האיש שעשה 50 איירונמנים ב-50 יום ונשאר בחיים

פתאום קם אדם בבוקר ומחליט שהוא עושה 50 איירונמנים, ב-50 ימים ב-50 מדינות בארה"ב. לטירוף הזה קוראים ג'ימס לורנס ויש לו גם אג'נדה חברתית נסתרת
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ג'יימס לורנס איירון קאובוי

זה לא חדש שג'יימס לורנס הוא טריאתלט "לא שגרתי" בארצות הברית. מי שעוקב אחרי כל מיני שיאים מטורפים בטח שמע שזה הבחור שהשלים 30 תחרויות איש ברזל בשנה אחת (ואפילו ניצח בשתיים מהן) או שהשתתף ב-22 תחרויות חצי איש ברזל ב-30 שבועות. לורנס, המכונה "איירון קאובוי", הוא מאמן טריאתלון וכושר בן 38 שלדבריו אוהב לשמש דוגמה לילדיו בפעילויות הספורטיביות שהוא עושה. השנה הוא רצה לשמש דוגמה גם להרבה אנשים אחרים, כיוון שמסתבר ששיאיו הקודמים לא יצרו רעש גדול כפי שציפה. הוא החליט ללכת על האתגר הגדול ביותר שלו שהוא 50 טריאתלונים למרחק איש ברזל ב-50 ימים וב-50 מדינות בארצות הברית. רק על מנת לסבר את האוזן, טריאתלון למרחק איש ברזל מורכב מ-3.8 קילומטר שחיה, 180 קילומטר רכיבה על אופניים ומרתון (ריצה ל-42.2 קילומטרים).

יוטיוב | איירון קאובוי על המסר והמשימה

איך עושים את זה 50 פעם?

הפעם, האתגר של לורנס תפס כותרות כמעט בכל מדינה בארה"ב. היום הראשון של האתגר נקבע ל-6 ביוני בקאוואי שבהוואי והיום האחרון היה לפני שלושה ימים ביוטה. כמו טריאתלט קלאסי לורנס עמד בזמנים שלו ואחרי 190 קילומטרים של שחייה, 9,000 ק"מ על האופניים ו-2,110 ק"מ ריצה הוא חצה את קו הסיום במרוץ האחרון שלו ביוטה והסביר שהוא עשה את כל המרחק המטורף הזה כדי לנסות ולשנות משהו בעולם בכלל ובארצות הברית בפרט – את בעיית ההשמנה בקרב הילדים. זה בעצם היה הנושא שליווה את הקמפיין הנוכחי של לורנס שאמר: "שמעתי נתון נוראי שאומר שבדור הנוכחי יהיו הורים שיחיו יותר מהילדים שלהם. אני האדם האחרון שרוצה לקבור את הילדים שלו ויש לנו בעיה רצינית במדינה. ההשמנה היא גורם המוות מספר 1 היום ואנחנו צריכים לטפל במניעה".

ג'יימס לורנס איירון קאובוי

השנה הוא הצליח לגרום לאנשים להקשיב. ג'יימס לורנס

כל הכסף שגייס לורנס במהלך המסע הזה הועבר ישירות לקרן שעוסקת בחינוך לתזונה נכונה בקרב בני נוער במולדת הג'אנק פוד ובסדנאות לבישול אוכל בריא ופעילות גופנית עבור בני נוער. "יש לי 5 ילדים ואני מבין היטב את בעיית ההשמנה. אנחנו חייבים אותה", אומר לורנס. האתגר של ג'יימס לורנס היה מתוכנן היטב. הוא הצליח לגבש צוות מתנדבים רחב שהורכב בעיקר ממקורבים אליו. המסלול תוכנן בקפידה ובכל אחת מ-50 הערים שאליהן הגיע, הוצב שגריר שתפקידו היה לדאוג למסלולי שחייה, רכיבה וריצה. אלו לא היו תחרויות איש ברזל מאורגנות, אלא יציאות עצמאיות של לורנס למרחקים האלה. זו גם הסיבה שההישג שלו לא ייחשב כשיא רשמי, מאחר והמרחקים לא היו מדודים באופן רשמי וזה לא נעשה במסגרת תחרויות מאורגנות.

הפעם היה באזז

בכל מקרה, לורנס היה מלווה גם באשתו וב-5 ילדיו לאורך כל הדרך, וזו אחת הסיבות לכך שהוא לא נשבר כפי שמעידים חבריו הקרובים, שגם הם דחפו אותו ברגעים הכי קשים שאחד מהם היה דווקא בטריאתלון ה-50 והאחרון ביוטה, בו סבל לורנס מהיפותרמיה בקטע השחייה. עוד קטע קשה היה בטריאתלון ה-49 באיידהו פולס, שם תקף את לורנס מבול כבד למשך הרבה זמן. הוא יצא לדרך מדי יום בשעה 7:00 בבוקר וסיים מרחק איש ברזל בין השעות 21:30 ל-3:00 לפנות בוקר. באותו רגע נכנס מיד לישון בקרוואן ומצא את עצמו שוב ב-7:00 בבוקר מזנק לטריאתלון נוסף למרחק איש ברזל ביעד אחר. כך כבש האיירון קאובוי את כל ארצות הברית והצליח להגיע לכלי תקשורת רבים, כשהפעם בהחלט היה באזז בניגוד לפעמים הקודמות שבהם האיירון קאובוי ספר תחרויות איש ברזל או חצי איש ברזל.

ג'יימס לורנס

"מה שהוא עושה מעורר השראה"

לורנס לא רק שימש דוגמה וגרם לאנשים לעמוד בצידי הדרך ובעיקר בשער הסיום ולהריע לו. בכל אחת מ-50 הערים שבהן ביקר, שחה, דיווש ורץ, והוא והצוות שלו ארגנו מרוץ קהילתי ל-5 קילומטרים כשהמטרה היתה להביא לשם כמה שיותר ילדים. את לורנס עצמו ליוו לאורך הדרך ספורטאים רבים. אחד מהם היה רץ האולטרה האמריקאי ג'רמי סמית שאמר: "מה שהוא עושה מעורר השראה. אני מאמין שזה משהו שבעבר הוא לא חשב שזה אפשרי. אני חושב שזה פורץ לתודעה של הרבה אנשים וגורם להם להבין שיש דברים שיכולים להיות אפשריים אם רק נגרום להם להיות כאלה".

אולי עכשיו יקשיבו לו

אז בסופו של דבר ב-25 ביולי ביוטה לורנס הוכיח שהבלתי אפשרי הוא אפשרי וכשהוא מלווה במספר קרובים כולל אמו שטסה במיוחד מקנדה כדי לרוץ לצדו את 5 הקילומטרים האחרונים. הוא חצה את קו הסיום של אחד המסעות היותר הזויים בהיסטוריה של הספורט, ובוודאי בספורט הסבולת. קצת לאחר שסיים סיפר הקאובוי גם על הסיפוק האישי שלו שהיה בעצם לראות את ההערצה בעיניים של הילדים שלו: "כל מה שאני עושה זה למען הילדים שלי. אני רוצה לשמש להם דוגמה. אני מציב מטרות גדולות ומנסה לעמוד בהן. אני רוצה לתמוך בהם ככל שניתן וזה מה שנותן לי את המוטיבציה לעשות את הדברים האלה". אשתו סאני הוסיפה: "לשני שיאי העולם הקודמים לא היתה השפעה גדולה, הוא הבין שהוא חייב לעשות משהו גדול וחזק יותר שיגרום לכולם להקשיב לו, והוא עשה את זה".

ג'יימס לורנס איירון קאובוי

ארגן מרוץ ל-5 קילומטרים בכל עיר שבה ביקר. לורנס והמלווים

והמסר של לורנס לקהל הרחב היה פשוט. לא להתייחס לחלק ההזוי של המסע שלו, אלא לחלק הפיזי. הרי ברור שמה שהוא עשה כדי ליצור מודעות לא בריא במיוחד לגוף האדם. הרעיון המרכזי הוא לגרום לאנשים לדעת שכל אדם בעולם אחראי על עצמו וכל מבוגר אחראי גם על ילדיו ובעולם של היום חייבים להיות יותר בררנים בכל מה שקשור לתזונה ופעילות גופנית כפי שהוא מסכם: "הילדים מושפעים ממה שקורה בסביבה, ואנחנו צריכים לספק להם סביבה בריאה. אנחנו חייבים לשנות את הרגלי האכילה שלנו, אנחנו חייבים להיות פעילים יותר ולשנות את סגנון החיים שלנו".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • לידור הגיב:

    איזה בן אדם מטורף! כל הכבוד לו!! שוקל לטוס לארהב רק בשביל ללחוץ לו את היד לכזה אדם.
    דרך אגב גם אני ניסיתי כמה פעמים לשלוח מכתב לשר החינוך בנושא אורח חיים בריא, לשלב ספורט ותזונה נכונה מגיל קטן! עד עכשיו לא קיבלתי אף תשובה אבל בזכותו אני אמשיך להציק כל יום בכל דרך אפשרית שזה ייכנס בשיעורי בית הספר.

  • אבישי הגיב:

    גם 50,000 כבאים לא יוכלו לכבות אותו.
    מטורף, מעורר השראה ויראת כבוד ליכולת האדם.
    לא שהייתי מעודד למעשה דומה, אך בכל זאת – הערכה עצומה ליכות.

  • תומר הגיב:

    אתה הומו.

  • יוסף הגיב:

    חירטוט פופוליסטי, לשומן האמריקאי אחראים תאגידי הענק, ולא חוסר בתרבות ספורט.

    1. ראובן הגיב:

      +1

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"נשמו פנימה את העוצמות, נשמו החוצה את החולשות", איימי קראג (הייסטינגס), מרתונסיטית אולימפית..


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג