השרב כמעט ניצח את מרתון תל אביב 2010

"אנחנו בהחלט מרוצים ממספר המשתתפים. יש לנו למעלה מ- 10,000 רצים ובתור התחלה זה באמת יפה." אמר ראש עיריית תל אביב רון חולדאי והזניק את הרצים מוקדם מאוד בבוקר. הרצים אברהם מלקוט ואורנה בלאו מנצחים את המרתון ואת מזג האוויר החם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


"אנחנו בהחלט מרוצים ממספר המשתתפים. יש לנו למעלה מ- 10,000 רצים ובתור התחלה זה באמת יפה." אמר ראש עיריית תל אביב רון חולדאי והזניק את הרצים מוקדם מאוד בבוקר. הרצים אברהם מלקוט ואורנה בלאו מנצחים את המרתון ואת מזג האוויר החם

מאת:עוז כרמל


אחרי הפסקה של שנים רבות, מרתון ת"א חזר ובגדול: קרוב ל-10,000 רצים השתתפו במקצים השונים, מתוכם 550 במרתון ו-1000 רצים בחצי המרתון. כבר לפני המרוץ, משנתקבלה ההחלטה לקיימו בתאריך הנוכחי, היה ברור שהתוצאות לא עומדות במרכזה של התחרות, וחשובה יותר היא יצירת מסורת חדשה, שתהפוך את המרתון התל-אביבי לאירוע משמעותי כפי שהיה בעבר.


האירוע החל בשעת בוקר מוקדמת, כשפארק הירקון עוד שרוי בעלטה וראשוני השוטרים הגיעו למקום טרוטי עיניים. לעומת זאת, משתתפי המרתון הגיעו במצב רוח מצוין ונראה כי שעת המרוץ אפילו היטיבה עימם. חימום מעולה של מדריכות הכושר בליווי מוזיקה מקפיצה היוו התחלה מבטיחה, ויחד עם צינת הבוקר נדמה היה שמזג האוויר בכל זאת עם הרצים.

בשעה 5:40 ועל פי לוח הזמנים הוזנק מרוץ אופני היד כשמאחוריהם כבר ניצבים 550 רצי המרתון האמיצים. חמש דקות מאוחר יותר, ראש העיר, רון חולדאי, ניצב על בימת הכבוד והזניק את הרצים ל-42 קילומטרים ו-195 מטרים. "אנחנו מחדשים מסורת שהיתה בעבר", אמר חולדאי לשוונג, "אנחנו בהחלט מרוצים ממספר המשתתפים. יש לנו למעלה מ-10,000 רצים ובתור התחלה זה באמת יפה. אני בטוח שבשנה הבאה ב-8 באפריל יהיה לנו מרתון עוד יותר גדול". חולדאי, שניכר היה כי נהנה מהמעמד, עוד הספיק לעורר בהלה בקרב אנשיו כשחמד לצון, "גנב" את רכב הגולף החשמלי ויצא לסיבוב באופן עצמאי.


זהבה שמואלי ומנצח המרתון אברהם מלקוט / צילום: עוז כרמל

סגן ראש העיר פאר ויסנר, התרעם על החשש מפקקי תנועה בעיר: "מרתון זה דבר בריא, סוף סוף אין מכוניות. קודם אנשים ואחר כך מכוניות. אני מקוה שזה יהיה כמו בפריז, שיפסיקו את התחבורה ליום אחד, בצידי הדרכים יעמדו תושבי העיר ויריעו לרצים. את הטור דה פראנס עושים ביום ואת המרתון עושים ביום, לא מפחדים מרכבים. המכוניות זה פחים, צריך להפסיק לפחד מהן".

מרוץ חצי המרתון שזינק כ-45 דקות מאוחר יותר, יצא לדרך עם רגע אחד מרגש במיוחד: בזה נבבה, הרץ העיוור ומלווהו עופר בן דור, שרצים יחד כבר מספר שנים, שימשו כפייסרים (מכתיבי קצב) בזמן של 1:50 שע'. השניים התרוצצו כשבלונים קשורים לגבם וזכו לתשואות ארוכות לכל אורך הדרך.

את ריצת המרתון ניצח אברהם מלקוט מרצי רמת השרון. מלקוט פרש לפני מספר שנים מריצות סדירות, אבל הפך לפרויקט של זהבה שמואלי, שהפכה למאמנת הצמודה שלו. הרצה הוותיקה הוכיחה שהיא יכולה לגדל אלופים, ולא רק אלופה בעצמה. מלקוט לא שכח לתת לשמואלי את הקרדיט על ניצחונו: "כבר פרשתי לפני שנתיים אבל זהבה צלצלה אליי. היא החזירה אותי לרוץ וזה בזכותה, לא היה לי סיכוי ולא ציפיתי למקום ראשון. עכשיו יש לי עוד מטרה: לעשות את המינימום לאליפות העולם". שמואלי פירגנה: "הוא אדם נעים הליכות ורץ עם קבוצה שמחוברת מאוד, כמו משפחה, ואנחנו מאוד אוהבים אותו. מרתון ת"א – זאת היתה המטרה".


אורנה בלאו מנצחת מרתון תל אביב 2010 / צילום: עוז כרמל

בין הנשים שהשתתפו במרתון, הגיעה ראשונה אורנה בלאו, שסבלה מהחום ואמרה: "היה קשה מאוד, היה חם, אבל היה מאורגן כמו שצריך. אני שמחה שסיימתי". היילה סטאין סיים ראשון את חצי המרתון, מרי אליאס ראשונה מבין הנשים.

רבים מהרצים שחצו את קו הסיום התקשו לעמוד על הרגליים, אחדים הקיאו וחלק פונו באלונקה והובלו מקו הגמר היישר אל אוהל המרפאה שהוקם בסמוך. צוות של פראמדיקים טיפל ברצים התשושים, נתן להם עירוי של נוזלים וצינן את גופם.

בתום הריצות התמלא מתחם הדוכנים באנשים, שזכו לשתות מי נביעות ולטעום יוגורט מולר. צוות של GO ACTIVE הרגיע את המשפחות והרצים עם טאי-צ'י, וערך אימון שחרור שרירים תפוסים לצלילי מוזיקה אלקטרונית. בשנה הבאה יוקדם כאמור המרוץ בחודש, וייערך ב-8 באפריל, כשהציפייה היא שהפעם מזג האוויר לא יהיה הנושא המרכזי שידברו עליו אחרי התחרות.

תוצאות מרתון תל אביב 2010

מרתון גברים:
1. אברהם מלקוט 2:49:34 שע'
2. שי פיפמן 2:50:33 שע'
3. דוד רסקאי 2:52:06 שע'

מרתון נשים:
1. אורנה בלאו 3:13:30 שע'
2. שרי בשי  3:19:41 שע'
3. עדי גפני  3:37:43 שע'

חצי מרתון גברים:
1. היילה סטאין 1:10:02 שע'
2. מוטי מזרחי 1:11:04 שע'
3. אלעד ושדי 1:15:41 שע'

חצי מרתון נשים:
1. מרי אליאס  1:21:13 שע'
2. שובלי דורית 1:34:52 שע'
3. בת חן כהן 1:38:10 שע'

כל התמונות ממרוצי מרתון תל-אביב 2010 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג