הצוות ואני

רבות נכתב על חשיבות תמיכתם של המעגלים הקרובים לספורטאי בעת שהוא עמל לקראת תחרות. ניתן להבין זאת מאחר ששעת האימון היומית הינה בעלת חשיבות אישית גובה, לעיתים לא גמישה ודורשת השקעה תלת שלבית: הכנה לאימון, האימון, התאוששות מהאימון
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


רבות נכתב על חשיבות תמיכתם של המעגלים הקרובים לספורטאי בעת שהוא עמל לקראת תחרות. ניתן להבין זאת מאחר ששעת האימון היומית הינה בעלת חשיבות אישית גובה, לעיתים לא גמישה ודורשת השקעה תלת שלבית: הכנה לאימון, האימון, התאוששות מהאימון

מאת:ניר אלתר


בפרט כאשר מתכוננים לתחרויות למרחקים ארוכים דומה הדבר יותר למקצוע שני (אם לא למקצוע ראשון במקרים נדירים) וגולשת ההתעסקות הספורטיבית לעיסוק החברתי הראשי. בהקשר הזה כאשר אני בוחן את עולמי הפרטי, ישנה תחושה של התפתחות המלווה אותי לאורך כל תקופת האימונים. במקביל רגשות, יצרים, התכונות הטבעיות והאמביציות מוצאות במה בשעת העשייה.

כמו שחקן המגלם במהלך חיו דמויות רבות
ומבטא את כישרונו במספר רב של דרכים למזלי כך הדבר גם בעיסוקי. ישנו מגוון וקשת של תחומים המאפשרת לי להתגלות באין ספור פנים. וכמו בימתו של השחקן כך גם הבמה שלי דורשת השקעה מצוות שלם של אנשים העמלים, כמותי, מאחורי הקלעים.


חלק מהצוות



לאנשים האלו ישנו רגע אחד "רשמי" בוא אנו משתחווים לכבודם. את הרגע הזה חווה כל אדם שהשתתף בתחרות איש הברזל, וזוהי החוויה הבאה: יום לפני התחרות הגדולה בסוף שעת התדרוכים, בשעה שכל ספורטאי מריץ במוחו תיאוריות "אסונות ופתרונות", נעמד אדם מטעם המארגנים ומבקש להודות, בייחוד בזמנים האלו- הרגעים המתוחים, לכל צוות האנשים שעזר לכל אחד מהנוכחים להגיע למעמד הלא מבוטל – שנקרא מעמד "קו הזינוק". עם זאת ברגע הזה נגמרת העזרה או התמיכה הצפופה (בין אם בהיבט הטכני ובין אם בהיבט הנפשי), למחרת, על קו הזינוק, נעמדים הספורטאים יחידים ומתייצבים בגפם אל מול חלומם.


בכל שלב המתחרה יזכה לצוות תומך- ניר אלתר באימון



מארגני והוגי תחרות ה"אולטרה-מאן" הטיבו להבין את חשיבותם של אנשי "מהאחורי הקלעים". בעת ההכנה לאתגר- שכמעת בלתי נתפס גודלו ומה כוחו להכריע- באמצע תקופת האימונים ולרבות לאורכה של התחרות, על הדקות, השעות, חצי הימים והימים שנצברים לשלושה ימים שלמים  (אורכה של התחרות עצמה).

על כן כל  מתחרה חייב, בעת ההרשמה, למסור פרטים של לפחות שני מלווים.
אלו ילוו אותו לאורך כל התחרות ברכב צמוד. למעשה כאשר נרשמים לתחרות נרשמים בתור צוות (לדוגמא- team alter) ובצוות הזה ישנם בעלי תפקידים שונים. שמואל אלתר- נהג.  דנה אלתר- נווטת וראש צוות. ניר אלתר- אתלט. אדוארדו פינקלשטיין- מאמן מלווה.


הצוות "אחראי לניווטו, לתזונתו, לבריאותו ויש האומרים שברגעים מסוימים לשפיותו"



משקלו הסגולי של כל אחד מהכתובים למעלה שווה ובלבד שלראש הצוות ישנה הבלעדיות על ההתקשרות עם המארגנים בעתות משבר בזמן אמת. כל צוות אחראי, במלוא כובד האחריות, על הספורטאי שלו שכמובן עומד בראש העשייה. אחראי לניווטו, לתזונתו, לבריאותו ויש האומרים שברגעים מסוימים לשפיותו. מכאן נובעת חשיבותה של הדינאמיקה הצוותית ונדרשת עבודת הכנה בדבר נהלים וכללים מוגדרים.

כך באחת, כמעת בלי משים מבוטל אחד מסממניו המרכזים, אם לא המרכזי שביניהם, שמגדיר את ספורט הטריאתלון, על כול אורכיו, כספורט יחידני. "האולטרה-מאן" הינו ספורט "סמי-קבוצתי",אם לא "פרופר- קבוצתי". שינוי מרטיט, באופן אישי, שלא משאיר, גם לא אבן אחת במקומה וזווית אחת שלא דורשת הסתכלות והסתגלות למצב חדש. מצב של הובלה בידי "מפלצת רב-ראשית".
הטור נכתב במסגרת האימונים לתחרות ULTRA-MAN UK תתקיים בתאריך 3-6 בספטמבר 2011  בגבעות ווילס. התחרות כוללת: 10 קילומטרים שחייה באגם בטמפרטורה ממוצעת (בחודשי הקיץ) של 15 מעלות. רכיבה של 420 קילומטר ללא קילומטר מישור. ריצה של 84  קילומטר של גבעות על כביש. עד כה נערכה התחרות רק על אדמת קנדה והוואי (בה נערכת אליפות העולם).זוהי הפעם הראשונה שתיערך תחרות זו באירופה ותהווה אליפות אירופה עם אפשרות לזכות בכניסה לאליפות העולם אשר תיערך בהוואי.

ניר אלתר– בן 24 תושב כפר סבא.
תחביב-שחיה. אהבה- רכיבה. עבודה- ריצה.
ניר אלתר בפייסבוק

אדוארדו פיינקלשטין
מאמן יליד ברזיל. עובד ומתגורר בסינגפור. היה בתפקיד המאמן של פרויקט המצוינות בפנימייה של מכון וינגייט. משפט מאפין – "hard is good"



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג