"אני השחיינית היחידה בראש ועוד לא אמרתי את המילה האחרונה"

כך מצהירה בראיון אישי השחיינית עמית עברי, שחזרה ממסע במפרץ הפרסי עם שתי מדליות בסבב גביע העולם וכעת היא מסתערת על אירופה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

כך מצהירה בראיון אישי השחיינית עמית עברי, שחזרה ממסע במפרץ הפרסי עם שתי מדליות בסבב גביע העולם וכעת היא מסתערת על אירופה

מאת:דני בורשבסקי

יולי 2012. שלושה ימים לפני שיעקב טומרקין רשם את ההישג הטוב ביותר של השחייה הישראלית במשחקים האולימפיים, עמית עברי (24) קבעה היסטוריה. היא הפכה לשחיינית הישראלית הראשונה בכל הזמנים שעלתה לחצי גמר אולימפי, וסיימה במקום ה-13 במשחה ה-200 מעורב. השחייה הישראלית השוויצה בעוד כוכבת, שהצטרפה לרשימת שמות מכובדת כמו ורד בורוכובסקי ואניה גוסטמלסקי.

פרט לזה שמדובר בשחייניות מוכשרות מאוד שלא הפסיקו לנפץ שיאים ישראלים, אפשר למצוא עוד מכנה משותף וזה הבדידות של כל אחת מהן בצמרת השחייה הנשית בישראלית. בדומה לקודמותיה, עברי היא השחיינית היחידה בחוד החנית של הענף הזה שהוא כל כך גדול בעולם, אבל כל כך קטן בארץ למרות הבריכות המלאות בילדים ששוחים מדי יום. 

עברי (משמאל). עם חברי נבחרת ישראל צילום: איגוד השחייה

עברי שגדלה בבריכת השחייה בקיבוץ גבעת חיים תחת הדרכתו של אסף מימון, מתאמנת בשלוש השנים האחרונות במכון וינגייט יחד עם חברי נבחרת ישראל אצל לאוניד קאופמן, שגם הוביל אותה ללונדון 2012. חודש אחרי שזכתה בשתי מדליות בתחרויות מסבב גביע העולם בדובאי וקטאר, וחודש לפני שהיא מסתערת על אליפות אירופה בבריכות קצרות, תפסנו אותה לראיון על אותה בדידות בצמרת השחייה הישראלית, על ההתעוררות המחודשת שלה בסוף השנה הפוסט האולימפית, ועל הקשיים שמלווים את הספורטאים האולימפיים הבכירים בארץ. 


עוד כתבות בנושא

הספורט מקרב אותנו
חזרת לאחרונה ממסע מופלא במדינות המפרץ, ומעטים הישראלים שיכולים לעשות את זה כיום. ספרי קצת חוויות.
"זה היה ממש מגניב, מאוד כיף. שווה להיות בספורט כדי להגיע למקומות האלה והלוואי וכולנו יכולנו לנסוע לשם. אני מאמינה שהספורט הוא זה שמקרב אותנו כשאני מסתכלת על ההבדלים בין העמים. דובאי היא עיר חדשה יחסית וזה מדהים לראות את המדבר הזה עם כל הבניינים הגבוהים שם. גם בקטאר היה מרשים, שם בניגוד לדובאי גם אפשרו לנו להסתובב יותר ואפילו טיילנו בשוק ועשינו שופינג". 

זכית במדליית הכסף בקטאר במשחה ה-100 מעורב ובמדליית הארד בדובאי במשחה 100 חזה. מה יותר סיפק אותך? 
"שתי התוצאות סיפקו אותי מאוד, אבל היום אני יותר שחיינית של מעורב ויש לי מטרות גבוהות. בסך הכל אני שמחה מאוד שהצלחתי לעשות את מה שעשיתי גם בחזה". 

האמת שאת מאוד מבלבלת, פעם היה נראה שאת יותר שחיינית פרפר, במשחקים האולימפיים בלטת במעורב ובאליפות העולם האחרונה שברת שיא ישראלי בסגנון חזה. במה את הכי חזקה?
"זה נכון שלפני כמה שני התמקצעתי בסגנון פרפר אבל תמיד היו לי נגיעות לכל הסגנונות, ולאורך השנים הצלחתי לפתח את זה יותר. תמיד רציתי לשחות 200 מעורב והאמנתי שאני טובה בזה. כדי לשמור את הרמה הגבוהה ב-200 מעורב אני משתדלת לפתח את כל הסגנונות". 

אז ויתרת על ההתמקדות ב-100 פרפר?
"הפרפר הוא חלק מהמעורב ולעולם לא ויתרתי עליו, אני בטוחה שגם שם אני אצליח לשפר את השיאים שלי אבל כיום המעורב זה הסגנון העיקרי שלי וזה בא לידי ביטוי".
 
עשית חצי גמר אולימפי, זכית במדליית ארד באליפות אירופה ואת מחזיקה בשיאי ישראל בשישה משחים. כל זה מאפשר לך לחיות משחייה ולהתנהל כמקצוענית? 

"אני לא הראשונה שאגיד את זה, אבל בספורט האולימפי קשה להתקיים. אני עושה את המאמצים, וחוץ מלשחות ולהתעסק בספורט אני תמיד מחפשת ספונסרים ותומכים. הוועד האולימפי עוזר, היחידה לספורט הישגי נותנת מעטפת רפואית וכדומה, אבל אני לא אשקר כי זה קשה. אני גם לא יודעת איך לשווק את עצמי טוב ועדיין לומדת את זה. אני באמת פונה למי שמעוניין לעזור. אני היום השחיינית היחידה בראש ועוד לא אמרתי את המילה האחרונה".  

 
עמית עברי צילום:BASWIM

"הכל מתחיל בתרבות הספורט שחסרה בארץ"
כמה שנים את עוד חושבת שאת יכולה למשוך? 
"אני מתקדמת מדרגה מדרגה ועושה את הדברים בדרך שלי. מבחינתי אליפות העולם האחרונה הייתה טובה, אבל לא יותר מזה. בשנה שאחרי האולימפיאדה לקחתי חופש, נכנסתי מאוחר באותה שנה וגם התחלתי ללמוד. היום אני נמצאת בשחייה כבר בכל הכוח ויש לי מטרות מול העיניים. בגדול אני יכולה להגיד שאני חושבת על ריו 2016, אבל אני עוד לא שם". 

למה כל כך מעט נשים מגיעות לצמרת השחייה הישראלית? 
"אין לי תשובה לזה. כל ספורט הוא קשה ובטח שספורט אינדיבידואלי. אנחנו מדברים על מישהי שצריכה להיות חדה, מיוחדת, כשרונית ועם הרבה מוטיבציה. כנראה שהכל מתחיל בתרבות הספורט שחסרה בארץ. קורים הרבה דברים, אבל אנחנו עדיין לא שם". 

התחרות החשובה הבאה היא אליפות אירופה בבריכות קצרות בדנמרק. את אוהבת תחרויות כאלה?
"בריכות קצרות וארוכות זה שני דברים שונים לגמרי. יש הרבה שחיינים שטובים יותר בקצרות אבל לא בארוכות. אני מאוד אוהבת בריכות ארוכות, יש לי משחים שבהם אני טובה יותר שם אבל יש גם משחים שבהם אני טובה יותר בקצרות. מה שמבדיל זה יציאות טובות במים, שזה משהו שהפך בעצם לסגנון חמישי. אני מאמינה שיש לי יציאות טובות, אבל את משחה ה-200 מעורב אני מעדיפה בבריכות ארוכות". 

מה את רוצה להשיג בעונת 2014 שבמרכזה אליפות אירופה בבריכות ארוכות. תוצאה? מיקום? לדעת שאת שם במשחה שאת רוצה? 
"אני חושבת שאשמור את המטרות שלי לעצמי, אבל הלחץ הכי גדול שלי יכול לבוא רק ממני ואני מאוד רוצה לעמוד בזה". 


21.11.2013


דני בורשבסקי 
חולה ספורט וכותב על זה



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג