דר' צ'יש מדווח מאליפות העולם בשחייה- ראיון בלעדי עם נמרוד שפירא בר אור

הראיון התקיים בעמדת השידור, של הערוץ הראשון, ביציע כתבי הטלביזיה לצידי הבריכה באליפות העולם ה- 14 בענפי ספורט המים במרכז השחייה בשנחאי סין יום לפני חזרתו של נמרוד שפירא בר אור לישראל. שפירא בר אור עלה למשחי חצי הגמר ב- 200 מטרים חתירה ביום ב’ 25 ביולי 2011 ובכך היה לשחיין הישראלי הראשון להבטיח את מקומו במשלחת האולימפית למשחקי לונדון 2012. הוא עלה בדקה ה- 91 על עגלת המשלחת האולימפית למשחקי בייג’ין 2008 לאחר מאבק ספורטיבי ומאבק מינהלי שהגיע עד לשולחן וועדת הערעורים של הוועד האולימפי הישראלי. למרות הלחץ בו הגיע נמרוד לבייג’ין הוא קבע שני שיאי ישראל במשחקים האולימפים וכן עלה למשחה חצי הגמר באותם משחקים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


הראיון התקיים בעמדת השידור, של הערוץ הראשון, ביציע כתבי הטלביזיה לצידי הבריכה באליפות העולם ה- 14 בענפי ספורט המים במרכז השחייה בשנחאי סין יום לפני חזרתו של נמרוד שפירא בר אור לישראל. שפירא בר אור עלה למשחי חצי הגמר ב- 200 מטרים חתירה ביום ב' 25 ביולי 2011 ובכך היה לשחיין הישראלי הראשון להבטיח את מקומו במשלחת האולימפית למשחקי לונדון 2012. הוא עלה בדקה ה- 91 על עגלת המשלחת האולימפית למשחקי בייג'ין 2008 לאחר מאבק ספורטיבי ומאבק מינהלי שהגיע עד לשולחן וועדת הערעורים של הוועד האולימפי הישראלי. למרות הלחץ בו הגיע נמרוד לבייג'ין הוא קבע שני שיאי ישראל במשחקים האולימפים וכן עלה למשחה חצי הגמר באותם משחקים

מאת:דר' ברוך "בוקי" צ'יש



אליפות העולם בשחייה



מה זה אומר עבורך לקבוע את הקריטריון למשחקי לונדון שנה (היום ה-27 ליולי זה בדיוק יום השנה לפתיחת משחקי לונדון) לפני המשחקים?
זה אומר שנה מסודרת של עבודה מתוכננת ליעד אחד. זה אומר שנה של עבודה ללא זיגזגים וללא מתח של קביעת קריטריון אלא שנה של עבודה קשה בתנאים טובים כאן בארץ ובמטרה להגיע מוכן ללונדון בסוף יולי 2012.

מה הן מטרותיך למשחקי לונדון?
נמרוד שפירא בר אור: ראה בצלחתי בהכנה לא מתוכננת לעלות כאן לחצי הגמר. אני משוכנע כי ביכולתי לעלות לגמר במשחה 200 חתירה לגמר בלונדון. הזמן אותו קבעתי בבוקר 1:48.11 דקה רחוק רק 8 עשיריות מהגמר כאן. אני חדור אמונה שעבודה מסודרת ובתנאים טובים יכולים להביא אותי לגמר בלונדון.

מה זה עשה/עושה לך להיות הישראלי הראשון ולא האחרון שעולה על העגלה האולימפית?
שפירא בר אור: אני מקווה שההישג שלי נתן וייתן השראה לאחרים להוסיף שמם ומקומם למשלחת האולימפית. אני שמח שגל נבו עשה זאת הבוקר ומקווה ומייחל שיעקב טומרקין יעשה זאת מחר במשחה ל- 200 מטרים גב, הוא יכול! אני מאמין שכל שחיין נוסף למשחקי לונדון יעזור לכל אחד מאיתנו.

מה נתנה לך השהות הארוכה בלימודים ושחייה בארה"ב?
בנוסף על ההכנה הבסיסית הרחבה בבריכה, נתנה לי העבודה בארה"ב בעיקר חוסן מנטלי להתמודד עם הצמרת העולמית וכן את היכולת לשחות מהר בבוקר. לא במקרה קבעתי כאן את התוצאה הטובה ביותר שלי ב- 200 חתירה. היו לי הרבה תחרויות בארה"ב בהן נאלצתי לשחות מספיק מהר בבוקר כדי לעלות לשלב מתקדם בערב.ההכנה הזו עזרה לי כאן בשנחאי.


נמרוד שפירא בר אור (מימין) ודר' ברוך "בוקי" צ'יש בעמדת השידור בשנחאי


כמה שחיינים ישראלים אתה מעריך יגיעו למשחקי לונדון 2012?

(שפירא בר אור חושב וסופר בעזרת האצבעות ואז משיב) 7 עד 8. אני מאמין גדול המשחה השליחים וחושב שיש סיכוי שנבחרת ישראלית תגיע גם בשליחים לאולימפיאדה. זה לא קרה בבייג'ין 2008 אבל אני מאמין שזה יכול קרות במשחה השליחים המעורב או אפילו במשחה 800 חתירה שליחים.

מה הן תוכניותיך עם חזרתך ארצה מחרתיים, 27 ביולי?
 אני מתכוון לשחות וטוב באליפות ישראל המתחילה עבורי ב- 3 באוגוסט וכמו כן להשתתף באוניברסיאדה בסין שתחל ב- 13 באוגוסט. אני חושב שההתנסות התחרותית במשחקי הסטודנטים תיתן לי התנסות נוספת מול שחיינים ברמה העולמית הגבוהה ושאני יכול להתברג שם בדרוג מאד גבוהה.

האם אתה מתכונן לקחת חופשה לאחר משחקי הסטודנטים?
לא ממש. התחרויות הן מאין מנוחה עבורי. העומס המנטאלי לא כל כך משפיע עלי. אספר לך כי כבר הבוקר ערכתי אימון משקולות קל כהכנה לתחילת השנה האולימפית. אני מקווה שבאוניברסידה תהיה נבחרת שליחים חזקה שיכולה להתברג בצמרת הנבחרות המשתתפות.

מי הם האנשים להם אתה רוצה לומר תודה והם אילו שעזרו לך להגיע להישג האחרון?
ראשית כל למשפחתי המדהימה: אבי אחי אלירן ואחותי דנה. הם כל הזמן מאמינים ותומכים בי ללא לאות. ממש אני יכול לומר שללא המשפחה לא הייתי מגיע להישג הזה בפרט ולהישגים האחרים בכלל. למאמני מנו מאי אשר תרם ותורם יום יום כבר שנים רבות ואכל מרורים בשנים האחרונות. הוא שוב הצליח להביא אותי מוכן לתחרות החשובה. אני חב לו רבות. לליסה הקריופרקטורית/המעסה/ המטפלת אשר השקיעה בי המון לאחרונה אני מבקש להודות מקרב לב. אהה, ולך בוקי על העזרה ולא נפרט, במשך 7 השנים האחרונות!!
 
נמרוד שפירא בר אור יוצא מחר בחזרה לארץ דרך הונג קונג ויגיע ביום שישי מספיק זמן כדי לנוח מעט בביתו ולהתכונן לאליפות ישראל.


דר' בוקי צ'יש, שנחאי



דר' בוקי צ'ישדר' בוקי צ'יש-
דר' בחינוך גופני וספורט מאוניברסיטת אוהיו סטייט, ארה"ב. שיאן ישראל בעבר
ב- 100 מטרים חתירה, מאמן שחייה בכיר שאימן מספר שחיינים אולימפיים
ישראלים, אימן שחיינים בכירים מארה"ב, קנדה ומבלגיה, רכז קורסי מאמני
שחייה, מרצה בנושאי מינהל הספורט והמשחקים האולימפים במכללת וינגייט, פרשן
שחייה בעיתונות ובטלביזיה- במשחקי אטלנטה, סידני וביג'ינג.


קישורים: שחייה, בוקי צ'יש



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג