שבוע לישראמן 2010

מספר שיא של משתתפים בתחרות ישראמן 2010. איש הברזל, יובל בן חורין, כותב את יירית הפתיחה לקראת התחרות הקשה בישראל. התחרות תיערך ביום שישי הבא, ב- 29.1, באילת ותכלול מקצים למרחק איש-ברזל מלא ולחצי המרחק
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


מספר שיא של משתתפים בתחרות ישראמן 2010. איש הברזל, יובל בן חורין, כותב את יירית הפתיחה לקראת התחרות הקשה בישראל. התחרות תיערך ביום שישי הבא, ב- 29.1, באילת ותכלול מקצים למרחק איש-ברזל מלא ולחצי המרחק

מאת:יובל בן חורין


רשימת המשתתפים בתחרות הישראמן השנה כוללת 370 ספורטאים, מהם 84 שעומדים להתחרות במרחק המלא. כמות המשתתפים מהווה מספר שיא (בתחרות של 2009 השתתפו 215 אנשים), וכוללת 55 נשים.

התחרות הינה היחידה בארץ למרחק איש-ברזל מלא, והיא נחשבת לאטרקטיבית מאוד עבור טריאתלטים אשר מעוניינים להשתתף בתחרות איש-ברזל קרובה וללא צורך בנסיעה לחו"ל. הזדמנות שמאפשרת להגיע לאירוע עם המשפחה. קיומו של אירוע למרחק המלא במגרש הביתי וקצב הגידול המרשים בכמות המשתתפים משנה לשנה מהווים אינדיקציה להשתרשות ענף הטריאתלון ואיש הברזל בישראל וכמות העוסקים בו. מרשימה עוד יותר העובדה ש-18 משתתפים מגיעים מחו"ל להתחרות במסלול המאתגר.



מסלול
האירוע נערך באילת זו הפעם ה-11. מקצה השחייה יצא מאזור המלונות. מסלול הרכיבה כולל טיפוס לכיוון נטפים ומשם רכיבה בכביש 12 עד לצומת שיזפון וחזרה. המקצה לחצי המרחק מסתובב חזרה דרומה באזור סיירים. שטח ההחלפה השני הוא בעין נטפים, ומסלול הריצה כולל ירידה לאזור שדה התעופה ומשם ריצה צפונה לאורך גבול ירדן וחזרה (פעמיים) לצורך השלמת מרתון מלא, או ריצה ישירה לקו הסיום במלון שרתון עבור משתתפי חצי המרחק.

התחרות נחשבת לאירוע מאתגר במיוחד, משתי סיבות עיקריות: אחת היא המסלול, קטע האופניים כולל טיפוס מאילת לאזור נטפים, טיפוס של כ-800 מטרים כבר בתחילת הרכיבה, כאשר מנטפים (ק"מ 20) והלאה הרכיבה כוללת גבעות רבות ומתובלת בדרך כלל בהתמודדות עם רוחות חזקות. סיבה שניה היא גודל האירוע. אמנם מספר המשתתפים גדל בעקביות ובצורה מרשימה משנה לשנה, אך עדיין מדובר באירוע של כ-350 משתתפים.

התחרות של 2009 הייתה תחרות קשה במיוחד. מזג האוויר היווה גורם מכשיל ואימתני. המתחרים התמודדו עם גשם ורוחות פנים וצד מלווים במשבים חזקים של כ- 100 קמ"ש. הרוחות היו כה עזות עד שלקראת סיום הרכיבה נאלצו המארגנים להוריד חלק מהמתחרים ממסלול האופניים משיקולים בטיחותיים. מזג האוויר המשיך להכות כאשר גם בשלב הריצה נאלצו המתחרים להתמודד עם רוחות וסופות חול.

את התחרות ניצח קונרד ון-אולמן משוויץ, בזמן מדהים של 9:54 שעות. ון-אולמן, איש ברזל מנוסה שכבר סיים בזמן של 8:40 שעות בתחרות באוסטריה לפני מספר שנים, סיפר שהתחרות באילת הייתה התחרות הקשה בחייו, "אני חייב להודות, שבשנה שעברה זה ממש לא היה כיף," אמר קונרד. במקצה לחצי המרחק ניצח מריו גרנר, חייל או"ם שמשרת בארץ, בזמן של 5:12 שעות, כאשר ראשון בין הישראלים הגיע גונן הרפז בזמן של 5:17 שעות. יש לציין לשבח את הנחישות וההתמדה של המתחרים: מתוך כלל המזנקים, שלושה אנשים בלבד לא סיימו את התחרות.

ישראמן 2010
התחרות השנה תספק עניין רב עם משתתפים חזקים רבים, חלקם מוכרים וחלקם משתתפים באירוע בפעם הראשונה: קונרד, מנצח השנה שעברה בזמן של 9:54 שעות, חוזר להגן על תוארו. גלעד רותם, איש הברזל הישראלי הבולט ביותר (8:43 שעות באוסטריה ומקום שני בקבוצת הגיל בהוואי) מגיע להשתתף בישראמן בפעם הראשונה, כאשר הציפיות ממנו גבוהות במיוחד. יש לציין שזוהי התחרות השלישית של גלעד למרחק זה תוך שבעה חודשים בלבד. סבסטיאן הוואר מגרמניה, בעל תוצאה של 8:24 שעות באיש-ברזל קוריאה. ליאור זך-מאור, שהגיע שני כללי (וראשון בין הישראלים) בשנה שעברה בתוצאה 10:31. נינה פקרמן, אלופת ישראל בטריאתלון, שסיימה בשנה שעברה את חצי-המרחק במקום הראשון בין הנשים, בזמן של 5:24 שעות ועם הריצה המהירה ביותר באותו יום, מגיעה להתחרות במרחק המלא. אין ספק שצפוי אירוע מרתק עם תחרות מעניינת מאוד על המקומות הראשונים.

בחצי-המרחק צפויה תחרות שטרם נראתה כמותה, עם כ- 250 מתחרים, חלקם מתחרים מנוסים במרחק המלא אשר בחרו בחצי-ישראמן כאבן דרך לקראת תחרות למרחק מלא בקיץ, חלקם מתחרים חזקים, צעירים ומבטיחים, שזוהי תחרות המטרה שלהם בעונה זו.

נוסף על המאבק הצפוי בקדמת שני המקצים, מספר משתתפים מעניינים נוספים אשר יזנקו למים באותו הבוקר הם: יוסי מלמן, מתחרה ותיק ומנוסה, שמקפיד להשתתף בעצמו בתחרויות אותן הוא מארגן. מור שלזינגר, שסיפרה אודות האימונים לקראת התחרות במהלך החודשים האחרונים, תשתתף לראשונה במרחק המלא. איילון ברכפלד, מנצח מתמיד בתחרויות האולטרה-מרתון שנערכות בארץ, ישתתף בתחרות לחצי-המרחק. כמו כן, מעניינת העובדה שבתחרות ישתתפו זוגות רבים ובני משפחה, אשר מנצלים את האירוע המקומי כהזדמנות להתחרות ביחד.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג