דייט על מסלול הריצה עם ניצה חדד- יאיר להב דייט בהמשכים

קיבלתי טיפ מאיש חכם:. אם אתה רוצה להיות הטוב ביותר במשהו אז תיקח לך את המורה הטוב ביותר שילמד אותך
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

קיבלתי טיפ מאיש חכם:. אם אתה רוצה להיות הטוב ביותר במשהו אז תיקח לך את המורה הטוב ביותר שילמד אותך

מאת:ניצה חדד


ההבנה היא שאם אני רוצה להיות הטובה ביותר במשהו, הדרך הנכונה היא לאמץ אל חיכי את המנטור הטוב ביותר בתחום בו אני רוצה להתמקצע. עוד הבנתי, שאי אפשר לחסוך בזה או לעגל. פינות אתה צריך להירתם למען המטרה ולנסות למצוא לך את המורה הטוב ביותר בשביל המשימה.

והפעם אני מאמצת אל רשימת הטלפונים שלי את יאיר להב. דיאטן ספורט קליני ואיש חינוך גופני ומנהל מקצועי של המרכז לתזונה ופעילות ברמת החייל אשר ילמד אותי איך לאכול נכון ועדיין להיות מאושרת. את התוצאות שיאיר הפיק עבור התלמידים שלו כבר ראיתי מול עיניי ובהחלט נדהמתי לנוכח התוצאות. חברים שלי שהפכו להיות שדופים, חזקים ומהירים יותר בזכות העובדה שלמדו אצל הטוב ביותר הורידו במשקל וביססו את גופם כמו שאתלט/ספורטאי צריך להיות. ככה לפחות יאיר להב טוען. עכשיו, שלא תבינו אותי לא נכון, אני לא הולכת להתחרות במרוצי הקיץ הקרובים כדי לסיים על דוכן המנצחות אבל החלטתי לצאת נגד הגנים הטריפוליטאים שירשתי (כל אחד והמזל שלו בחיים) ולנסות לרשת גנים חדשים של ספורטאית סוג ב' . עכשיו נראה מי ינצח הגנים או המדע המדויק של להב.


השקילה הראשונה



למען המשימה אני נכנסת למחוזות עגבניות השרי המוגשות כמתאבן, במשרד של להב, כדי שהוא יהפוך אותי ל – 60 -90 -60 מלבד הגובה כמובן . את הגובה לקחתי מהצד הפרסי – כבר אמרתי שכל אחד והמזל שלו?! .

בפגישה הראשונה עם להב אני קצת נבהלת. נוכח לידי גבר תמיר ומשורטט. שמעתי עליו רבות ועל כמה הוא פרפקציוניסט ודייקן אבל גברים יקרים, מי שנחשף מולי העמיד סטנדרטים אחרים של אסתטיקה וחיבור לגוף ולמראה. הגובה שלו מדויק להפליא. הג'ינס שנמתח על גופו נגמר בדיוק בקו הנכון במפגש עם הנעלים, הז'קט שמונח על שרירי פלג גופו העליון תפור בול למידותיו והכפתורים תלויים בדייקנות קולוסלית עד כדי כך שאני שמה לב לאצבעות הדקות והארוכות ותווי הפנים הסימטריים ביותר בהן נתקלתי.

אפילו במשרד שלו יש ריח של בריאות באוויר, עד כדי שבא לי לקחת קצת אוויר בשקית ולפזר בדירה התל אביבית שלי. ספריה ענקית של ספרים רק ברוח מחקרי תזונה, פיתוח גוף וכל דבר שרק עולה על דעתכם בהקשר לגוף ונפש כל זה נתמך על קיר ענק וחושפת איש יודע דבר, אשר חקר, למד ורכש בצדק את התואר מנטור לתזונה ופיתוח הגוף. להב שולח אותי לבצע שני דברים ראשוניים על מנת להבין בכלל מאיפה מתחילים – כמו בכל שיעור ראשון המורה רוצה לדעת מה אתה מביא איתך מהבית. לשם כך אני תורמת את גופי למדע ומבצעת שלל בדיקות. הבדיקה הראשונה מבוצעת במכשיר שנקרא דקסא (DEXA) ותפקידו לסרוק ולמצוא את צפיפות העצם וכמות השריר והשומן ברגליים אגן ירכיים חזה גב וידיים, ממש כמו סורק שעובר על כל חלקיק ונותן לנו נתון מדויק כמה אחוזי שומן יש בכל איבר, כך מסביר לי יאיר בזמן שאני שוכבת מתחת לסורק ומבועתת רק מאיבר אחד: האגן, נו זה שירשתי מהצד הטריפוליטאי שלי. על פי תוצאות הבדיקה שלך ממשיך יאיר ואומר נוכל לדעת באופן ספציפי יותר במה להתמקד ועל מה לשים יותר דגש.

מכשיר ה-DEXA



בבדיקה השניה אני כבר צוחקת.
יאיר "מאלץ" אותי לרדת למדי ב' (בגד ים) ולהיכנס לתוך "הביצה", ככה קוראים לזה בשביל הצחוק אבל השם האמיתי של המכשיר ההזוי הזה נקרא "בוד פוד" (BOD POD). תפקידה של "הביצה" הוא למצוא משקל סגולי או את צפיפות הגוף עוד נתון שמאפשר למנטור החדש שלי לדעת את נקודת הפתיחה ההתחלתית שלנו. בנוסף, יש עוד שלל בדיקות כמו חילוף חומרים ובדיקות דם אשר מאפשרות ליאיר לעשות את עבודת המדע שלנו ולהכין לי את תפריט הפתיחה.

יושבים להרכיב תפריט וכצפוי שלב הויתור שלי, על כמויות האלכוהול הרצויות בשבוע, הגיע די מהר. אני נאלצת להבין שערבי שישי הבאים יהיו נטולי אלכוהול ויהפכו להיות מחבת עם טיפה של שמן וחביתה מעל. "זו המשימה שלשמה התכנסנו ואת חייבת להיות מפוקסת" – המנטור שלי מחדיר בי את רוח הקרב, ריח חלבון ואני מתחילה את מסע העמסת המשקולות וקיזוז האלכוהול.

אני אמורה להיפגש עם יאיר פעם בשבוע ולראות מה למדתי או יותר נכון אם אני תלמידה טובה וממושמעת.
יאיר רוצה אותי מגולפת תוך שלושה חודשים. זה החזון שלו ואני רק חיילת נאמנה, מה שלא מותיר לי ברירה אלא להודיע לחברים שלי שמסיבות לא יהיו בתקופה הקרובה. אני לוחצת את היד לחבר הטלפוני החדש שלי והוא מבקש ממני לסמס לו כל שאלה שתעלה בדעתי. אמרתי לעצמי בלב מסכן הוא לא יודע כמה אני אשתמש בזה.


הכנה לקראת הבדיקה במכשיר ה-"בוד פוד"


אני יוצאת לי אל מחוזות גבינת 3%, מבינה שהטיפ שהאיש החכם נתן לי בהחלט מתחיל לעבוד. יאיר ללא ספק משרה בי תחושה של הטוב ביותר ועכשיו נותר לי להוכיח לו שאני תלמידה מצטיינת.

ועד הפעם הבאה שיהיה לכם בתאבון.
שלגיה


ניצה חדדניצה חדד – משתתפת בתחרויות ריצה ובוגרת תחרויות המרתוו של ברלין 2010 ואמסטרדם 2011

קישורים: ריצה, דייט על מסלול הריצה



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג