קווים לדמותה של טריאתלטית העילית – חלק ב'

הן חצו את ה-30, ועל אף המעבר המתבקש למרחקים הארוכים יותר, נותרות נאמנות למהירות ומנהלות חיי משפחה לצד קריירה בינלאומית מצליחה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הן חצו את ה-30, ועל אף המעבר המתבקש למרחקים הארוכים יותר, נותרות נאמנות למהירות ומנהלות חיי משפחה לצד קריירה בינלאומית מצליחה

מאת:הילה מימון


קווים לדמותה של טריאתלטית העילית – חלק א'

החיילת

אנג'יה דימטר, ילידת 1975, משרתת בצבא גרמניה על תקן ספורטאית. אתם קוראים נכון: בצבא גרמניה יש תקן לספורטאים שהם גם חיילים, לא להפך. 

דימטר מגיעה מבית ספורטיבי שכולל אח שזכה ב-5 מדליות אולימפיות בחתירה (קיאקים) באטלנטה 1996, סידני 2000 ואתונה 2004. לפני כניסתה אל עולם הטריאתלון דימטר עסקה בניווט ספורטיבי. בגיל 16, כשאביה הקים קבוצת טריאתלון, היא עברה לענף שבו היא מתחרה כבר יותר מ-15 שנה.

בתחרות הראשונה שלה, אליפות העולם לנוער ב-1994, דימטר סיימה במקום השמיני. אחרי שנה, רגע לפני המעבר לבוגרות, היא סיימה שנייה באליפות אירופה ותשיעית באליפות העולם לנוער (אליפות שבה מירב תרשיש הישראלית סיימה במקום ה-11). 

לדימטר נדרשו שלוש שנים כדי לעלות על הפודיום בסבב גביע עולם. זה קרה בקפלה-אוף-דן-בוס, ומשם היא המשיכה לתואר ראשון – אלופת אירופה לשנת 1999. התואר נתן לה כרטיס למשחקי סידני, המשחקים האולימפיים הראשונים שלה (בלונדון היא תרשום הופעה רביעית במשחקים). 

השנה הכי מוצלחת של דימטר הייתה 2003, שבה השיגה שלושה ניצחונות רצופים בתחרויות סבב גביע עולם: בטיזאז'ווארוס (הונגריה), בניס (צרפת) ובהמבורג (גרמניה). המבורג התבררה כמקום המועדף על דימטר: ב-2004 היא הגנה על התואר שלה שם ובשנת 2007,
כשהמבורג אירחה את אליפות העולם, דימטר סיימה שישית – התוצאה הכי טובה שלה באירוע. 

למרות שבמשחקים האולימפיים דימטר מעולם לא התקרבה למדליות, את הקריטריון האולימפי היא תמיד השיגה בעלייה מסוגננת לפודיום בתחרות קריטריון. הקריטריון ללונדון הושג עם מקום שלישי על המסלול האולימפי, שאולי מעיד על הסיכויים שלה להתבלט הפעם ברגע האמת.
האמריקאית 

לורה ריבק בנט האמריקאית, בת 36, חיה ונושמת טריאתלון כבר יותר מ-20 שנה. היא התחילה לשחות במסגרת תחרותית בגיל מאוחר יחסית (12) והעבירה את שנות התיכון בעיקר בריצה, אבל גם הספיקה להתנסות בענף שיהפוך ליותר מדרך חיים עבורה בהמשך, כאשר התלוותה לאביה ושני אחיה שהיו משתתפים בתחרויות עוד לפני שלענף הטריאתלון מלאו עשור שנות קיום.

רגע לפני המעבר לקולג', בתום שנתיים בהן התחרתה בסבב הנוער, היא הוכתרה כ"כישרון הצעיר" של 1994 על ידי האיגוד האמריקאי ו'טריאתלט מגזין'. באוניברסיטת SMU (Southern Methodist University) בדאלאס, טקסס, בנט התמקדה בשחייה וזכתה ב-8 תארי "אול אמריקן". 


לורה ריבק בנט במרכז מובילה  את החבורה ביציאה בטריאתלון סידני (צילומים: triathlon.org)

לאחר שדורגה במקום השני בין האמריקאיות באליפות העולם לקבוצות גיל ב-1997, בנט הצטרפה לסבב המקצועני בטריאתלון. שלוש שנים אחר כך, ובתום כמה חודשי אימון באוסטרליה עם הטריאתלטית מיקיילי ג'ונס, התגלגלה בנט למחנה אימון בקנדה, שם פגשה את הטריאתלט האוסטרלי גרג בנט – לימים בעלה, שותפה לאימונים וחלק בלתי נפרד מחייה המקצועיים.


בקריירה מקצוענית המתפרסת על פני שני עשורים היו לבנט לא מעט הצלחות, "כמעטים" וגם אכזבות. זה התחיל בניצחון בתחרות הסבב הראשונה ב-2001. בשנתיים הבאות בנט לא הבריקה, ואז הגיעה 2003, אחת השנים המוצלחות בקריירה שלה עם שני ניצחונות בסבב ושלוש עליות על הפודיום, כולל מקום שני באליפות העולם. התוצאות האלה והמקום השלישי באליפות העולם ב-2004 לא הספיקו לכרטיס למשחקי אתונה, בו זכתה אלופת העולם שיילה טורמינה. 

בנט שמרה על מקומה בעשירייה הראשונה בדירוג העולמי בשנים שבין משחקי אתונה למשחקי בייג'ין. היא הייתה האמריקאית הראשונה שקבעה את הקריטריון לבייג'ין, אבל המקום הרביעי בסין השאיר אותה מאוכזבת. את 2011 בנט סיימה במקום השמיני בעולם, ועם תואר אליפות לאומי שלישי בקריירה, היא מוכיחה שהגיל לא באמת קובע.


הילה מימון הילה מימון
סטודנטית לפסיכולוגיה ביולגיה ותזונה מאמנת טריאתלון וטריאתלטית


קישורים: טריאתלון



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג