אתם שלחתם אנחנו פרסמנו – טיפים למרתון

בתחילת השבוע ביקשנו מכם לשלוח מספר טיפים אישיים למשתתפים במרתון טבריה שיתקיים מחר. אז קצצו את הציפורניים ברגליים, שימו כובע על הראש ואל תזללו יותר מידי פסטה, כן גם שנת צהריים יכולה לעזור
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


בתחילת השבוע ביקשנו מכם לשלוח מספר טיפים אישיים למשתתפים במרתון טבריה שיתקיים מחר. אז קצצו את הציפורניים ברגליים, שימו כובע על הראש ואל תזללו יותר מידי פסטה, כן גם שנת צהריים יכולה לעזור

מאת:מערכת שוונג


הטיפים של אבי הורוביץ

  1. לא לזלול יותר מדי בערב הפסטה. הדבר נכון במיוחד בטבריה, שם האוכל חופשי. לא צריך להעמיס את הצלחת יותר מפעם אחת. הדבר לא שווה כאב בטן, תחושת כבדות וצורך לשירותים באמצע המרתון.
  2. לא לפטפט בשעת הריצה. הדבר נכון במיוחד בקילומטרים הראשונים. הדבר מתקשר לסעיף שמירת אנרגיה.
  3. משחה נגד שפשפות: לא לשכוח לשים גם בבית השחי.
  4. לשים וזלין בפטמות.
  5. למרוח קרם הגנה על חלקי הגוף החשופים, כולל: עורף, ידיים, גב כף היד, שפתיים, אחורי האוזניים.
  6. ביום שמש לרוץ עם כובע. המשך הטיפים של אבי בסוף העמוד…

הטיפ של יוסי ריבלין
מדי פעם, במיוחד כשקשה, עדיף בירידות, לשמוט ידיים, לנער אותן קצת ולקחת שתי נשימות עמוקות. זה מוריד באופן טבעי את הדופק. שווה…

הטיפ של גיל
אחרי המרתון צריכים להיות זהירים. כשהשרירים מאד מכווצים, מתיחות עלולות להחמיר את המיקרו-קרעים הקיימים בשרירים ולהאריך את הזמן הנדרש להתאוששות. אני ממליץ, בהתאם למצב הרץ בסיום, על מתיחות קלות ביותר, עד הימנעות ממתיחות במקרים הקשים. כנ"ל לגבי מסאז' – יש להימנע ממסאז' אגרסיבי בשעות שאחרי המרתון.

הטיפ של ראובן



הטיפ של אורי

בהתחשב במזג אויר הצפוי, להרבות בשתיה יום יומיים לפני עד לקבלת שתן שקוף. לא לשכוח כדורי מלח לאלו שמשתמשים בהם.

הטיפ של jalydie
אל תשכחו להחזיר את הג'ל ריק לאחר אכילה בחזרה לאותו כיס בו שכב עד אכילה!  כמה חבל לרוץ ולפגוש שקיות קטנות של ג'ל, זה לא גרין של תמר! זה לא ירוק ולא מחמיא לנו! 

הטיפ של quickbird  
למארגנים – בבקשה סדרו סטנדים עם שקיות אשפה, מרבית הרצים ישמחו לקלוע פנימה את הבקבוק/הכוס שלהם וגם את הגי'ל הריק. אז פזרו בבקשה מספר מתקנים ברווחים לאחר כל תחנת חלוקת שתיה. פרסמו בפליירים ובכרוז על קיומם של מתקנים אלו. ולרצים – בבקשה השתמשו בפחים (אם יהיו) ואם לא – הקפידו להעיף פקקים, בקבוקים וכוסות לצידי הדרך, ולא להפיל מהיד על הכביש, כי הבא אחריכם עלול להיתקל וליפול. לי זה כבר קרה בגלל בקבוק שהופל על הכביש.

הטיפ של urias1 
לזרוק את השקית הריקה באיזור התחנה (מתחת לשולחן) זה יעזור לאוספים. אני בכל מקרה צורך את הג'ל סמוך לתחנה בעיקר מהסיבה של שתית מים מיד אחרי הג'ל.

הטיפ של ניר כהן
להיות חזק

הטיפ של bennyzar1
לרוץ הכי מהר שאתה יכול, ובסוף להגביר.

הטיפ של נמרוד ליבנה
בקו הסיום לחייך ולהרים ידיים למעלה התמונה הזאת תלווה אתכם הרבה זמן, גם אחרי שיעברו הכאבים והכיווצים.

הטיפ של עמית
לבקר בשרותים לפחות פעמיים לפני הזינוק.

הטיפ של rdrun  
לישון בצהריים של יום רביעי. בלילה שלפניי קשה מאוד לישון, בגלל מספר סיבות: מתח, לחץ,עודף מים וכדומה. לכן השינה של יום לפני חשובה מאוד. ורצוי להוסיף לה שנ"ץ.

הטיפ של nirkebar
ללמוד היטב את מפת המסלול ותחנות המים, חשוב לצורך תכנון המים/איזוטונים/פיפי וכדומה. הנה מפה
 
הטיפ של Mountain Man 
הכנת משקה איזוטוני מוגז ליום לפני המרתון. יש לי מכשיר שהרכבתי שדומה ל"סודה סטרים". אני מכין איזוטוני מוגז ליום לפני התחרות – זה הרבה יותר טעים כשמוגז.

המשך הטיפים של אבי הורוביץ 

  1. לוודא ששרוכי הנעליים במצב של קשירה הדוקה אינם נדרכים ע"י הנעליים, ולגזור אותם במידת הצורך.
  2. ציפורניים ברגליים: לגזור לפחות 3 ימים לפני המרתון או מוקדם יותר (למקרה של פציעת מספריים)
  3. לקחת קצת מלח בשקית קטנה, ולשים על קצה הלשון בקילומטרים האחרונים, או במצב של התכווצויות שרירים / תשישות.
  4. כשלוקחים בקבוק שתיה בתחנת המים, לא לזרוק אותו מייד אחרי 2-3 לגימות. לרוץ כברת דרך עם הבקבוק ולשתות ממנו במנות קטנות. לרצים האיטיים מומלץ לא לזרוק את בקבוק המים עד תחנת המים הבאה, שם מוודאים שאכן יש בה מים.
  5. במידה ובתחנת שתיה נגמרו המים, ובמיוחד ביום חם: לא להתבייש ולהרים מהכביש בקבוקי מים שרצים קודמים זרקו. השרידות מעל הכל! הערה: הכותב השתתף ב- 16 מרתונים, מתוכם 10 בטבריה ו-2 אולטרא מרתונים. רוב העצות נכתבו בדמו.

יש לכם טיפים נוספים, הוסיפו אותם בתגובות



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג