הסלוט האחרון – אירונמן LAKE PLACID

עונת האירונמן המרכזית באירופה תמה והסלוטים האחרונים להוואי עוברים לתחרויות בארה"ב. אירונמן LAKE PLACID, המתקיים כבר 11 שנים, הוא אחד מהמקומות לכרטיס הנכסף 
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


עונת האירונמן המרכזית באירופה תמה והסלוטים האחרונים להוואי עוברים לתחרויות בארה"ב. אירונמן LAKE PLACID, המתקיים כבר 11 שנים, הוא אחד מהמקומות לכרטיס הנכסף 

מאת:אלכס וולפסון


חודשי יוני-יולי המסעירים הביאו אותנו לשתי תקופות חדשות, האחת עבור הספורטאים הישראלים, שתכלול את הישראמן באילת בחודש ינואר, והשנייה עבור המקצוענים בחו"ל יחד עם גלעד רותם, שהחלו את ההכנות לקראת אליפות העולם בהוואי בחודש אוקטובר ותארח את ה"כלים הכבדים" ביותר.

כחלק מעונת המעבר עד לארוע המרכזי בהוואי, וכמדי שנה, מתקיימים אירועי אירונמן בארה"ב בהם מארחים את מיטב הספורטאים מחו"ל המגיעים להתחרות על הסלוטים האחרונים לאליפות העולם בקונה.



אירונמן LAKE PLACID

התחרות בלייק פלאסיד מתקיימת כבר 11 שנה ונחשבת לאחת התחרויות המרכזיות בארה"ב, כתוצאה מכך ההרשמה לשנה הבאה מתמלאת כבר בליל סיום התחרות, כמו שקרה גם השנה.

שדה המתחרים שהגיע להתחרות על התואר כלל את ג'יסון שורטיס האוסטרלי, ניצח בעבר פעמיים באירונמן מערב אוסטרליה, וב- 2003 סיים שלישי בלייק פלאסיד. כמו כן, את מייק טולסיק הגרמני חבר קבוצתו של נורמן סטדלר, ה- COMMERZBANK. קבוצה ובה גרעין מאד חזק של ספורטאים גרמנים, כמו מרינו וואנהויניקר וטימו ברכט, שלאחרונה כיכבו באירונמן אוסטריה וגרמניה. עוד אחד מהפייבוריטים היה זאק רובי האמריקאי שפחות מוכר בנוף איש הברזל העולמי. רובי נהפך למקצוען רק ב- 2007 עם תוצאת שיא של 8:34 באירונמן פלורידה.

בשדה הנשים זכינו לראות את הילרי ביסקי שניצחה את אירונמן ויסקונסין ב- 2008. סמנתה מק'גלון הקנדית נראתה חזק וחסרת מעצורים על המסלולים של תחרויות חצי איש ברזל. טרזה מייסיל מצ'כיה, הידועה כחזקה מאד על האופניים, וקייטין סנוו, המגנה על התואר משנה שעברה שזכתה בתואר די באורח פלא.

בגברים
מוביל השחייה והראשון לצאת מהמים היה מאט לייטו (אחיו של כריס לייטו), טולסיק, מי שישב לאורך כל השחייה על רגליו יצא מיד אחריו. ביציאה לאופניים טולסיק החליט לעשות את כל מה שחבריו לקבוצה עשו במשך כל תחרויות הברזל של הקיץ, לסיים את מסלול האופניים ללא מתחרים. לאחר שעברו חצי ממסלול האופניים הפער מהמקום השני נפתח למעל 8 דקות. אחרי 180 ק"מ רכיבה טולסיק מסיים את המסלול כ- 17 דקות לפני כולם. חילוף מצוין שלו יצר פער של 18 דקות, אך בזמן הריצה הוא עבר להליכה בכמה מן תחנות השתייה, מה שעדיין לא מנע ממנו לסיים בזמן של 8:36:37.

בנשים
שחייה במהירות גבוהה הביאה במפתיעה את טרזה מייסל להיות הראשונה לצאת מהמים גם מבין הגברים, בזמן של 50 דקות. הפער שפתחה בשחייה נשמר גם בתחילת מסלול האופניים ולאט לאט נמתח לטובת טרזה. לקראת סוף הרכיבה היא יצרה פער של כ- 12 דקות והייתה ממוקמת בין עשרת הגברים הראשונים. ריצת מרתון בזמן של 3:20 הספיק לה כדי לסיים ראשונה. קרוב מאחור, במקום השני, המנצחת מהשנה שעברה, קייטין סנוו. ירדה שביעית מהאופניים אבל צימצמה משמעותית עם מרתון מדהים של 2:57.

ניתן להבחין בהבדל גדול באיכות התוצאות, בין התחרויות בארה"ב לאלו שבאירופה. כאמור, התחרות היא על הסלוטים האחרונים, ולרב המשתתפים החזקים בה יהיו אלה שחלו בתחרות קודמת או נאלצו לפרוש מסיבה כלשהי. כמו כן, מספר המשתתפים שלא סיימו או פרשו מהתחרות עומד על כ -250, מספר כפול ומכופל מזה של האירונמנים באירופה, פרט שמעיד על רמת המתחרים וההבדלים בין אירופה לארה"ב.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג