אז איך צולחים את זה, לעזאזל ?

תחרות ישראמן סמסונג 2012 מתקרבת. אצל כולנו מאיץ הדופק לקראת תקופת האימונים הקרובה שבה "נעלה קומה" ונבצע אימונים ארוכים, קשים ולעיתים משולבים במטרה להגיע לאירוע במיטבנו. כולי תקווה שהרשומים לתחרות, מתאמנים על פי תוכנית מסודרת מי במסגרת קבוצה ומאמן ומי שבחרו להתאמן באופן עצמאי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

תחרות ישראמן סמסונג 2012 מתקרבת. אצל כולנו מאיץ הדופק לקראת תקופת האימונים הקרובה שבה "נעלה קומה" ונבצע אימונים ארוכים, קשים ולעיתים משולבים במטרה להגיע לאירוע במיטבנו. כולי תקווה שהרשומים לתחרות, מתאמנים על פי תוכנית מסודרת מי במסגרת קבוצה ומאמן ומי שבחרו להתאמן באופן עצמאי

מאת:אבינועם ברוכין


קטונתי מלתפוס מקומם של מאמנים ולהציע תפיסת אימונים כלשהי אך בחרתי לשתפכם בניסיוני האישי , כמי שפעיל בתחום הטריאתלון למרחקים ארוכים מאז שנת 2000. איני מרבה להשתתף בתחרויות אבל העיסוק בתחום מהווה עיסוק מרכזי בחיי ואני משתדל לשמר יכולת קבועה של כשירות מנטאלית ופיזית להתמודדות עם תחרות לחצִי איש ברזל בהתראה קצרה.

במסגרת שרותי הצבאי ביקרתי במתקן אימוני היבשה של הצבא האמריקאי. כיאה למעצמת העל הזאת, מתקן האימונים הוא עיר ענקית עם יכולות אימון מדהימות. הנכנס בשערי המחנה לא יכול להתעלם מכרזת ענק המושכת את תשומת ליבו של כל עובר אורח: Train as you fight, או בעברית : "התאמן כפי שתלחם ". לאט לאט חלחל המשפט לחיי והפך לבסיס התפיסה והגישה לאימונים שלי: "התאמן כפי שתתחרה".

מסלול התחרות באילת תובעני. מאמצי העל הנדרשים ממשתתף במרחקֵי המלא והחצי זוכים כאן לתוספת משמעותית. מסלול אופניים אתגרי וקשה, ריצה שתחילתה ירידה וסופה מישור. מזג אוויר בלתי צפוי ומגוון שגם ביום חורף בהיר ורגוע עלול להשתנות או להפתיע, וכל אלו בקטעי המסלול המחברים את הערבה מחד והרי אילת מאידך.

השתתפתי בתחרות בינואר 2009 במרחק המלא. מיותר לספר שוב ושוב על מזג האוויר הסוער ששרר באזור והביא את המשתתפים לקצה גבול יכולתם. היות ואיני שייך לקבוצת החוד, נקלעתי לשלבי הסופה הקשים שכללה גשם, ברד ורוחות במשבים עזים. כאשר הגעתי, בפעם השנייה, לצומת נאות סמדר ולפניי עוד 60 ק"מ רכיבה עד למעבר נטפים, ירדה הראות כמעט לאפס בשל סופת האבק. לא אלאה אתכם בסיפור הדרך חזרה רק אומר שעודדתי עצמי חזרתי ושיננתי שאין סיכוי שאפסיק לרכוב אלא אם המארגנים יכפו זאת עלי בשל התנאים המסוכנים. 7 ק"מ לפני מעבר נטפים הופסקה רכיבתי בהחלטת מנהלי התחרות והועברתי למעבר נטפים. לאחר התארגנות קצרה יצאתי לריצת המרתון. בזינוקי לריצה נותרו מאחור רק שני מתחרים. את התחרות סיימתי במקום 45 מתוך 55 מסיימים.


הרוחות של ישראמן 2009 (צילום: שי קמחי)


הלקח המרכזי שלי מתחרות זאת היה להמשיך ולחפש תנאי אימון המדמים את מרחב התחרות. אימונים משולבים בהם סיימתי רכיבה ומיד יצאתי לריצה שולבו בתוכנית האימונים שלי כבר בתקופת הבסיס. ככל שהתקרבתי למועד התחרות העליתי את רף הקושי בסוג אימונים זה. בתחילה סיימתי רכיבה בישוב נווה שלום ורצתי "רק " 12 ק"מ עד ביתי בכפר שמואל. (כן , אני גר ב"משולש"). הערך המוסף למסלול זה היה הקטע הקצר של הירידה מנווה שלום, בו למדתי להתמודד עם תבנית ריצה בירידה כשפתאום צריך לבלום ולא לדחוף. באימוני האופניים הארוכים בשבת אני מגיע באופן קבוע ל"בר בהר" בנס הרים. בכל פעם באחת מהדרכים השונות המובילות לבירה השחורה בקיץ ולקפה השחור בחורף.

כאשר העליתי את רף האימונים לשיאו ערכתי מספר אימוני סימולציה לתחרות בהם רכבתי כ- 6 שעות בהרי ירושלים ואזור בית גוברין. תמיד סיימתי בעליה לנס הרים ומשם רצתי לכיוון בית שמש ופעם אחת הרחקתי עד צומת נחשון. פעם אחר פעם התמודדתי עם אתגר העליות, ההחלפה הקצרה והמעבר לריצה ארוכה כשתחילתה ירידה המדמה את הירידות מנטפים לאילת. לאורכם של האימונים הקפדתי על אכילה ושתייה על בסיס אותם מוצרים אותם אוכל ואשתה בתחרות. ניסיתי והתאמתי לי ציוד לרכיבה ולריצה שיהיה מגוון ויאפשר התמודדות עם מצבים קשים אך לא יעמיס משקל ונפח מיותר. היות ואימוני האיכות נערכו בחודשים נובמבר ודצמבר לא ויתרתי כאשר ירד גשם או מזג האוויר סער.

באחת השבתות, במחצית השנייה של חודש נובמבר, פקדה את ארצנו סופת אבק עם רוחות דרומיות קרות ועוצמתיות. בשבת זאת רכבתי 150 ק"מ שכללו עליה לצובה, ירידה לכרם, עליה לנס הרים ומשם דרך צור הדסה לבית גוברין וחזרה לביתי. זה ארך 9 שעות וחזרתי לביתי מאופר באבק ומפורק גופנית, אבל הגישה הוכיחה את עצמה. לא תוצאת אותה תחרות חשובה אלא תחושתי בסיום . רצתי את המרתון מבלי לצעוד, למעט בתחנות ההזנה, וחוויתי חוויה אדירה של יכולת ושליטה במצבים קיצוניים.


על מסלול  האופניים יכולים המתחרים לפגוש רוחות עזות


אני ממליץ בחום לכל המתכוננים לתחרות, להפעיל את דמיונם, להקשיב ללקחי עבר של משתתפים ולהתאמן בתנאים הקרובים למציאות ככל שניתן. אמנם העלייה מאילת למעבר נטפים ראויה לכבוד ולהערכה אבל במישורים של אזור סיירים ועובדה עלולים המשתתפים לפגוש רוחות קרות, לעיתים צפוניות ולעיתים מערביות, טמפרטורה נמוכה ואבק גם אם לא מתחוללת סופה. בעוד בהרי אילת קר, עשוי מזג האוויר באילת להיות אביבי וחמים ולכל האפשרויות האלה כדאי להיערך ולהתכונן.

שורות אלה נכתבו מאחר ואני מאמין שאפשר ונכון ללמוד מעט מניסיונם של אחרים.

אתר –
ישראמן סמסונג 2012

מפת מסלול הרכיבה

תאור מסלולי התחרות



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג