תגובת איגוד האופניים לאליפות בשישי או שבת

רוח חדשה נושבת באיגוד האופניים הישראלי. תגובה רשמית וחסרת תקדים העבירה, בוני אשל- יו"ר האיגוד לאילן גולדמן, על הכתבה שפורסמה בשוונג- "אליפות לאומית בשישי או שבת?". נענינו לבקשתה המפורשת של יו"ר האיגוד ואנו מביאים את התגובה במלואה וללא שינוי בנוסח או במילים שנבחרו. מעבר לתגובה, המסמך/תגובה של היו"ר היא הצצה נדירה לקשיים העומדים בפני איגוד האופניים כמנסה לקיים תרבות ספורט ראויה במדינת ישראל
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


רוח חדשה נושבת באיגוד האופניים הישראלי. תגובה רשמית וחסרת תקדים העבירה, בוני אשל- יו"ר האיגוד לאילן גולדמן, על הכתבה שפורסמה בשוונג- "אליפות לאומית בשישי או שבת?". נענינו לבקשתה המפורשת של יו"ר האיגוד ואנו מביאים את התגובה במלואה וללא שינוי בנוסח או במילים שנבחרו. מעבר לתגובה, המסמך/תגובה של היו"ר היא הצצה נדירה לקשיים העומדים בפני איגוד האופניים כמנסה לקיים תרבות ספורט ראויה במדינת ישראל

מאת:יו"ר איגוד האופניים – בוני אשל


מצורפת תגובת האיגוד לכתבה אשר פורסמה בשוונג ותוכלו לראות כאן – אליפות לאומית בשישי או שבת?

30 בינואר 2011
לכבוד
אילן גולדמן

אילן שלום,
במענה לשאלותיך שהועלו בכתבה "אליפות לאומיות בשישי או שבת?" ויותר מכך, במטרה לשתף אותך ואת הקוראים במציאות היומיומית של ספורט האופניים בארץ להלן כל הנוגע לארגון וקיום תחרויות ואליפויות-

1. ספורט האופניים בשונה מענפי ספורט אחרים בהם התחרויות נערכות באולמות סגורים, מקיים את התחרויות בכבישים ויערות. משמעות הדבר היא, כי איגוד האופניים אינו הגורם היחיד המשפיע על ארגון התחרות. גורמים נוספים כמו משטרת ישראל, צה"ל ורשויות מקומיות הם חלק בלתי נפרד מארגון תחרויות אלו.

2. ארגון התחרות מתבצע באופן בו איגוד האופניים מחליט על מסלולי התחרות, כביש ושטח, בהתאם לקריטריונים מקצועיים בלבד. לאחר קביעת המסלולים פועל האיגוד מול הרשויות הרלוונטיות בהן עובר מסלול התחרות ורק לאחר קבלת האישור מהרשויות מוגשים המסלולים לגורמים המקצועיים במשטרת ישראל.

3. נדגיש, כי הגשת תכניות התחרויות למשטרה אינה מהווה אישור אוטומטי למסלולים המבוקשים. רק לאחר הגשת התכניות מתחיל המו"מ מול משטרת ישראל, במטרה לאשר אם לאוו את המסלולים המבוקשים. בלא מעט פעמים, אישור המשטרה שהתקבל בחודש פברואר (תחילת עונת התחרויות) לא היה  רלוונטי במועד התחרות וכתוצאה, האיגוד היה מחויב למצוא מסלול חלופי.

בנוסף, רק כשבוע לפני התחרות מעבירה משטרת ישראל לידי האיגוד את דרישת התשלום, מה שאומר, כי האיגוד אינו יודע את עלות השיטור הסופית עבור כל תחרות אלא שבוע לפני התחרות בלבד. כפועל יוצא, כפי שקרה בעבר, נאלץ האיגוד לבטל תחרויות בשל העלויות הגבוהות.


לקרוא את סעיף 3 ולבכות או לצחוק- אבטחת תרבות ספורט בישראל 2011 לאחר משא ומתן חוזר ומדי תחרות


4. כאן המקום להזכיר, כי בניגוד לדוגמאות המובאות בכתבה לגבי מרתונים, טריאתלונים או אירוע המוני בתל אביב בהם עלויות השיטור מתקזזות מול דמי הרישום של אלפי המשתתפים באירועים אלו, לא כך בתחרויות אופניים.
בהתאם לחוק הבינלאומי, בתחרות אופניים חל איסור להשתתפות של מעבר ל- 200 רוכבים לתחרות ולכן, עלויות המשטרה אינן מתקזזות מול דמי הרישום של הרוכבים אלא נשארות כעלויות המוטלות על האיגוד בלבד.

5. בנוגע לקיום תחרויות שלא בשבת: בשנת 2009 נקבעו בלוח התחרויות של האיגוד 9 תחרויות כביש (קריטריום- מסלול סגור) בימי שלישי ושישי לסירוגין. בשנת 2010, התקיימו 7 תחרויות בימים אלו ושלא בשבת,  כולן בשיתוף פעולה עם הרשויות הרלוונטיות. נכון להיום, בשנת 2011 ולמרות רצונו של האיגוד להוסיף ללוח תחרויות מסוג זה, רשויות רבות אינן מעוניינות לחדש את התחרויות בימים אלו, עקב מיעוט משתתפים ותלונות חריפות מהאוכלוסייה ברשויות אלו.

6. בנוגע למסלולי תחרויות כביש כאליפויות ישראל: בתחרויות מסוג זה, מדובר במסלול כביש מעגלי מעל 20 ק"מ. במדינה קטנה כמו ישראל, כל סגירת כביש מעין זו גורמת בזמן התחרות לסגירת יישובים רבים לאורך המסלול בימי שגרה של עבודה ולימודים.  תופעה זו, מונעת את קבלת אישורן של הרשויות המקומיות ומשטרת ישראל אלא קיומן של תחרויות מסוג זה בשבתות בלבד.

נוסיף, כי בנסיבות בהן תחרויות מסוג זה מתקיימות שלא ביום שבת, תחושת התושבים ביישובים אלו היא כי הם הופכים  ל"בני ערובה" של תחרויות האופניים, מה שיוצר בהם התנגדות לספורט האופניים כולו.

7. בנוגע לאליפות ישראל נגד השעון (נג"ש) המתקיימת ביום חמישי,יובהר, כי מועד זה נקבע בהתאם לחוקי ה- UCI , כך שרוכבים ישראלים יקבלו את הניקוד בדירוג הבינלאומי. חוקי ה UCI דורשים כי 2 אליפויות לאומיות יתקיימו באותו שבוע. בשנת 2009 הצליח האיגוד כמצוין על ידכם לקיים את האליפות בנג"ש בכביש 6 כאירוע המציין את פתיחת החלק הצפוני של הכביש ובשנת 2010, ארגן האיגוד את אליפות נג"ש בחלק הדרומי של כביש לכיש. לאחר תלונות התושבים באזור לכיש, המשטרה אינה מאשרת לקיים את האליפות במקום זה בשנית.

לאור האמור, נכון להיום, אנו פועלים למציאת מסלול באורך של 17 ק"מ אשר לא יחסום יישובים ולא יפריע לצירים מרכזיים, זאת במטרה לקיים את האליפות.

8. נוסף על האמור עד כה, ארגון תחרויות אופניים בכביש ובהרים, דורש כמות לא מבוטלת של מתנדבים- שופטים, מרשלים, מודדים, נהגים ועוד. ללא מתנדבים אלו, המוסמכים למלא את תפקידם בתחרויות לא תהיה אפשרות לקיים את התחרויות. מתנדבים אלו עובדים במהלך השבוע ואין באפשרותם להגיע למלא את תפקידם בתחרויות אלא בשבתות בלבד.

9. בכל פעילותו, האגוד מבקש להתייחס לכל הרוכבים והרוכבות באשר הם. בינהם, דתיים, ואלו העובדים ו/או לומדים במהלך השבוע, חיילים המשרתים בצה"ל המקדישים את זמנם (המועט הפנוי) לאימונים לקראת התחרויות, כאשר כל האחרונים, אינם יכולים לבוא להתחרות במהלך השבוע.

לסיכום הדברים נוסיף ונאמר, כי היינו שמחים מאד, לו הייתה נתנת לנו האפשרות כנהוג באירופה, בהן תחרויות לאומיות, בשל חשיבותן הרבה, מתקיימות בימי ראשון.

בברכה,

בוני אשל
יו"ר איגוד האופניים בישראל

כתבת המשך אפשר לראות כאן – ניתוח עובדתי של תגובת האיגוד



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג