון ירושלים



אני אומרת לניר "אין מצב שאיני רצה. גם אם זה יהיה רק במקצה של ה-10 ק"מ". ניר מחייך אלי, חיוך שממנו אני מבינה כי הוא בטח אומר לעצמו, הנה עוד אחת נשבתה בקסם.  ניר מבין רצים. הוא מבין את עולם הריצה בכלל. הוא חיי ונושם את הריצות הארוכות מזה שנים. הוא רץ כבר חמישה מרתונים עד היום. "לרוץ בשבילי מרחק ארוך זה ליצור איזושהי תחושה כי הכול אפשרי. זה עושה תחושה נפשית, פיזית ומנטאלית נהדרת. כשאני פותח את הבוקר בריצה, כל היום שלי נראה אחרת – כשהסתכלתי על מרתוניסטים אחרים תמיד אמרתי לעצמי כי אם מישהו אחר יכול גם אני יכול".

כולנו זוכרים את המרתון הראשון שלנו, נכון? לא משנה כמה יבואו אחריו תמיד נזכור אותו כמו את האהבה הראשונה שלנו. הכי מרגש, הכי תמים והכי מלא פרפרים בבטן.  ניר כלל לא תכנן, לעשות את המרתון הראשון שלו זה פשוט יצא: "התלוויתי לכמה חברים מהמילואים שנסעו לרוץ את מרתון פריז. נסעתי איתם רק כדי ללוות אותם חלק מהמרחק כחוויה. אבל אז הגעתי לקילומטר השלושים, הייתה איתי עוד בחורה אשר ליוותה אותי ובאופן ספונטני קיבלתי החלטה ואמרתי לה שאנחנו חייבים לסיים את המרתון. כשהגענו לסוף זה פשוט היה נפלא".

ניר מראה לי איפה תעבור הרכבת הקלה עוד אחד מהפרויקטים שהוא כל כך רוצה שיהפכו כבר למציאות:  "אני איש של אתגרים מאז ומתמיד גם בתחום העסקי , וגם בתחום האישי תמיד הייתי סטרט-אפיסט". הסטרט-אפ החדש של ניר, שאפשר לראות כי הוא כל כך מתרגש לקראתו, הוא מרתון ירושלים. ההחלטה, ליישם את החלום הסטרט-אפיסטי של ברקת, החל בעצם מחיפוש האתגר הבא בתחום הריצה הפרטית שלו: "כל הזמן, אני וחבריי, כשהיינו רצים ומתאמנים ביחד למרתונים חיפשנו את האתגר הבא, רגע, עדיין לא עשינו את ניו יורק? חייבים לעשות את ניו יורק!. ומה עם ברלין? מה לא נרוץ גם את ברלין?, חייבים לעשות! כל פעם חיפשנו את האתגר הבא"


על מסלול המרתון



"אז הבנתי שהאתגר הבא חייב להיות בירושלים. אי אפשר להגיד שאתה מרתוניסט בלי לרוץ את מרתון ירושלים". לצערו של ניר אין לו מספיק זמן כדי להתחייב, לאימונים הנחוצים, למקצה המלא של מרתון ירושלים ולכן הוא ירוץ רק את מקצה חצי המרתון. ניר מספר על יתרונותיו כירושלמי. "יש לי יתרון של ביתיות. אני בשבועות הקרובים רוצה להתחיל להתאמן לקראת זה". יש לו עוד יתרון. ניר מכיר כל לבנה עליה ידרוך. כל עליה וכל ירידה וזאת כי הוא עצמו בחר את המסלול עבור הרצים אשר יגיעו, מכל קצוות עולם, לחוות אותו.

כשהוא הרכיב את המסלול היו לו מטרות מאוד ברורות: "המסלול הוא לא מסלול הכי קל הוא בהחלט מאתגר. היה חשוב לי כי המסלול יעבור בעיר העתיקה ויראה אותה מכמה זוויות שלה. היסטורית, דתית , רוחנית וערכית. להראות את הכול מקרוב ולאפשר לאנשים לחוות את כל זה בריצה שלהם". מרתון ירושלים יאפשר לניר ברקת לקחת כמה דברים שיש לו הרבה תשוקה אליהם, למזג אותם וע"י כך, להעביר את המסר אשר בו הוא כל כך מאמין.

"זה עוד חלום המתגשם ואני מאד מתרגש. אין שום סיבה בעולם כי מרתון ירושלים לא יתפוס תאוצה ויהיה מרתון בינלאומי אשר יתקיים פעם בשנה . את חייבת להבין, זה לא רק עניין של ספורט, מרתון ירושלים זה עניין של עיר הבאה לכבד את האנשים הבאים לבקר אותה. נרשמו כבר 400 משתתפים מחו"ל. החדרים בבתי המלון בעיר מפוצצים. אנשים יגיעו לכאן לא רק בשביל המרתון. הם יגיעו גם כדי לבקר, להישאר ולטעום מהעיר עצמה. ככה זה הופך להיות סוג של הפנינג והרבה יותר מעוד ריצה". 

אני יכולה לשתף אתכם, מקרוב כשאני מביטה לניר בעיניים, כשהוא אומר את המילים האלה רואים את עיניו בורקות והזיעה על הפנים שלו הופכת להיות פתאום משהו מתוק. ניר יודע כמה כוח יש לריצה, כמה היא מחברת ומגשרת על פערים, נותנת לנו פלטפורמה להכיר אנשים אשר מעולם לא הינו מכירים אילולא עולם הריצה המשותף. "הריצה, חד משמעית, מחברת בין אנשים ושמה את כולנו על אותו מישור. היא מחברת בין זרמים שונים, דתות שונות, זה כל היופי והקסם בה". בעיר כמו ירושלים, אשר מלאה בזרמים, דתות ופלגים חברתיים יכול להיות כי זה הדבר הנכון. לא משנה מאיפה אתה ובמה אתה מאמין. כשאתה רץ אין לזה משמעות וכולנו הופכים להיות כאחד.


סיום הריצה, רגע לפני סיום הדייט על המסלול



ניר הבין את הפוטנציאל האדיר הקיים בדבריו
והוא מינף את זה למקום שהוא מאוד אוהב – הריצה.  ארבעים דקות, של ריצה, במחיצתו של הירושלמי והיא כמעט הגיעה לקיצה. לקראת סיום אני שואלת את ניר מה הטיפ שהוא יכול לתת לרצים. "ראשית, להאט קצת בעליות ואז זה באמת לא כזה נורא. אני אומר לרצים לבוא, לפני המרתון, להכיר קצת את המסלול במיוחד את החלקים הקצת יותר מאתגרים שלו. אם הרצים יתארגנו בקבוצות, יגיעו לכאן בבקרים או בסופ"שים ופשוט יבחרו חלקים במסלול ויתאמנו שם, אני מבטיח שאחרי אימון אחד, שניים יבינו כי זה לא כזה נורא". 

פנייה קטנה שמאלה ובניין העירייה מתגלה לפניי. אני קצת מתבאסת כי באמת היה לי כיף. ניר גרם לי להרגיש הכי בבית שאפשר ואני בטוחה כי גם לרצים הצפויים לרוץ כאן בעוד כחודשיים תהיה הרגשה כזו. כשהדופק התייצב מעט חשבתי על כי לעיתים אנו מחפשים את ההתרגשות במקומות כל כך רחוקים. אנו משקיעים זמן וכסף כדי לטוס למדינה אחרת לרוץ בה מרתון. עכשיו עיר הבירה שלנו סוף סוף חובקת מרתון משלה ומאפשרת לנו, במרחק נסיעה קצרה יחסית, לחוות הפנינג של מראות, נופים והיסטוריה עליה גדלנו כולנו.

אני יודעת כי יש לנו, כקהילת רצים, סוג של מחויבות
לקחת חלק בדבר ההיסטורי הזה ולהפוך אותו לאחד מהמרתונים הבאים ברשימה שלנו. ניר, לגבי החלום הפרטי שלך והאתגר אשר עוד מעט יהפוך למציאות, כשתחבר בין מזרח למערב בין צפון לדרום נותר לי רק לאחל לך להמשיך לחלום ושאנחנו נהנה מהגשמת חלומותיך. תודה על האירוח הנפלא בביתך בלשכה ובירושלים בכלל.

שלגיה.
ניצה חדד
עובדת בתחום הנדל"ן ומשתתפת בתחרויות ריצה ובוגרת מרתון ברלין 2010.

קישורים: ריצה, מסלול ריצה, מרתון



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג