ניר קטן עושה פיתה4דיאט

מחיי לילה סוערים, יבוא בירות עולמיות ואסטמה קשה לריצת מרתונים ותזונה מאוזנת ובריאה. ניר (צ’יטה) קטן עושה מהפך בעקבות האהבה לריצה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מחיי לילה סוערים, יבוא בירות עולמיות ואסטמה קשה לריצת מרתונים ותזונה מאוזנת ובריאה. ניר (צ'יטה) קטן עושה מהפך בעקבות האהבה לריצה

מאת:דנה פלג



כל הכתבות על מרתון ברלין – כאן


עד לפני 4 שנים ניר לא חלם לרוץ ובטח שלא לסיים ריצת מרתון על הרגליים. כמי שסיים משאפי ונטולין בכמויות מסחריות, הריצה נראתה כמו חלום רחוק. אבל ניר אוהב ללכת כנגד כל הסיכויים, גם אם מדובר בסיכוני חיים, וצפייה במרתון ברלין 2008 בטלוויזיה שינתה את חייו. "אמרתי לעצמי, שבשנה הבאה אני שם", הוא מספר.



חיי הלילה (צילום: גבי חן)


וכמו ילד טוב, ניר הלך לבקש אישור מהרופא שאמר לו לרוץ רק תחת השגחת מבוגר במכון כושר, אם הוא מתעקש לרוץ. אבל עדיף, כך אמר הרופא, לשחות. וניר, שכל חייו לקח סיכונים בשתי ידיים מחבקות, ביקר פעמים בודדות במכון והבין שזה לא בשבילו, והתחיל להתאמן בריצה בחוץ, נרשם לחצי מרתון תל אביב והבטיח לעצמו לסיים אותו באותו יום.

אותו מרתון הסתיים בדולפינריום בעיר, וניר, שרץ את המסלול עם משאף ונטולין בכיס, סיים את הריצה, ממש כפי שתכנן וסיים באותו הרגע גם את מערכת היחסים הארוכה שלו עם משאפי הוונטולין.

המרתון ששינה את חייו
"אני לא ספורטאי”, הוא מעיד על עצמו. “אני חי חיים מגוונים, אני קודם כל אבא, מוזיקאי ואוהב אתגרים. אותו ביקור אצל הרופא גרם לי להציב לעצמי מטרה מאתגרת, כי הוא ואחרים אמרו לי שאני לא יכול ועשיתי". בלי הרבה הכנה, עם תכנית אימונים שהוריד מהאינטרנט, הוא מודה, ובעזרת דחיפה של חבר.

"לפני הריצה לא יכולתי להרים את הבת שלי על הידיים, לא יכולתי להרים בקבוקי מים הביתה, הבדיקות שלי הראו שיש לי 42% תפקודי ריאה. בעזרת הריצה המשקל ירד, הוונטולין נעלם וגם האסטמה".

אבל ניר לא עצר, המטרה הבאה הייתה, ברלין, העיר אהובה והמרתון ששינה את חייו – יום אחרי מרתון תל אביב נרשם ניר למרתון ברלין 2010, המרתון שישנה את חייו.

"אחרי 5 חודשים הייתי בברלין, רצתי, זאת הייתה הריצה ששינתה את חיי", הוא מספר. “במהלך האימונים לברלין הכרתי את מוצרי התזונה והבריאות, שהפכו כמה חודשים אחר כך לעסק שלי. במסגרת האימונים הפכתי לאדם אחר לגמרי", מעיד על עצמו ניר. "ניהלתי אורח חיים של נזיר, הלכתי לישון לפני הבנות שלי, הצטרפתי לקבוצת ריצה מקצועית וחייתי לפי תכנית של תזונה נכונה ותכנית אימונים מקצועית. ההכנה הזאת ניכרה בתוצאות המרתון שלי ובקו הסיום הבטחתי לעצמי כמה הבטחות – שאני עוזב את העבודה שלי, שאני עושה מסיבת שכבה לחברי בבית הספר, שאני פותח עסק עצמאי למוצרים לתזונה בריאה ונכונה
ושאני מגיע לכאן שוב, למרתון ברלין 2011."

הפציעה ששיבשה את התוכנית
בתחילת 2011 פתח ניר את pita4diet. הוא עזב את העבודה ונטש כמעט לגמרי את חיי הלילה. גם המסיבה לחברי השכבה של בית הספר התקיימה, אבל לברלין הוא לא חזר. "נפצעתי בברך. האימונים הלא מפוקחים שעשיתי למרתון תל אביב התגלו כטעות גדולה", הוא נזכר בצער. “שנה שלמה לא רצתי ומתזונה בריאה עברתי לדיאטה."

הפציעה גרמה לניר להתמקד בשינוי הקריירה, הוא קשר את גורלו באותה מאפייה קטנה בטבריה שמייצרת מאפים בריאותיים והצליח להוביל אותה להצלחה. הוא עשה את מה שלא עשו לפניו, שיווק של מוצרי מאפה שמכילים עד 80 קלוריות ל-100 גרם, ללא סוכר וללא חומרים משמרים לכל רחבי הארץ. תוך שמירה על טריות.

"בניתי אתר אינטרנט שדרכו אפשר להזמין פיתות, לחמים, לחמניות, חלות ועוד מוצרים שעומדים בקריטריונים חמורים של שמירת משקל, וזה מבלי להתפשר על הטעם והטריות”, הוא מספר. “היום יש לי מאות לקוחות שנהנים מדי יום ממוצרים שמגיעים אליהם עד פתח הבית".
קהל הלקוחות של ניר מורכב האנשים המצויים במסגרות של דיאטה או שמירת משקל מסוגים שונים וספורטאים ששמים דגש מיוחד על אחוזי הפחמימות שיש בתזונתם. בקבוצות דיאטה שונות, מקומות עבודה, קבוצות ריצה ועוד ועוד.

"כולם צחקו עלי, הלכתי נגד כל הסיכויים. אפילו בקורס שעשיתי במט"י אמרו לי שאין סיכוי שאצליח. אבל האמנתי והלכתי על זה בכל הכוח, והיום כבר ברור אפילו לספקנים שהיו בתחילת הדרך שהצלחתי, וזאת רק ההתחלה. יש עוד מוצרים שעתידים להיכנס ונמצאים כרגע בפיתוח".


חוגג את השלמת מרתון ברלין (צילום: רני היימן)


חלומות ופחד אחד שלא מרפה
היום, שנה אחרי, ניר חוזר לרוץ. בשבוע הבא הוא צפוי לצאת לברלין, שוב, הפעם גם עם משלוח של פיתות ללקוחה תושבת העיר שזכתה להכיר את המוצרים של ניר כשהייתה בביקור בישראל.

"אני חוזר למרתון שאני אוהב", הוא מספר בחיוך. "אחרי הפציעה היה לי חשוב לשוב לרחובות ולעשות את זה, למרות הפחד והחשש מכאב או חס וחלילה, מפציעה נוספת. אני רוצה להודות לברלין על השינוי שהיא גרמה בחיי, לאסוף עוד צמיד ולהבטיח לה שאני חוזר בחגיגות ה-40 למרתון ברלין, בשנה הבאה 2013. אמן".

23.9.2012


דנה פלג-  עיתונאית, אמא של שלושת המופלאים, שוחה, רוכבת כשלא חם ולא מוותרת על פילאטיס






אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג