לקראת פורט2פורט – שאלות, תשובות ודגשים

הים מבטיח להיות שקט, ההכנות בעיצומן – כל מה שרציתם לדעת על משחה פורט2פורט ולא העזתם לשאול
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הים מבטיח להיות שקט, ההכנות בעיצומן – כל מה שרציתם לדעת על משחה פורט2פורט ולא העזתם לשאול

מאת:מערכת שוונג





ליחצו על התמונה למעבר לאתר האירוע


מה צפוי מבחינת מצב הים?
בימים האחרונים הים שקט. המכון לחקר ימים ואגמים פרסם תחזית גלים לאורך חופי הים התיכון לימים הקרובים. התחזית לבוקר המשחה – ים שקט!
בנוסף, זרם עדין מאד נע לאורך החופים מדרום לצפון ועשוי להקל על השחייה. 

היכן מתכנסים ומתי? היכן חונים?
ההתכנסות בבוקר תהיה בחוף מציצים. כל המזנקים נדרשים להגיע לחוף מציצים לפחות כשעה וחצי לפני המשחה, לקבל מספר משתתף וצמיד משתתף. חניות בסביבה מצויות בנמל תל אביב ובאזור של חוף מציצים עצמו. מומלץ לקחת בחשבון את הזמן שנדרש לחנייה כדי לא לאחר.

תהיה הרשמה במקום?
עדיף שלא! בלית ברירה תתקבל הרשמה מצומצמת מאד של שחיינים במקום. לא תהיה אפשרות להכניס שחיין שיירשם במקום לקטגוריות הגיל התחרותיות של מודדי הזמנים עקב ההתראה הקצרה. לכן, מי שיירשם במקום יוכל לשחות אך לא להתמודד על מיקומים.

בנוסף, הרשמה במקום מונעת תכנון של כמות האוטובוסים הנדרשים, החולצות שיחולקו בסיום, וכו'. 
לכן, מומלץ ומתבקש מאד להירשם מבעוד מועד באינטרנט.

עד מתי ההרשמה באינטרנט?
עד יום חמישי 20.9.2012 בשעה 12:00 בצהריים.

היכן ומתי מזנקים?
נקודת הזינוק של המקצה הארוך (4.3 ק"מ) היא בחוף צ'ארלס קלור (עלמא ביץ') בכניסה ליפו בשעה 7:30 בבוקר. נקודת הזינוק של המקצה הקצר (1.7 ק"מ) היא בחוף גורדון צמוד מהצד הדרומי של מרינה תל אביב בשעה 8:00 בבוקר למקצה התחרותי הקצר, והחל משעה 8:05 בזינוק מדורג למקצה העממי הקצר.


איך מגיעים לזינוק?
מחוף מציצים ייצאו אוטובוסים שלנו שיבצעו הסעות לנקודות הזינוק. האוטובוסים הראשונים ייסעו לנקודת הזינוק של המקצה הארוך (צ'ארלס קלור) ורק אחר כך ייצאו ההסעות לנקודת הזינוק למקצה הקצר.

היכן מסיימים?
כל המקצים יסתיימו בחוף "מציצים".

האם אני יכול/ה להגיע לנקודת הזינוק בכוחות עצמי?
כן, אבל רק בתנאי שקיבלת קודם מספר משתתף וצמיד משתתף בחוף מציצים. מחוף מציצים לנקודת הזינוק למקצה הקצר בחוף גורדון זו הליכה של 10-15 דקות, אז מי שיתחשק לו לפתוח בהליכת בוקר קצרה לאורך החוף, יכול להגיע לזינוק למקצה הקצר גם ברגל.

מה עליי לקחת להסעה ולזינוק?
כלום!! רק מה שייכנס אתכם לתוך המים. בגד ים, משקפת וכובע ים. האוטובוס לא יחזיר שום ציוד לאף אחד. נא לא להשאיר עליו שום דבר. 

היכן אשמור את חפציי/מפתחות הרכב?
גורם חיצוני שמשכיר תאים לשמירת חפצים יתפעל מערך השכרת תאי שמירת חפצים במהלך המשחה תמורת תשלום שתלוי בגודל התא שיושכר (בין 20-40 ₪). מפתחות תאי שמירת החפצים נמסרים בצמיד שניתן לשחות איתו.

מה הם אמצעי הבטיחות במים?
מספר חסר תקדים של סירות מנוע, מצילי ים, חובשים וקיאקים ימיים ילוו את כל מקצי המשחה לכל אורכם ויסייעו לכל שחיין/נית שיזדקק לסיוע. מי שיתקשה יוכל גם לחתוך ישירות לחוף, שם יחכו החופים של תל אביב.

כיצד מנווטים? מה הסימונים?
הניווט הוא הפשוט ביותר מכל המשחים הימיים. שוחים צפונה במקביל לחוף במסלול שמופיע כאן. שוברי הגלים של חופי תל אביב יהיו מצד ימין שלנו לכל אורך הדרך עד הכניסה לחוף הסיום. בנוסף, יהיו מצופים רבים שיסמנו את המסלול. כל מה שצריך זה לשמור מרחק סביר (לא קרוב מדי ולא רחוק מדי) משוברי הגלים ולהיכנס לחוף מציצים בסוף שוברי הגלים – במצוף שיסומן.

הסימון לכניסה לחוף מציצים יהיה גדול ובולט ויהיו גם סירות וקיאקים שיסמנו את הכניסה. נכנסים במעין "סיבוב פרסה" ימני לתוך חוף מציצים ושוחים לשער הסיום לצד סוכת המצילים.



דגשים חשובים
שתייה ואוכל – טמפרטורת מים הים עדיין מעל 29 מעלות. חשוב וקריטי לשתות ולאגור הרבה מאד נוזלים בגוף ערב המשחה ובבוקר לפני המשחה. חשוב מאד גם לאכול היטב בערב שלפני, כולל פחמימות רבות, ולהוסיף ארוחה קלה גם בבוקר. בעיקר עבור המקצה הארוך, מדובר בשחייה ארוכה ללא הפסקה (בין שעה לשעתיים וחצי עבור רוב השחיינים) שיש להכין את הגוף לקראתה כראוי. חשובים מאד ההזנה והנוזלים כדי שכולנו נסיים בכיף. למקרי חירום תימצא שתייה על סירות הליווי.
 
שמש – גם בשעות הבוקר, שעתיים בים עם גב חשוף לשמש עלולות לייצר כוויה לעור. אמצעי הגנה מפני השמש חשובים ביותר.

ניווט – יש לשחות ממערב למצופי כאשר המצופים יהיו תמיד על צד כתף ימין של השחיין לפקוח עיניים ולהישמע להוראות סירות הליווי והקייקים. חל איסור להתפנות לבד לקו החוף. חובה לסיים את המשחה ולהרשם ביציאה מהמים. שחיין במצוקה או שאבדה דרכו ישכב על גבו וירים את היד, סירת לווי או קייק מלווה יגשו לסייע לו. שחיין/נית שימצא את עצמו מבודד חייב להבין שחלה טעות בניווט ומתבקש לחזור למסלול בו מצויים יתר השחיינים. רק במקרה חרום אם שחיין/נית לא רואה שחיינים נוספים או סירת ליווי, הוא מתבקש לשחות ישירות לחוף ואח"כ לחזור לנקודת הסיום במציצים.

קצב, חלוקת כוחות ואורך רוח – המסלול הארוך הוא אכן ארוך. עבור חלק מהמשתתפים זו תהיה השחייה הרצופה הארוכה ביותר שלהם בים. צריך לקחת את האורך בחשבון ולהימנע מפתיחה בקצב מהיר מדי. תנו לעצמכם כמה מאות מטרים למצוא לקצב נוח שאותו תוכלו להחזיק לכל משך המשחה.

שתייה בסיום – חשוב ביותר לשתות הרבה ביציאה מהמים. חלק עצום מההתאוששות תלוי בשתייה ובאכילה מיד לאחר המשחה. מומלץ להביא בקבוק שתיה נוסף ברכב כדי לתדלק עוד נוזלים בחזרה הביתה.

אמצעים למניעת חיכוך – במי ים חמים החיכוך מוגבר. חשוב להמרח בחומר סיכה (וזלין, בודי-גלייד או כל חומר אחר) סביב הצוואר ובאזור בית השחי. שחייה עם עור צרוב מחיכוך איננה נעימה ומעט חומר סיכה פשוט מחסל את הבעיה.

צילומים: Thinkstock


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג