ראיון מצולם עם אלוף העולם בשחייה במים פתוחים

לכבוד אליפות אירופה בשחייה במים פתוחים המתחילה הבוקר, 7 בספטמבר 2011, באילת ראיין דניאל קציר, פרשן שוונג באליפות, את אלוף העולם בשחייה במים פתוחים - פטר סטויצ’ב
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכבוד אליפות אירופה בשחייה במים פתוחים המתחילה הבוקר, 7 בספטמבר 2011, באילת ראיין דניאל קציר, פרשן שוונג באליפות, את אלוף העולם בשחייה במים פתוחים – פטר סטויצ'ב

מאת:מראיין דניאל קציר, תרגום: תמר ברניס



פיטר, זהו כבוד גדול להיפגש איתך. נשמח אם תספר מעט על עצמך ועל ההיסטוריה שלך בשחיה במים פתוחים.
היה זה לפני הרבה שנים כאשר שחיתי בפעם הראשונה במים פתוחים. התחלתי בתור שחיין בריכות והתחרתי בכל התחרויות הגדולות במקצה הג'וניורס. אני זוכר שחודשיים לאחר שזכיתי במדליית כסף ל-200 מטר ובמדליית ארד ב-400 מטר בקטגוריית ג'וניורס באליפות אירופה (בבריכה)
באיסטנבול בשנת 1992, שחיתי לראשונה במים פתוחים בתחרות במקדוניה. מאז עברתי בהדרגה לעבור לשחות במים פתוחים וכיום אני רק שוחה במים פתוחים ומטייל ברחבי העולם [לשם כך].

מהי התוצאה הטובה ביותר שלך עד כה?
כנראה המשחה המהיר ביותר שעשיתי היה בתעלה האנגלית. הייתי האדם היחיד שהצליח לשחות אותה בפחות מ-7 שעות. זהו שיא, אך לא שיא גינס מכיוון שלא ניגשתי לגינס לרשום את התוצאה.

מהי ההרגשה להיות אלוף עולם 10 שנים ברציפות?
זאת עבודה קשה כי כל שנה נהיה קשה יותר להגן על התואר מהשנה הקודמת.

איזו תחרות אתה הכי אוהב?
אני הכי אוהב את המשחה בקנדה בו זכיתי מקום ראשון 10 שנים ברציפות. אני אוהב אותו כי הוא יותר מאורגן וזה מקום יפה.

האם התחרות בקנדה היא תחרות מים קרים?
לא היה קר במיוחד, כ-20 מעלות צלסיוס.

מהי התחרות הארוכה ביותר שעשית?
מבחינת זמן, היה זה בשנת 98 בארגנטינה, כאשר שחיתי 40 ק"מ באוקיינוס האטלנטי, תחרות שעשיתי רק פעם אחת. מבחינת המרחק, היה זה בשנת 88 כאשר שחיתי במורד נהר פרנה [אחד הנהרות הגדולים ביותר בתבל – אורכו 3,998 ק"מ, מוצאו בברזיל, העובר דרך ארגנטינה].

השיא במשחה בתעלה האנגלית – כיצד עשית זאת?
זו הייתה תחרות שונה מאוד מהשאר. קודם אתה שוחה כל היום לבדך כי אין הרבה שחיינים שמזנקים איתך בתחרות. גם לא יודעים בידיוק את התאריך והשעה של הזינוק מכיוון שזה תלוי בתנאי מזג האוויר, הגאות והשפל. בנוסף, אין לך הערכת זמן בזמן השחייה, המים קרים מאוד ויש הרבה תנועת ספינות. בסוף הצלחתי ואני מאוד מרוצה מההישג שלי שם. זהו משחה קשה והייתי צריך לעשות אותו פעמיים – את הניסיון הראשון עשיתי ב-2006 ורק ב-2007 הצלחתי לקבוע את הזמן הטוב ביותר.

האם אתה מאמין שהיית זוכה במדליה אם הייתה יותר מפוקס באולימפיאדת בייג'ינג?
קשה לדעת כי ב- 2008 התחרתי הרבה סמוך לאולימפיאדה ואולי זו הייתה טעות מצידי, אך אינני יכול להצטער על דבר. אולי לפני האולימפיאדות הבאות, אעשה אחרת, אך ככל שהזמן עובר, אני מזדקן ואני יותר איטי וקשה לשמור על מקומי בטופ.

האם אתה מאמין שאתה יכול להביא מדליה בלונדון?
קודם עלי לעבור את המוקדמות ואז המדליה תהיה עבודה קשה מאוד כי יש הרבה שחיינים חדשים ומהירים. קודם אשמח לעבור את המוקדמות ואם אהיה בין ה-10 או 8 הראשונים באולימפיאדה, זו תהיה תוצאה טובה עבורי

מהי המטרה הבאה שלך?
יש לי רק מטרה אחת והיא לעבור את המוקדמות לאולימפיאדה כי אני רוצה להתחרות באולימפיאדה הרביעית בקריירה שלי.

תוכל לספר לנו על שגרת האימונים שלך?
אני מתאמן פעמיים ביום, סך הכל 11 "סשנים" בשבוע. כמות הקילומטראז' שאני עושה בשבוע תלוי בתקופת האימונים. בעיקרון אני עושה בין 6 ל-8 ק"מ לאימון. קשה קצת להסביר על שגרת האימונים כי הלו"ז לא פשוט. אני צריך מישהו צמוד אלי בסירה ויש לי כמובן צורך במאמן מקצועי כדי להשיג תוצאה טובה יותר.

תוכל לתת לנו טיפים לשחייה במים פתוחים?

אני שוחה תחרותית במים פתוחים אך רוב האנשים שוחים להנאה. הדבר החשוב ביותר הוא לבחור מקום בטוח לשחות בו. הייתי שמח לשמוע שעוד אנשים ישחו במים פתוחים וחשוב מאוד נושא הבטיחות, וכמובן ההנאה.


דניאל קציר – מייסד מרכז השחיה easy swim
 חלוץ מדינת ישראל בשחיה במים פתוחים למרחקים ארוכים. מקום תשיעי באליפות העולם במשחה למרחק 25 ק"מ בשנת 2008. אחד מ- 25 השחיינים הטובים בעולם למרחק 10 ק"מ שקבעו את הקריטריון הבינלאומי לאומיפיאדת בייג"ין כשבפעם הראשונה ענף זה הוכנס למשחקים האולימפיים. הישראלי היחיד שהשתתף בתחרות גביע העולם הארוכה ביותר בעולם למרחק 57 ק"מ. אלוף ישראל במים פתוחים.

קישורים: שחייה



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג