הדרך הנוחה והרגועה להתאמן לחצי ישראמן

מבחינת המאמן רן שילון, הדבר החשוב ביותר הוא קודם כל להוריד את מפלס הלחץ. לאחר מכן, הוא מציע מגוון שיטות שמאפשרות להתאמן וגם להמשיך ליהנות מהחיים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ב-17 השנים בהן אני מאמן, תמיד חיפשתי ואני עדיין מחפש את דרך האימון הטובה ביותר. הכוונה היא לאימון שיקדם את המתאמן בצורה הטובה ביותר, בהשקעת הזמן הנמוכה ביותר, תוך כדי הקטנת הסיכון לפציעות.

לא כולם חייבים להתאמן כל כך הרבה. ישראמן | צילום: ניר עמוס

עוד כתבות בנושא 
תכנית אימונים למרחק חצי איש ברזל לקראת הישראמן 
30 תמונות מרגשות מישראמן 2018 
"הישראמן לא נופל בשום פרמטר מתחרויות בחו"ל"

במשך השנים עבדתי עם סוגים רבים של מתאמנים – מספורטאי הישג וכלה במתאמנים שנכנסו לעולם הספורט בפעם הראשונה בחייהם, וכמובן כל מה שבאמצע. התחום המרכזי בו אני מתמחה בשנים האחרונות הוא הבסיס של הפירמידה – שם אני יכול לייצר את השינוי הגדול ביותר בבריאות הפיזית והנפשית של המתאמן. מכיוון שמתחים גורמים למחלות רבות, תכניות האימון חייבות לשלב דרכים להפגת מתחים ולא להוסיף מתחים נוספים. לכן תכניות האימון שלי בתקופה הקרובה מנסות לשלב. איך? אם אתם עוקבים אחרי הפוסטים שלי, אני משוחח בתקופה זו על אימונים לחצי ישראמן "בזרימה".

השלב הראשון: באימונים אלה הוא בחינה של המקום בו אנחנו מתחילים לבין המקום אליו אנחנו שואפים. את הבחינה מתחיל המתאמן, ובמקרה הצורך המאמן עוזר בתהליך. לדוגמה, אם המתאמן מתעייף משחייה של 100 מטרים רצופים, נחפש למה. האם הטכניקה שגויה, הגוף חלש מדי או שהנשימה מפריעה?

השלב השני: ממפה המאמן את אורח חייו של המתאמן ויחד מחליטים על מסגרת של שעות אימון. החלוקה בדגש על שעות אלה מתבצעות לאורך תהליך האימון.

שעות האימון נקבעות כמובן גם לפי מטרות המתאמן. כדי לסיים התחרות ב-5 שעות נדרשים אימונים שונים לחלוטין מסיום ב-7 שעות. להערכתי, ניתן להתאמן במסגרת שלא עולה על 8-12 שעות שבועיות של אימון (לתחרות של 7-8 שעות).

הכלי המרכזי אותו מפתח המתאמן לאורך התקופה הוא הקשבה מדויקת לגוף – לא לשעון, לא ל-gps, לא למד ההספק, אלא לתחושות הגוף, לקצב הרגלים או הידיים (נמוך, בינוני, גבוה) והעומס הסובייקטיבי אותו חווה המתאמן (נמוך, בינוני, גבוה).

מטרה מורכבת שניתנת לפישוט גדול. ישראמן | צילום: ניר עמוס

בכל רגע ממשיך המאמן לבדוק את התפתחות יכולות המתאמן, ולעזור לו במיקוד לדברים החשובים. לדוגמה, רכיבה במסלול התחרות דורשת יעילות תנועה בטווח גדול של סיבובי רגליים ולכן, אימון (קצר) המפתח יכולות אלה יעיל יותר משעות רבות של "רכיבות נפח" אינסופיות בשבתות.

השלב האחרון – טקטיקת יום התחרות

דיוק בטקטיקה זו – ביגוד מתאים, החלפות זריזות ותזונה נכונה, חוסכים זמן מיותר על המסלול. קל יותר לקצר את זמני ההחלפה מלרוץ מהר יותר, והיעילות כאן פשוטה להשגה.

לסיכום, מטרה מורכבת כמו חצי ישראמן ניתנת לפישוט גדול, מה שמאפשר להתאמן לתחרות כזו בשילוב עם שאר החיים וללא הוספה של מתחים נוספים לתהליך.

לחצו להרשמה לישראמן 2019


רן שילון | מתחרה ומאמן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"נשמו פנימה את העוצמות, נשמו החוצה את החולשות", איימי קראג (הייסטינגס), מרתונסיטית אולימפית..


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג