מרוץ אייל: המאסט המשפחתי

בעוד קצת יותר משבוע (17 בנובמבר 2012) יערך ברמת השרון מרוץ אייל, לזכרו של אייל שמואלי ז"ל, בפעם ה-11 – ההכנות וההתרגשות בעיצומן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בעוד קצת יותר משבוע (17 בנובמבר 2012) יערך ברמת השרון מרוץ אייל, לזכרו של אייל שמואלי ז"ל, בפעם ה-11 – ההכנות וההתרגשות בעיצומן

מאת:מאיה גייר


כתבה שפורסמה לקראת המרוץ 2011 כאן

לכל משפחה יש כמה מועדים בשנה שבהם ברור לכולם שלא משנה מה – נוח – לא נוח, יש מצב רוח-אין מצב רוח, יש כוח-אין כוח – הם הולכים להיפגש. כי ככה זה, כי יש דברים שאי אפשר בלעדיהם, כי הם פשוט "מאסט". משפחת הריצה הישראלית אמנם גדלה משנה לשנה, אבל עבור המשפחה הגרעינית, אין ספק שמרוץ אייל הוא אחד מאותם מועדים. כולם מתייצבים – בין אם בכושר ובין אם לאו, בין אם כחלק מהכנה למרתון ובין אם כריצה נטולת יומרות, בין אם לרוץ או סתם לעודד מהצד – הם שם, כי על מרוץ אייל לא מוותרים.

הסיבה לכך היא קודם כל מרכזיותה של זהבה שמואלי, מארגנת התחרות ואמו של אייל ז"ל, אשר התחרות מתקיימת לזכרו, בסצינת הריצה הישראלית. שמואלי היתה מהרצות הבכירות ביותר בישראל בעבר (היא ייצגה את ישראל במשחקים האולימפיים בלוס אנג'לס ב-1984 והחזיקה בשיאי ישראל בכל המרחקים מ-3000 מטרים ועד למרתון) וכיום היא נחשבת לאחת הבכירות והמוערכות שבמאמני הריצה בארץ. התחרות מאוד מזוהה עימה ולפיכך מדובר באירוע שאליו רבים "עולים לרגל" (ואולי נכון יותר יהיה לכתוב "רצים ברגל") פשוט כדי לעשות כבוד. כך בין בכירי הרצים שיגיעו למרוץ אפשר למנות את ימר גטהון, זוהר זמירו ואינדלאו טקלה. אבל מעבר לכך המרוץ, שיתקיים השנה ביום שבת ה-17 בנובמבר בפעם ה-11, פשוט הצליח ליצור לעצמו את אותו צביון ייחודי ששמור ל"אירועים משפחתיים" – קהילתי, חמים, אינטימי ומרגש, כשהעצב של נסיבות האירוע נמהלות בשמחה שהוא מייצר.

"כשמגיעים למרוץ אייל מרגישים ישר שהוא מיוחד,

שיש משהו שהוא שונה לגביו, שיש בו יותר ממה שיש

במרוצים רגילים. המון אנשים מתגייסים למען המרוץ משום
שזה מרוץ משפחתי, מרוץ של 'ביחד'. היום אולי מגיעים כבר אלפי אנשים לרוץ אבל עדיין, הוא מצליח להיות אינטימי", אומר תומר אלמוג, משתתף קבוע במרוץ. אלמוג הוא חבר ילדות של אייל שמואלי. השניים הכירו במסגרת קבוצת הריצה של זהבה – תומר היה בכיתה ו' ואייל כבר בכיתה י'. "הוא היה הדמות הכי בולטת בקבוצה והיווה את הלב שלה. היינו מתחרים המון ביחד, בכל המירוצים הקרובים – ברעננה, כפר סבא, מרוץ העוגן, והמרוץ הגדול שאליו היינו נוסעים היה מרוץ עין גדי, שאליו תמיד היינו נוסעים מספיק זמן מראש כדי שנספיק גם לטייל קצת לפני", הוא מספר ומוסיף, "קצת לפני שהוא התגייס אייל עשה מרתון, שבזמנו נחשב לדבר גדול הרבה יותר מאשר היום, והוא ממש הפך למודל חיקוי בשבילי".

אלמוג הוא אחד מבין הרבים שלא יכול להרשות לעצמו להחמיץ את המרוץ. "זה תאריך ברזל בלוח השנה. כבר היו פעמים שחזרתי במיוחד מחו"ל כדי להגיע אליו בזמן, וגם כשלא יכולתי לרוץ, מה שקרה רק פעמים בודדות, אז הובלתי את המרוץ בקטנוע ועזרתי בארגון", הוא אומר. השנה יהווה המרוץ עבור אלמוג גם הכנה לקראת מרתון טבריה, אבל זה לא יהיה אימון פשוט כל כך, ככל הנראה. "הבעיה הכי גדולה של עם המרוץ הוא שאף פעם לא הצלחתי לרוץ בו כמו שצריך. יש לי כל כך הרבה מטען רגשי בתחרות הזאת שזה כמו לרוץ עם 10 קילוגרמים עודפים על הגב", אלמוג מסביר, "אני ממש מקווה שהשנה אני אצליח לשבור את המחסום הזה ושזה לא יהיה כל כך קשה".

תומר אלמוג



גם אבי גרובר, חבר מועצת העיר רמת השרון, הוא חבר ילדות שהכיר את אייל בקבוצת הריצה של זהבה. "זה לא היה סתם חוג, זה היה חלק מאוד משמעותי בחיים שלנו באותה התקופה, 3-4 אימונים בשבוע וגם תחרויות. היינו חבורה של פורסט גאמפים קטנים שרצים בשדות והיו לנו הרבה 'שעות פרדסים' ביחד", הוא נזכר ומציין ש"אייל אף פעם לא ביקש וגם לא קיבל הנחות מזהבה והיא העירה לו כמו לכולם, למרות שאולי זאת לא חוכמה – בריצה לא צריך לבחור 11 שיעלו לשחק לפני תחרות". גרובר ישתתף גם הוא במירוץ השנה, אלא שעבורו זו תהיה הפעם הראשונה. "אני מגיע כמובן כל שנה אבל אף פעם לא הצלחתי להשתתף. בכל פעם שהתאמנתי לקראת הריצה נפצעתי לפני. השנה החלטתי שאני חייב", הוא אומר.

בתור חבר מועצה גרובר חושב שהאירוע חשוב מאוד לא רק לקהילת הרצים בכלל, אלא לקהילה הרמה"שית בפרט. "זאת הזדמנות טובה מאוד עבור התושבים לרוץ, ומשום כך יש כמה מאות טובות מהם שמגיעים. יש במרוץ הזה משהו שהוא כמעט קהילת וזה דבר שאני מאוד אוהב. אנשים שהכרתי שנים ורחוקים מלהיות ספורטאים פתאום מגיעים לשם לרוץ וגם יוצאים בסוף עם חיוך. כמי שעובד בעירייה ובאגודת הספורט זה מאוד משמח ונותן סיפוק", הוא אומר ואף מנצל את הבמה לפנייה ליתר התושבים: "אני קורא לכל תושבי רמת השרון לבוא לרוץ, אם לא את המקצה התחרותי אז לפחות את העממי, ואם לא לרוץ אז לפחות לעודד וליהנות מהאווירה".

"רמת השרון מאוד מגוייסת, העיר משולטת, העיתונות המקומית כותבת – כולם יודעים על המרוץ ומתכוננים לקראתו", מסכימה שמואלי ומוסיפה, "מה שיפה לראות זה שכל שנה נכנסים אנשים חדשים, והיום גם הרבה יותר משפחות מגיעות מאשר בשנים עברו, מכיוון שיש אופציה לכולם – כל אחד יכול להשתתף בנישה שלו, במירוץ עממי, תחרותי או לילדים". מרוץ משפחתי – כבר אמרנו?

אבי גרובר



השנה יתקיים מרוץ אייל בשיתוף עם חברת "פעילים ניהול תיקי השקעות", מקבוצת בנק הפועלים. אבישי קרואני, סמנכ"ל שיווק ומכירות בחברה אומר: "פעילים ניהול תיקי השקעות גאה להיות שותפה לאירוע זה. כמו בריצה למרחקים ארוכים, גם אנחנו ב-'פעילים' שמים דגש בעבודתנו על תכנון והשקעה לטווח ארוך ולכן המרוץ תואם את הערכים והמטרות שלנו". כיאה למומחים בהשקעות, רבים בחברה החליטו שהם צריכים לבדוק את "תפקוד" ההשקעה בשטח, ולפיכך הם ישתתפו במרוץ. בין המשתתפים יהיו כמה מבכירי החברה: המנכ"לית רבקה אלגריסי, היו"ר יורם גבאי, חנה פרי זן מבנק הפועלים, רן עוז – חבר הנהלת הבנק וקרואני עצמו. "חשוב לי להודות לנותן החסות הספורט נייקי, לחברת 'פעילים ניהול תיקי השקעות' ולמועדון רצי רמת השרון, אשר כולם עוזרים לנו להפוך את המרוץ גם השנה לאירוע גדול ומושקע", אומרת שמואלי.

למרוץ השנה צפויים להגיע כ-4,000 משתתפים, אשר יתחלקו לחמישה מקצים: 15 ק"מ ריצה תחרותי, 5 ק"מ ריצה תחרותי, 2 ק"מ ריצה תחרותי לילדים, 5 ק"מ הליכה ו-2 ק"מ עממי. בין המשתתפים יהיו גם קבוצה של 15 רצים מדרום ת"א, ילדי פליטים אריתראים ומפונים, אשר הוזמנו למרוץ. האירוע כולו יפתח בשעה 7:50, בטקס ליד האנדרטה לזכרו של אייל באיצטדיון האתלטיקה של רמת השרון. המירוצים עצמם יצאו לדרך החל מהשעה 8:10, ובסיומם יערך הפנינג שיכלול בין היתר הופעה של קרקס פלורנטין וטקס הסיום, אשר יערך גם הוא באיצטדיון, בשעה 10:30 לערך. ההרשמה למירוץ נמשכת, ועד ה-10.11 בצהריים היא במחיר מוזל, כך שאם אתם עדיין מתלבטים, כדאי לכם להגיע להחלטה חיובית בזריזות.

"כרגע אני עדיין שקועה כולי בהכנות ואין לי באמת יכולת לחשוב על זה, אבל תמיד בשבת בבוקר כשאני מגיעה למרוץ זה מאוד מרגש, זה מזכיר את אייל שנמצא אצלנו בלב", אומרת שמואלי, "כל הרצים מסביב מאוד משמחים אותנו, זה דבר נושם, בועט וכיפי וזה מאוד חשוב – זו אחת הסיבות שבגללה הנצחנו אותו באמצעות מרוץ ריצה ואחת הסיבות שאנחנו ממשיכים לקיים אותו, אנשים שמחים זה תמיד מרומם".

8.11.2012


מאיה גייר- עורכת תוכן בשוונג, עושה ספורט כדי לא להשתגע מכל מה שמעצבן במדינה הזאת. וגם כדי להיות רזה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג