מרוץ מצפה רמון: המדריך לריצה בשטח

השילוב בין הלילה, המדבר והשטח עלול לגרום להפתעה בקרב רצים מסויימים שחושבים להשתתף במרוץ הלילה של אדידס במצפה רמון. החדשות הטובות הן, שמדובר באחד המסלולים היותר ידידותיים שתמצאו בטבע - בדקנו את המסלול
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

השילוב בין הלילה, המדבר והשטח עלול לגרום להפתעה בקרב רצים מסויימים שחושבים להשתתף במרוץ הלילה של אדידס במצפה רמון. החדשות הטובות הן, שמדובר באחד המסלולים היותר ידידותיים שתמצאו בטבע – בדקנו את המסלול

מאת:דני בורשבסקי

מרוץ boost your run של אדידס במצפה רמון התקיים בשנה שעברה בפעם הראשונה, והפתיע אנשים רבים. מאות רצים החליטו להדרים למדבר כדי להתנסות בחוויה קצת אחרת, וקיבלו בתמורה את כל מה שיכלו לבקש: מזג אוויר מדהים לריצה ביחס לקיץ הישראלי, צבעים נהדרים של שקיעה וירח מלא ביישוב הכי גבוה בארץ (900 מטר מעל פני הים), אפטר פארטי שגרם להרבה אנשים להתחרט על כך שלא הזמינו מקום לינה, ובעיקר מסלול ידידותי ונוח ששובר הרבה מיתוסים לגבי ריצת שטח במקום גבוה. 


מרוץ הלילה במצפה רמון בשנה שעברה. מסלול ידידותי ונוח

עוד כתבות בנושא

עלייה מתונה אחת
כדי להבין יותר טוב את המסלול פנינו למנהל המרוץ, גבי אור, שנותן טיפים גם לרצים שיגיעו למצפה רמון בפעם הראשונה, וגם לאלה שחוזרים לשם ויגלו שהמסלול קצת שונה. "במסלול של השנה שעברה, הקילומטר הראשון היה מעין סינגל שגרם לצפיפות. זו הסיבה שהחלטנו שהשנה הוא יהיה הפוך. הוא יתחיל פחות או יותר באזור נקודת הסיום של השנה שעברה, וכך יהיה יותר נוח בהתחלה. מי שזוכר את המסלול בפעם הקודמת יודע שהחל מהקילומטר השלישי הייתה ירידה תלולה, אז הפעם הירידה הזו תהפוך לעלייה בקילומטר השביעי (או ה-12 עבור רצי ה-15 קילומטר). אני רוצה להרגיע ולומר שזו לא עלייה רצינית, יש לה שיפוע של 4 אחוז והיא באורך של 500 מטר. זו עלייה מתונה וחוץ ממנה, אין עליות במסלול הזה". 

המסלול במרוץ מצפה רמון מעגלי. הוא מתחיל ומסתיים באזור חוות האלפקות, קצת מחוץ ליישוב עצמו, וכולו מדבר אחד גדול. למעשה, מדובר בניצול מקסימלי של השטח הזה, שברובו מורכב משמורות טבע ושטחי צבא (שככל הנראה תרגישו אותם באוזניים במהלך הריצה). המסלול ל-15 קילומטרים מורכב מאותו מסלול של ה-10, בתוספת של שביל לבן מהיר במרחק של 2.5 קילומטרים שאותו רצים הלוך ושוב לפני שמתחברים בחזרה למסלול המעגלי. מנהל המרוץ מרגיע את כל מי שחושש מהשילוב של מדבר, חושך ויכולות ניווט חלשות ומסביר: "אין מקום לטעות, זה בלתי אפשרי. אנחנו דואגים לכך שבנקודות המסויימות שיש בהן פוטנציאל לברבור, יהיו נקודות מים עם אנשים והכוונה. יהיה שילוט מדויק ומסודר לאורך כל הדרך וכמובן שיוצבו סטיקלייטים". 


שילוט מסודר וסטיקלייטים בדרך

ריצה לאור הירח
חשש נוסף שנשמע פה ושם בין הרצים ה"עירוניים" יותר הוא היתקלות בבעלי חיים מסוכנים לאורך המסלול, ובעניין הזה מרגיע אור ואומר: "יש תפיסה שבמדבר יש נחשים וזו טעות, על אחת כמה וכמה בלילה כי פשוט קר מדי. בכלל, הסיכוי לפגוש חיות מסוכנות הוא אפסי, ואני רץ במסלול הזה כמעט כל יום". ואם כבר הזכרנו את עניין מזג האוויר, דבר אחד בטוח – אין מקום אחר בארץ שיהיה בו כל כך נעים לרוץ כמו ב-10 ליולי במצפה רמון. בשנה שעברה המשתתפים "נפלו" על יום חם יחסית אבל אור שמתגורר באזור מזהיר: "בלא מעט מקרים בזמן האחרון כבר נהיה קר החל משבע בערב. אני לא אומר שצריך לרוץ עם בגדים ארוכים, אבל כדאי מאוד שיהיו כאלה לאחרי הריצה". 

אז את המסלול עצמו אי אפשר להגדיר כדרגת קושי גבוהה, אולי בינונית בגלל עלייה אחת. יתכן שהשנה הוא יהיה יותר מהיר מהפעם שעברה בגלל שהקילומטר הראשון כבר לא יהיה צפוף. מי שמתכוון לרוץ ל-15 קילומטרים יכול לבנות על תוצאה מהירה יחסית בגלל אותם 5 קילומטר נוספים, שהמסלול שלהם הוא מהיר ונוח. בתוך מסלול ה-10 מסביר לנו אור ש: "5 קילומטר הם דרך כורכר רחבה ובטוחה, כששאר השבילים הם לא מאוד קשים. בכל מקרה, עדיף להתחיל לאט בקילומטר הראשון, אבל כבר בקילומטר השני אפשר להגביר את המהירות מכיוון שהוא יהיה כולו על כביש. חשוב מאוד לזכור להביא פנסי ראש. זה נכון שאור הירח מאיר טוב ובשנה שעברה היו רצים שהסתדרו ללא פנסי ראש אבל זה הציוד שדרוש כדי שתראו טוב". 


לאורך המסלול יש עלייה אחת

ויש גם טיפים לא פחות חשובים שקשורים ללפני ואחרי הריצה. עבור רוב הרצים שיגיעו מהמרכז ומהצפון, הנסיעה למצפה רמון היא ארוכה ומתישה. בהנחה שבסוף המרוץ מתקיים באזור גם הפנינג של מוזיקה, אוכל ואלכוהול – כדאי לקחת בחשבון את האפשרות ללון באזור. לא חייבים מלון או בית הארחה, אפשר להסתפק במתחם קמפינג שהוא גם מצפה כוכבים נדיר. גבי אור מסביר: "בכביש הגישה לחוות האלפקות, אפשר להמשיך ישר עוד קילומטר אחרי הפניה לחווה. אני ממליץ לכל אחד להגיע למקום הזה גם ב-6 בערב לפני המרוץ, כדי לראות את הצבעים של השמש וההרים. באזור יש גם מתחם קמפינג, שאפשר להעביר בו את הלילה". 

לסיכומו של עניין, אל תפחדו מהמילה "מדבר" – המדבר יכול להיות מאוד ידידותי ואת זה תגלו במרוץ מצפה רמון. למען האמת, מי שחושב להדרים ולרוץ שם כדי לחפש שקט, עדיף שיעשה זאת ביום אחר. תהנו. 

29.6.2014


דני בורשבסקי
עיתונאי שחולה ספורט וכותב על זה






אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג