קרב המלוכה – השרביט עובר לריאן לוכטה

אמש נפל דבר בבריכה בשנחאי "המלך זז ויחי המלך החדש". בפעם השנייה תוך יומיים גבר המלך החדש ראיין לוכטה (27) על המלך הישן מייקל פלפס (26), והפעם לא רק שלוכטה ניצח, אלא הוא גם קבע את שיא העולם היחיד, כנראה, באליפות זו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


אמש נפל דבר בבריכה בשנחאי "המלך זז ויחי המלך החדש". בפעם השנייה תוך יומיים גבר המלך החדש ראיין לוכטה (27) על המלך הישן מייקל פלפס (26), והפעם לא רק שלוכטה ניצח, אלא הוא גם קבע את שיא העולם היחיד, כנראה, באליפות זו

מאת:דר' בוקי צ'יש



אליפות העולם בשחייה



מייקל פלפס דחף את לוכטה לרמת הישג הנדרשת ממלך חדש וגרם לו לא רק לנצח, אלא גם לקבוע שיא חדש במשחה ל- 200 מטרים מעורב אישי. 1:54.00 דקה! לפני מייקל פלפס ב- 16 מאיות בלבד. לוכטה זכה ביום השישי במדליות הזהב ה- 3 וה- 4 שלו ולפניו עוד משחה אישי – 400 מעורב אישי ומשחה השליחים המעורב. כלומר הוא מסוגל לסיים אליפות זו עם 6 מדליות זהב ואחת מארד.


ריאן לוכטה – שיא חדש במשחה ל- 200 מטרים מעורב אישי.
צילום: tobyandtaishan



גם במשחה הקלאסי של הלוך וחזור, 100 מטרים חופשי, עלה לבכורה כוכב חדש וכל האומה האוסטרלית צהלה ושמחה. ג'יימס מגנוסן רק בן 20 וכבר אלוף עולם במשחה לבוגרים, גברתנים, גבוהי קומה וחזקים. 47.49 שניות בשליחים ו- 47.67 שניות במשחה האישי מציבים היום את מגנוסן בעמדת זינוק עדיפה לקראת לונדון. אך הדרך עוד ארוכה והמלאכה רבה.

שני אלופי עולם לא גילו את הרמה הנדרשת לקראת המבחן הגדול בעוד שנה:
1 –  קוסוקה קיטג'ימה האלוף האולימפי בשני משחי החזה כשל בניסיונו לזכות בזהב. האם הוא יוכל לזכות בזהב אולימפי שלישי לפחות באחד משני המשחים בדיוק בעוד שנה?
2 –  ב- 100 מטרים חופשי סזאר סיאלו פיליו לא עלה כלל לדוכן המנצחים במשחה בו זכה באליפות העולם לפני שנתיים. האם זו חולשה זמנית עקב הלחץ בו הוא נמצא עקב מציאת חומרים אסורים בשתן שלו? או שזו נסיגה מקצועית? זאת לא נדע עד לתחרות הגדולה הבאה בלונדון 2012.


סזאר סיאלו פיליו לא עלה לדוכן המנצחים במשחה בו זכה באליפות העולם לפני שנתיים
צילום באדיבות ארנה



היפנים, שהגיעו במספר משחים כמדורגים ראשונים בעולם בתוצאותיהם השנה, לא השכילו עד היום לזכות ולו במדליית זהב אחת. הם ממשיכים במסורת של שנים: שחייה נהדרת ותוצאות נפלאות עד לתחרות הגדולה בעולם – אולימפיאדה או אליפות העולם. זאת להוציא יוצאי דופן כמו קיטג'ימה.

השחיינים מתעייפים. ניכר כי גם גדולי השחיינים מגלים סימני עייפות ביום השישי של התחרויות. בגמר המשחה האישי ל- 200 מטרים חתירה קבעו חמישה שחיינים זמן טוב יותר מ- 1:45 דקה. אולם במשחה השליחים ל- 4 כפול 200 מטרים גברים, זינקו 3 משחייני הגמר ראשונים, ואף אחד מהם לא ירד את גבול ה1:45 דקה. לדעתי עייפות. גם ראיין לוכטה שסגר וניצח עבור הנבחרת האמריקאית שחה 1:44.56 דקה הרבה פחות מהמצופה משחיין ששחה 1:44.4 דקה רק לפני ארבעה ימים (בהתחשב בזה שבזינוק שליחים "מרחף" יכולים השחיינים להרוויח כחצי שנייה). לדעתי עייפות!

בין הנשים הופתעתי שפדריקה פלגריני שניצחה במשחי ה- 400 וה- 200 חופשי
לא הופיעה למשחה ה- 800 חופשי וכל זאת לאחר שהצהירה כי בכוונתה לזכות בשלשה כתרים במשחי החתירה: 200, 400 ו- 800.


פדריקה פלגריני לא התייצבה למשחה ה- 800 למרות שהצהירה שתתייצב
צילום: Michiel Jelijs


רבקה סוני האמריקאית ניסתה פעמיים להתמודד עם השיא העולמי ב- 200 חזה אך כשלה בניסיונותיה. למרות הכישלון היא מלכת הבריכה בסגנון זה וממשיכה לאיים על השיא העולמי.


רבקה סוני לא הצליחה לשבור שיא עולם אבל עדיין מלכת הבריכה במשחי החזה
צילום: Marissa Nilon


הסינים ממשיכים לנצל את הביתיות ולזכות במדליות. מזהב , מכסף ומארד.

דר' בוקי צ'יש, שנחאי



דר' בוקי צ'ישדר' בוקי צ'יש-
דר' בחינוך גופני וספורט מאוניברסיטת אוהיו סטייט, ארה"ב. שיאן ישראל בעבר
ב- 100 מטרים חתירה, מאמן שחייה בכיר שאימן מספר שחיינים אולימפיים
ישראלים, אימן שחיינים בכירים מארה"ב, קנדה ומבלגיה, רכז קורסי מאמני
שחייה, מרצה בנושאי מינהל הספורט והמשחקים האולימפים במכללת וינגייט, פרשן
שחייה בעיתונות ובטלביזיה- במשחקי אטלנטה, סידני וביג'ינג.


קישורים: שחייה, בוקי צ'יש



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג