הפתעה באליפות העולם בטריאתלון

זה היה אמור להיות היום של יאן פרודנו, שהוביל בביטחה את דירוג סבב אליפות העולם, והיה מרחק תחרות אחת בלבד מכניסה לדפי ההסטוריה ולהיות הראשון שזוכה גם באליפות העולם וגם במדליית זהב אולימפית. אך גומז רצה סוף שונה לסבב וכך אכן קרה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


זה היה אמור להיות היום של יאן פרודנו, שהוביל בביטחה את
דירוג סבב אליפות העולם, והיה מרחק תחרות אחת בלבד מכניסה לדפי ההסטוריה
ולהיות הראשון שזוכה גם באליפות העולם וגם במדליית זהב אולימפית. אך גומז
רצה סוף שונה לסבב וכך אכן קרה

מאת:ניר רייכמן


לכולם היה ברור כי התחרות בין פרודנו (גרמניה) לגומז (ספרד) תמשוך את מרבית העניין, אך לא מכיר אחד שהיה מוכן להמר על זכייה של הספרדי. הפער היה גדול מידי, פרודנו היה יציב לאורך כל העונה, ונראה שרק תקלה טכנית תוכל למנוע ממנו את התואר. גומז, הספורטאי החם בחודשים האחרונים, לא היה מוכן לוותר, והיה צריך להקדים את הגרמני ב- 4 מקומות, דבר כמעט בלתי אפשרי. כמה מהשמות הבולטים לא התייצבו לתחרות וגומז תקף כבר מהפתיחה, דבר שלא אופייני לו כל כך. גומז ששוחה 1500 מ' ב-15 דק' וחצי רצה ליצור קבוצת בריחה שתפריד בינו לבין הגרמני, אך ללא הצלחה.



אי אפשר להגיד כי היתה הפתעה בהתפתחות התחרות, מים קרים אפשרו חליפות שחייה, מזג אוויר סגירי הרטיב את הכבישים והפך את מסלול הרכיבה לטכני יותר. הבריחה לא הצליחה, וכל הפייבוריטים היו בדבוקה אחת, למעט בריחה של מאט צ'אבוט שיצר פער שהגיע עד חצי דקה ונסגרה לקראת הסיום. מספר נסיונות בריחה של סטויארט הייז, שניצח בתחרות האחרונה באוסטריה, ידע שרק כך הוא יוכל לשחזר את הישגו. עד לסיום הרכיבה הכל עבד לטובתו של פרודנו כשעוד 3 פייבוריטים (טים דון, כריס גמל, אלכסנדר ברוקאנקוב) יצאו מהמשחק כשהיו מעורבים בתאונות במהלך הרכיבה.

אך פה הגיע המשבר, לגומז ובראונלי לא היה מה להפסיד ופשוט פתחו בקצב מסחרר ונשארו לבד כבר בתחילת הריצה. בשלב מסויים פרודנו נחלש בצורה לא אופיינית לו, ובשלב זה כבר היה ברור כי הוא הפסיד את האליפות.

לא היו הפתעות גדולות במהלך התחרות, אך ההתרסקות של פרודנו, יצרה שינוי גדול מאוד בדרוג. בראונלי בקרב דרמטי בדומה לסיום של שנה שעברה רץ עד לסיום ביחד עם גומז ומנצח בגמר (1:42:26), גומז מסיים שני (1:42:30) וזוכה בתואר אלוף העולם בפעם השנייה ובכך מנצח בסבב הבכיר בפעם הרביעית ב- 5 שנים האחרונות.

התחרות בין פרודנו לגומז דחקה קרב מעניין לא פחות על מהקום השלישי של הפודיום, 3 ספורטאים (אלכסנדר ברוקאנקוב, בראד קולופלדט, סטפן יוסטוס) בהפרש קטן מאוד של נקודות. הראשון היה שותף לתאונה באופניים והשאיר לשניים האחרים את התחרות, שהוכרעה רק במטרים האחרונים בניצחונו של יוסטוס, שמסיים במקום השלישי בתחרות והשני בעולם, קולופלדט מסיים חמישי בתחרות ומטפס למקום השלישי בעולם, שניהם מנצלים תחרות מאכזבת ביותר של האלוף האולימפי שמסיים במקום ה- 41 ויורד למקום הרביעי בדרוג.

יום לא טוב למשלחת הישראלית
דן אלתרמן פתח תחרות בצורה טובה כחלק מהפלוטון הראשון באופניים, אך פנצ'ר בגלגל סיים עבורו את התחרות במקום 60. עמית פיין וגילי רייכמן מורדים מהמסלול בעקבות over lap. גילי פונתה לבית חולים עם חשש לשבר בצלעות לאחר התרסקות באימון הכרת המסלול יום לפני כן.
 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג