סדרה וסדר לקראת אליפות העולם באתלטיקה

תחרויות ההכנה הסתיימו, סבבי האימונים הכבדים הושלמו, ומה שנותר עתה אלו רק הכנות אחרונות וחידודים. מה-27 באוגוסט ועד ה-4 בספטמבר יתייצבו טובי האתלטים בעולם בעיר דייגו שבקוריאה הדרומית לאליפות העולם באתלטיקה. אל מול עשרות מקצועות במסלול, בשדה ובכביש, עושה חגי אשלגי קצת סדר לקראת הבאות. סדרת כתבות שתעזור לכולם להגיע מוכנים לאליפות העולם. והפעם – המאוצים של הגברים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

תחרויות ההכנה הסתיימו, סבבי האימונים הכבדים הושלמו, ומה שנותר עתה אלו רק הכנות אחרונות וחידודים. מה-27 באוגוסט ועד ה-4 בספטמבר יתייצבו טובי האתלטים בעולם בעיר דייגו שבקוריאה הדרומית לאליפות העולם באתלטיקה. אל מול עשרות מקצועות במסלול, בשדה ובכביש, עושה חגי אשלגי קצת סדר לקראת הבאות. סדרת כתבות שתעזור לכולם להגיע מוכנים לאליפות העולם. והפעם – המאוצים של הגברים

מאת:חגי אשלגי

ריצות קצרות גברים



100 מטרים – המנצח אולי הדורסני ביותר בריצות באולימפיאדת בייג'ינג (2008) ובאליפות העולם בברלין (2009) היה יוסיין בולט בריצות הקצרות, עם שיא עולם בלתי נתפס של 9.58 שניות בברלין 2009. אבל השנה, ברור שבולט איננו בשיאו. גם אחד המתחרים העיקריים שלו – האמריקאי טייסון גיי – נעדר עקב פציעה. מה שפותח מאד את המרוץ ומציב מספר שאלות. האם בולט של 2011 מהיר מספיק כדי לנצח ב-100 מ'? האם בן ארצו אספה פאואל (שמחזיק בתוצאת השנה בעולם) חזק מספיק גם פיזית וגם מנטאלית להתגבר על חסמיו ולקחת זהב באליפות גדולה בה הוא נדרש לעבור מוקדמות וחצי גמר – דבר שלא הצליח לעשות עד היום? האם אלוף אירופה הצרפתי כריסטוף למטרה, שהוא גם האדם הלבן המהיר בהיסטוריה (עם 9.92 בקיץ הנוכחי), יצליח לקחת מדליה בריצה שבה כבר עשרות שנים לבני העור רואים את דוכן המנצחים רק בטלוויזיה? ואולי יהיה זה "סוס שחור" מג'מייקה או מאחד האיים האחרים בים הקריבי. מי זוכר את אלוף העולם מ-2003 – קים קולינס מסיינט קיטס אנד נוויס? גם לזימבבווה יש אצן ברמה העולמית הגבוהה. חפשו את למטרה בגמר – אם הוא יעלה, הוא יהיה הלבן היחיד וייראה כמו אפרוח שדוף ליד בולט ופאואל. צפו לגמר עצבני כבר ביום השני של האליפות.

זה קורה – מוקדמות ב-27.8.2011. חצי גמר וגמר ב-28.8.2011.

יוסיין בולט
יוסיין בולט (צילום: Richard Giles)

200 מטרים – עם כל הכבוד לירידה בכושר של יוסיין בולט, ועם כל הכבוד לאלוף אירופה כריסטוף למטרה, ולצוותים המהירים מג'מייקה וארה"ב, עדיין קשה לראות מישהו שיוכל לגבור על בולט ב-200 מ' או מישהו שיודע לרוץ כמוהו על הקשת. בולט, גם במידה ולא ישתפר כלל עד אליפות העולם – ולהתניה זו ספק אם יש בסיס – יכול לקחת את הריצה הזאת ללא בעיה מיוחדת.

זה קורה – מוקדמות וחצי גמר ב-2.9.2011. גמר ב-3.9.2011.


400 מ' – ג'רמי וורינר, שמתקשה מאד לשחזר את ימי השיא שלו, לא יגיע לאליפות העולם הקרובה מפאת פציעה. בהעדרו, יגיע לשון מריט שחוזר מהשעיית חומרים אסורים ועושה צעדים גדולים לצמרת העולמית. אבל דווקא בראש הדירוג העולמי נמצאים שני רצים מהאי גרנדה – הראשון שבהם, קיראני ג'יימס – עוד לא בן 19. בראשית אוגוסט הנוכחי קבע ג'יימס את תוצאת השנה בעולם עם 44.61 בליגת היהלום בקריסטל פאלאס, לונדון. גמר ה-400 מ' מגיע יומיים לפני יום הולדתו ה-19 של ג'יימס (שמחזיק בשיאי עולם לגילאים למכביר), ומדליה באליפות העולם כמתנת יום הולדת יכולה לשמש השראה מספקת להופעת ענק של אחד הצעירים המבטיחים באליפות הזאת. אחרי נערי גרנדה בצמרת הדירוג, כרגיל, רצים מארה"ב ומג'מייקה, רצים מהבהאמס (האיים הקריביים, כבר אמרנו?) וגם האחים הבלגים התאומים קווין וג'ונתן בורלה. בהעדר פייבוריט ברור, מדובר באחת התחרויות הפתוחות באליפות. הקוריוז יהיה ניסיונו של הבלייד ראנר, אוסקר פיסטוריוס מדרום אפריקה (שרץ על רגליים תותבות), להעפיל לגמר אליפות העולם.

זה קורה – לרצי ה-400 יהיה יום שלם לנוח בין ריצה לריצה. מוקדמות ב-28.8.2011, חצי גמר ב-29.8.2011 וגמר ב-30.8.2011.

110 מטרים משוכות – ריצה שצפויה להניב את אחד המאבקים הצמודים, המעניינים והיוקרתיים באליפות. על הבכורה נאבקים כמה אתלטים קרובים ביכולתם. האלוף האולימפי – דיירון רובלס הקובני – אותת על חזרה מרשימה לכושר כשניצח את מפגש ליגת היהלום בלונדון בראשית אוגוסט. אגב כך הוא ניצח גם את האמריקאים דיוויד אוליבר (בעל תוצאת השנה בעולם), ג'ייסון ריצ'רדסון ואריס מריט. אבל עיני מיליארד סינים (ובהצצה קנאית, העיניים גם של עשרות מיליוני קוריאנים ויפנים) יתמקדו, כתמיד, בלו ז'יאנג הסיני, שאליפות העולם היא עבורו דילוג מעבר לים הצהוב, מבסיסו במזרח סין לקוריאה השכנה, והזדמנות לחזור למעמד האלילות לו זכה בסין מאז אולימפיאדת אתונה. הטחת החזה אל קו הסיום תהיה פראית מתמיד.

דיירון רובלס

דיירון רובלס (צילום: Dayron_Robles_Doha_2010.jpg)


400 מטרים משוכות – מזה שנים עורגת הריצה המרתקת הזאת אחר מנהיג סמכותי – ואין. למרות זאת, מספר רצים בולטים מעל כולם. האמריקאי הוותיק והטוב אנג'לו טיילור (שהגדיר עצמו כאצן ממעמד הפועלים) – כבר בן 32.5 – הוא אלוף אולימפי כפול מסידני ומבייג'ינג ואחד מארבעת הרצים שהצליחו השנה לרדת מגבול ה-48 שניות. אל.ג'יי ואן זייל הדרום אפריקאי עשה זאת ארבע פעמים השנה ומחזיק את תוצאת השנה בעולם, לצד סיומת חזקה מאד. "בטמן" ברשון ג'קסון, אחרי ארד באולימפיאדת בייג'ינג וארד נוסף באליפות העולם בברלין לפני שנתיים, חולם על מדליית זהב, שש שנים אחרי שזכה בה באליפות עולם ב-2005. גם ג'שוע אנדרסון מארה"ב, חאווייר קולסון מפורטו ריקו, דיוויד גרין הבריטי והדרום אפריקאי הצעיר קורנל פרדריקס עשויים להילחם על המדליות.

אנג'לו טיילור
אנג'לו טיילור (צילום:
Kerstin Winterkamp)


4 כפול 100 מטרים– חבל על הזמן! עם ארבעה מתוך ששת הרצים המהירים השנה בעולם, רק הפלת מקל, פסילה או טרגדיה אחרת תוכל למנוע מהרגאיי לחגוג בקינגסטון, ומנבחרת ג'מייקה 4 מדליות נוצצות זהב במרוץ הנועל את האליפות. ארה"ב צפויה להתמודד על המדליות הנוספות מול צרפת, בריטניה וטרינידד (קריביים, כבר אמרנו?).

זה קורה – הריצה האחרונה ב-4.9.2011.

4 כפול 400 מטרים– בריצת המייל המחולקת לארבעה מקטעי שליחים, גם צוותים איכותיים ככל שיהיו ממדינות האיים או מאירופה, יתקשו להתמודד עם העומק של רביעיית ה-Quarter Milers האמריקאית. אמנם זה עשוי להיות קרוב יותר מתמיד, אבל בריצה זו, כשמגיעה ההזדמנות להשמעת המנון הדגל זרוע הכוכבים, האמריקאים מסורתית מנפנפים כל מדינה מתחרה.

זה קורה – הריצה האחרונה ב- 2.9.2011


חגי אשלגי – שואף לתנועה.

קישורים: אתלטיקה, ריצה, עולם תחרותי




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג